Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 16

Topic: circling game probleempje

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

circling game probleempje

ik ben al lang blij dat waldo het leuk vind om bij mij knuffels te halen maar dat is dus wel een probleem met de circling game.

In het boekje staat als hij naar je toe komt altijd belonen. NU keek ik verder en stond er dus als ie dus achter steeds stopt en dit ongeveer 5 keer doet, dan niet laten komen en zonder te kijken zorgen dat ie verder gaat. Dus zorgen dat je met de ene hand de send doet en de andere hand richting zone 2 de stick en string bewegen.

Ik heb dit dus niet alleen achter me maar eigelijk konstant...hij loop t vaak nog geen kwart en dan komt ie vrolijk naar mij gewandelt.

Vind dus moeilijk hoe ik hierop moet reageren want er staat dus dat je altijd moet belonen als ie komt, maar ja zo haal ik niet eens 1 rondje of het moet toeval zijn.

Moet ik hem dan toch maar gewoon wegsturen en hem alleen laten komen als ik wil zodat ie weet dat ie wel bij mij mag komen maar alleen als ik dat wil? Want dat zie ik als enige oplossing, maar waar geld die regel " als je paard naar je toe gaat staan of komt alijt belonen" dan voor?

Aangemeld
    Oct 2005

Re: circling game probleempje

ow even vordat alle mensen gaat zoeken waar het staat. boekje 5 bladzijde 16.

er staat letterlijk:

but after about five of these, if he's still doing it, you'll need to change your strategy: send him on from where he is without bringing him in. At first you may need to turn towards him to do it, but once you've gotten some practice and are more confident you'll be able to do it with your back to him..leading with the rope and flapping the stick and string towards where you think zone 2 is.

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Jij hebt het nieuwe level 1 pakket?

In het oude level 1 staat volgens mij niet dat je moet belonen wanneer je paard bij je komt. Oude level 1 zegt dat je weer opnieuw moet senden wanneer hij naar binnen komt. Ik deed dit ook braaf steeds, maar nog steeds kwam hij heel vaak naar binnen. Ik ben toen gelijk opnieuw gaan senden wanneer hij besloot om naar binnen te komen, maar nog lang niet bij me was. Het werkte in ieder geval En het lijkt me verantwoord - je bent niet bezig om hem 'aan de praat te houden' en de "Dont change gait & dont change direction" is dan nog steeds zijn verantwoordelijkheid, maar nu geef je niet de kans om helemaal naar binnen te komen, maar herinner je je paard aan de "dont change direction" wanneer hij besloten heeft dit wel te doen.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

In het nieuwe pakket staat dat wèl. En de reden daarvan is dat je paard je iets geweldigs geeft als hij bij jou wil komen. (Aldus Linda). Maar ze zegt ook dat je de comforttijd bij jou steeds korter moet maken alvorens je hem weer wegsend. En na 10 keer laat je hem niet meer binnenkomen, maar send meteen. Je geeft hem geen kans meer om te komen, zogauw hij zijn achterhand wijkt en de neus naar binnen komt; SENDEN. Het is nèt als bij de passenger, op een keer zijn ze dat senden beu hoor, en blijven ze echt wel aan het lopen.

ik zeg maar zo (in kleine blauwe lettertjes):

May the horse be with you!

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Je geeft hem geen kans meer om te komen, zogauw hij zijn achterhand wijkt en de neus naar binnen komt; SENDEN. Het is nèt als bij de passenger, op een keer zijn ze dat senden beu hoor, en blijven ze echt wel aan het lopen.
    Even een berichtje van Myra hier:
    Ik had op een gegeven moment een spel gemaakt van het vragen of ik al terug mocht komen. Het "laat Nicky de stick pakken-spel". Het gaat zo: je loopt een rondje (op fase 1) dan stop je voor de baas en kijkt met een lief hoofd naar Nicky, Nicky wijst waar ik heen moet, ik doe alsof ik het niet snap , Nicky pakt haar stok en gaat heel veel bewegen om mij weer op de cirkel te zetten .

Maar toen kwam de treurige dag dat Mafhaf les kwam geven....Die wees Nicky hier op en Nicky gaf mij gewoon een fase 1 gevolgd door een fase 4! Dit betekende het einde voor mijn spel, circling is weer gewoon circling Ik rondjes lopen, terwijl Nicky helemaal niet beweegt!

Misschien kan je Waldo hier vast voor waarschuwen? Dat zou ik erg op prijs stellen.

groetjes Myra
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Wij, Kalinine en Ryona, gaan ons waarschijnlijk ook aan het feit mogen verwachten dat er een punt komt dat baasje weet wat ze moet doen wanneer we met haar voetjes spelen !!!!!
    bye
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Aangemeld
    Oct 2005

Ik heb jullie advies opgevolgd..en meteen zodra ik zag dat hij naar mij toekwam was het weer senden...met het gevolg dat ie het er niet echt mee eens was..(was weer met zijn hoofd aan schudden enzo en dan met een sprongetje ging ie weer verder) maar hij kwam niet meer naar me toe, want zo ver liet ik het dus niet komen. Nu heb ik gewoon na 1 heel rondje heb bij me geroepen...en gelukkig komt ie nog steeds vrolijk bij me knuffelen. Zo ga ik het maar opbouwen totdat we dadelijk 2 rondjes hebbe....en hij het ook niet erg vind.

Forumlid lkaw's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    In het pittoreske Middenmeer..... op 5 km afstand...

Ik denk dat ik hier mijn vraag maar bij ga aansluiten......

De send gaat bij mij prima, hij loopt vlot weg, maar...... als ik niet meedraai dan gaat hij achter mijn rug stil staan. Keurig zoals het zou moeten wanneer ik hem daarom zou vragen......

Het probleem is gewoon dat hij liever lui dan moe is....... Ook ik haalde hem dan weer naar me toe, stuurde hem vervolgens meteen weer weg..... om te merken dat hij gewoon weer stil staat achter me, heel dom en verbaasd kijkend..... Volgens mij denkt hij ook gewoon: Waarom controleert ze niet of ik blijf lopen.....dat doen de mensen normaal toch altijd......

Iemand tips????

Groetjes, Linda

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lkaw
    Ik denk dat ik hier mijn vraag maar bij ga aansluiten......

De send gaat bij mij prima, hij loopt vlot weg, maar...... als ik niet meedraai dan gaat hij achter mijn rug stil staan. Keurig zoals het zou moeten wanneer ik hem daarom zou vragen......

Het probleem is gewoon dat hij liever lui dan moe is....... Ook ik haalde hem dan weer naar me toe, stuurde hem vervolgens meteen weer weg..... om te merken dat hij gewoon weer stil staat achter me, heel dom en verbaasd kijkend..... Volgens mij denkt hij ook gewoon: Waarom controleert ze niet of ik blijf lopen.....dat doen de mensen normaal toch altijd......

Iemand tips????

Groetjes, Linda
    Ik denk dat het eerder gebrek aan respect, en het niet kunnen/willen dragen van zijn verantwoordelijkheid is, dan lui en moe.

Deze dingen kun je aan werken met de andere games

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Ik heb hier ook ooit een topic over geopend, misschien heb je daar wat aan:
    http://137.224.239.40/nh/forum/viewt...414&highlight=

Bij mijn paard is het kwartje op een gegeven moment gevallen door hem maar gewoon steeds opnieuw te blijven senden tot hij wel op de cirkel bleef.

Forumlid lkaw's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    In het pittoreske Middenmeer..... op 5 km afstand...

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Lon
    Ik heb hier ook ooit een topic over geopend, misschien heb je daar wat aan:
    http://137.224.239.40/nh/forum/viewt...414&highlight=

Bij mijn paard is het kwartje op een gegeven moment gevallen door hem maar gewoon steeds opnieuw te blijven senden tot hij wel op de cirkel bleef.
    Ja, ik herken veel in jouw verhaal...
    Maar als je zegt: steeds opnieuw blijven senden, hoe moet ik me dat voorstellen? Wel of niet belonen? Vanaf zijn plek hem senden of toch eerst naar me toe halen?

