Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: grondwerk...

grondwerk...

ik heb thuis het boekje enzo van parelli.
    ik doe vaak grondwerk, heb geen stick of dergelijke (hier gebruik ik als AANWIJZING een zweep voor (de achterkant= handvast zodat hetzachter is)
    ik probeer verschillende dingen, zoals achteruitgaan door het lichtjes wiebelen van touw (ik weet de namen even niet meer omdat ik beetje lui ben om op te staan en het boekje te halen )
    maar ik weet niet of m'n hafje dit leuk vind, ze staat er maar van
    " "

of op zoek naar eten (we staan in de bak) en toch gaan ze naar het randje van de bak staan gluren voor mischien een grassprietje te zoeken...

we doen ook aan VD, dat vind ze denk ik wel fijn, maar is veel te slim voor mij, ze zoek wel een manier, dat ze het niet hoeft te doen, ze kan alleen de buiging nog maar.

wat kan ik nog doen dat ze leuk vind ( het is een 21 jarige haf merrie)
    als ik haar loslaat gaat ze rondcrossen en graseten en dergelijke....

hulp graag
    Doe je best en vergeet de rest Alles komt op zijn pootjes terecht!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: grondwerk...

Heb je alleen het leesboek van Parelli of echt het zelfstudiepakket? (met video's enzo)

Als je dat zelfstudie pakket nog niet hebt, dan is dat echt een aanrader om te kopen (zijn ook veel 2e hands te koop)

Om dingen met je paard te kunnen doen die zij leuk vindt, zul je eerst zelf vaardigheden moeten ontwikkelen waardoor je met haar kunt communiceren. Dat leer je door actief Parelli te gaan studeren bijv. uit het pakket. Of ga eens kijken bij een cursus die bij jou in de buurt wordt gegeven.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Dagboek Berichten
    3

Ik zou ook proberen me op een ding te concentreren. Je kunt Parelli niet half of een beetje doen, want dat heeft weinig zin. Probeer het eens met het Parelli pakket, kijk DVD's en pas Parelli toe in je hele houding naar je paard.

Actief Forumlid Free rinny's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Ik ga mee met bovenstaande antwoorden
    Misschien is het inderdaad wat fijner voor zowel jou als je paard, als jet het parelli pakket besteld (2dehands of nieuw, oude of nieuwe pakket, dat maakt niet uit).
    No one can teach riding as well as a horse.

ok
    Doe je best en vergeet de rest Alles komt op zijn pootjes terecht!

Bladwijzers

Forum Rechten