Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: Pavo Sportmengeling = zonder melasse

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Pavo Sportmengeling = zonder melasse

In mijn zoektocht naar een goed paardenvoer zonder melasse ben ik gestuit op Pavo Sportmengeling. Zijn er mensen die dit voeren, of er juist negatieve ervaringen mee hebben ? Pavo heeft in mijn ogen een beetje het imago van kant en klaar fastfood, maar als deze melassevrije muesli goed bevalt, is het ook wel weer handig, omdat je het bijna op elke hoek vd straat kan kopen.

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Re: Pavo Sportmengeling = zonder melasse

Geen ervaring met sprotmengeling, wel met 2 anderen van Pavo. Ik voer nu Condition en stimix. Over de condition ben ik heel erg tevreden, heel fijne brok en Fenna doet het er heel goed op. De stimix voer ik nu sinds een week bij, daar zit wel melasse in en dat is duidelijk ook, heb al 2 grote klonten uit de ton gevist... De volgende muesli die ik neem is niet van Pavo. De condition blijf ik wel voeren, die is goed.
    Ik vind het op zich niet erg als er melasse in het voer zit, maar liever geen hele klonten
    Wat is jouw motivatie om melasse-vrij voer te geven?
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Dat is een pure antro...morfisme (lastig woord). Heb zelf enige tijd geleden een dieet gevolgd en voordat ik hieraan begon heb ik me er bestwel in verdiept. Dit ging met name over de werking van insuline en over hoe gevaarlijk en onnodig suiker is. Prompt ben ik daarna een aantal artikelen tegengekomen over insulineresistentie bij paarden. Aangezien melasse ook suiker is, wil ik het hem liever niet meer 2x daags toedienen.

ik heb toevallig een zak Pavo Stimix achterin de auto liggen en er zit GEEN melasse in, ik heb ook gevoeld in de voerton en het plakt ook niet.....

er zit ook geen haver in en het is eiwitarm, ideaal voor een koudbloed dus. Ik voer het op advies van Steffi v.d.Laarse (holistisch DA)

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Dank je voor de tip. Ik zal 'ns gaan kijken op de site van Pavo. Ik had daar wel gelezen dat de sportmengeling bereidt is met plantaardige olieën. Weet iemand wat dat inhoudt ? Zou die plantaardige olie soms soja-olie zijn ? Dan schiet ik er nog niet zo erg veel mee op, want soja-olie schijnt ook niet zo positief te zijn (heb ik hier op enkele topics gelezen.)

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Nou dan ben ik heel benieuwd wat die grote klonten in mijn zak stimix zijn, heb er inmiddels al 8 uit Ik dacht echt dat het melasse was, zo rook het. Helaas heb ik de zak niet meer, maar als jij zegt dat het melasse-vrij is Morrie dan wil ik weten van meneer Pavo wat het wel is!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

ik voer al maanden Pavo Stimix maar er hebben nooit klonten in gezeten, het is juist erg droog spul, ik snap ook niet dat Morrie het wegkrijgt..... (persoonlijk zou ik het door de yoghurt doen )

Ik voer ook al vrij lang stimix.
    Nog nooit heb ik er klonten ingezien!
    Heb je er weer eentje, stuur die dan naar Pavo op zou ik zeggen!
    Heb ik ooit eens gedaan toen er een dode vis in mijn lucerne zat......

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Getver, een vis? Das pas vies!
    Ja, ik snap ook echt niet wat die klonten zijn en wat ze in de stimix doen... Misschien idd maar eens opsuren.

Ik weet niet als je echt op zoek bent, naar een eerlijke voer soort, maar ik voer mijn paarden geruime tijd, de voeders van Equifyt, hierin zitten geen vlaskaf of melasse, misschien eens ten rade gaan op hun site, http://www.equifyt.be. Op deze site staan ook de verdelers in Nederland.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Dank je voor de tip. Ik zal eens gaan kijken.

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Ik weet wel dat je PAVO en Havens kunt mailen met je vraag waar melasse voor dient en welke voeders zij in hun assortiement hebben waar geen of heel weinig melasse in zitten. Ik heb zelf ook ooit eens zo'n vraag (maar dan wat eiwit betreft) gesteld en kreeg een keurig antwoord.

Dit terwijl ik vermeldde dat ik PAVO voerde bij Havens en andersom . In Limmen zit trouwens ook een fouragehandelaar die altijd bereid is om je even op de zakken te laten kijken bij de ingrediënten als je uitlegt waarvoor het is!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Ja dat is Jos, die is onze "vaste" voerleverancier. Ik zal het er eens met hem over hebben.

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Vandaag weer een klont gevonden in de stimix, dit keer heb ik geproefd en het is toch echt melasse. Dat dit in voer verwerkt is vind ik niet erg, maar er hoeven toch geen hele klonten in te zitten?!
    Ik ga ze nu ech mailen!

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Bizar zeg weer klonten, maar heel erg dapper om te proeven . Als je belt, hou dan de zak even bij de hand, waarschijnlijk staat er ergens een bepaalde code op waarmee meneer PAVO kan zien waar en wanneer die zakken gemaakt zijn. Misschien een foutje in het productieproces?
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten