Hoi luitjes,
ik ben het weer!! Vandaag ben ik bij mijn ponytjes gegaan en lekker geparelliet. Mijn ryonatje deed het goed, fase 3 en 4, maar toch deed ze het heel goed!!!! Dan kalininetje... die deed het ook super, meestal al op fase 2, maar naar het einde toe, begon ze de oefening porcupine verkeerd uit te voeren... toch geprobeerd tot het een beetje ging weer. Maar dan... ik heb bij beiden ook de driving game voor de eerste keer geprobeerd. Dat liep niet van een leien dakje. Voor alle duidelijkheid, ik heb ze alleen achterwaarts geprobeerd, want het was hartstikke koud *ril*!! Ik begon ongeveer van 2m afstand, en deed zo of ik water naar hen spatte. Daar reageerden ze natuurlijk niet op en ben rustig naar hen toegelopen terwijl ik ritmisch op de grond tikte. Eenmaal daar aangekomen, begon ik tegen hun borst te tikken. Ze keken echt van, wat doe jij hier nu, allez, ze waren er gewoon niet in geïnteresseerd. Ze gingen wel een miniscuul stapje achteruit, maar dan moest ik minutenlang tikken en dan zette ik effe druk naar achter op het touwhalster dat ze achteruitgingen. Is dit normaal dat ze zo doen?????????
Toen ik Kalinine wou uit de paddok pakken om naar stal te gaan, deed ik de touwhalster af om de gewone halster aan te doen. Vanaf dat de touwhalster af was, trok ze zich los en ging gaan eten. Ik kon haar niet meer pakken, of ze keek boos. Ik dacht van ik zet effe door, dan zal ze weten dat het nix uithaalt, maar op een gegeven moment werd het echt gevaarlijk. Ik liep naar haar toe, ze draaide zich naar mij, begon te stijgeren en liet zich naar voor vallen. Dus, had ik dicht gestaan, lag ik eronder. Het was echt supereng, en vond het dus niet leuk. Na zo 10 min. te sukkelen in de kou, is dan toch iemand komen helpen. Maar nu vraag ik mij af: Is het gewoon uit geen respect hebben voor mij of is er meer aan de hand (halster dat knelt ofzo)??? Ik vermoed het eerste, maar advies van jullie kant is ook handig. Ik zal de volgende keer de hasters controleren!!!
Alvast bedankt,
bye
Bladwijzers