Hoe snel had je resultaat? Moet je op een bepaald moment toch overgaan naar een andere game (zoals Trea zei: eerst meer respect opbouwen in de andere games???) of door blijven gaan met circling (met het risico dat hij volledig afgestompt raakt)?

Misschien k]/images/smilies/icon_redface.gif[/img] .

Er is altijd een verschil tussen belonen en belonen. Als je paard tijdens game 5 ongevraagd naar je toekomt ,dan kun je dat zien als "invading your personel space" en dat is natuurlijk niet goed want dan heeft hij niet zoveel respekt voor jou. Aan de andere kant als ie graag naar je toekomt betekend dat, dat je een sterke band met je paard hebt en dat wil je niet verbreken, is ook niet de bedoeling want die band komt je later goed van pas bij je liberty games. Dus wat ik ooit geleerd hebt en wat goed werkt is het volgende: Als je paard ongevraagd naar je toe komt, wordt niet boos maar geef hem een korte aai over zijn bol met een vriedelijke uitdruking ( dan richt je geen schade aan je goede band ) maar stuur hem daarna snel weer op de circle met iets meer life-up. Steeds herhalen met iets meer beslistheid ( want jij weet wat goed is voor je paard ). Als je paard eindelijk een hele rondje voor je gedaan heeft dan pas naar binnen vragen en een lange beloning geven. Klaar voor die dag en de volgende dag weer verder gaan totdat ie 2 rondjes voor je gedaan heeft en weer stopen voor die dag. en zo opbouwen. Het gevaar van te veel wegzenden is dat je paard je niet meer vertrouwd en op den duur steeds van je weg zal rennen ( je stuurt hem toch steeds weg als ie naar je toekomt ). Beter is het om een goede fase 4 te hebben bij het wegzenden dan steeds net even te zacht te zijn ( paard krijgt geen incentive om op de circle te blijven ). Als je geen effective send hebt en je paard blijft steeds naar binnen komen zal je paard geen respekt voor je krijgen en komt het te veel "niet effectief wegzenden" over als.... gewoon je paard pesten en dat is het laatste wat je wilt !!!!!
    Groeten Ronald
    Stay natural and iron-free.

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Ik sluit me aan bij het verhaal van Ronald met een kleine toevoeging:
    Bij mij was de send geen probleem, op fase 1 of 2 ging hij de cirkel op, dus ik heb geen fase 4 gebruikt hierbij. En wat betreft het belonen als je paard bij je komt: hoe vaker je paard achter elkaar naar je toe komt, hoe korter je beloningen worden. En als hij stopt op de cirkel maar niet naar je toekomt, doe je gewoon weer een send vanuit die positie.

Het resultaat kwam vrij snel, soms kwam hij nog wel 1x naar me toe, maar niet meer de hele tijd. De laatste tijd blijft hij keurig op de cirkel tot ik hem terugvraag

Succes!

Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Ik heb met Pathos soms ook een probleem met cirkelen, want dan heeft ie daar geen zin in. Erg irritant, dus ik heb er maar een lees-m'n-paard examen van gemaakt. Soms is hij veel te LB om aan mijn spelletjes mee te doen en dan wil hij echt alleen z'n eigen dingen doen. Dan ga ik iets doen dat hij heel leuk vindt, meestal iets met veel actie. En daarna nog eens het cirkelen vragen. Als hij genoeg actie heeft gehad is hij meestal wel bereid dan ook iets voor mij te doen.
    Andere keren is het meer een RB probleempje, dan kan braveheart het opeens niet aan om zover van mij vandaan helemaal alleen een cirkel te lopen en dan laat ik hem wel terugkomen voor wat friendly. Inderdaad steeds korter, tot hij wel zelfstandig linksom en rechtsom tenminste 1 rondje heeft gedaan en dan is het ook klaar.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten