Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Hoe bodyblock bij klein paard?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Hoe bodyblock bij klein paard?

Shetland-formaat dus?

Op de dvd's van level 1 zie je de body-blocks in de theorieklas uitgelegd worden om paarden mee te stoppen en achteruit te krijgen als je ernaast loopt (sowieso vind ik het heel erg raar dat ze juist van die oefening geen praktijkvoorbeelden geven met 'live' paarden!). Nu is mijn vraag: hoe block je als je paard met gemak onder elke uitstekende elleboog doorloopt? Als ik met mijn ellebogen flap terwijl Blacky vlak naast/achter me loopt, blokkeer ik op geen enkele manier zijn weg (zijn ogen zitten op navel-hoogte), en bovendien ziet hij niet eens wat ik doe omdat mijn armen gewoon hoger zitten dan zijn ogen en hij ze niet kan zien als hij zo dicht op me staat.

Ik ben dus erg benieuwd naar hoe andere kleine-pony-bezitters dit aanpakken!
    Vrijheidsdressuur - van Apporteren tot Zitten: het boek!
    Ga naar http://www.vrijheidsdressuur.info & www.facebook.com/vrijheidsdressuurboek

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Re: Hoe bodyblock bij klein paard?

Hebben ze niet naast de arm-blocks wat uitgelegd over been-blocks?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

daar ben ik ook wel benieuwd naar want ik ga binnenkort beginnen met een shet...... maar die heeft geen blocks nodig, mijn Schwiegermutteblick is genoeg en zijn verzorgmeisje is denk ik klein genoeg om hem met de vogeltjesdans van het lijf te houden

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Morrie
    daar ben ik ook wel benieuwd naar want ik ga binnenkort beginnen met een shet...... maar die heeft geen blocks nodig, mijn Schwiegermutteblick is genoeg en zijn verzorgmeisje is denk ik klein genoeg om hem met de vogeltjesdans van het lijf te houden
    Swiegermutterblick is leuk, maar als je shet naar je navel staat te turen, dan maakt het hoofd dat een halve meter boven hem hangt ook niet meer zoveel uit.

Maar alle geintjes op een stokje, ik heb al vaker gemerkt dat shetlanders een hoop lichaamstaal missen als ze onder een bepaalde hoek ten opzichte van je staan, of gewoon erg dicht naast je staan. Onder andere met Hempfling heb ik dat gemerkt: het draaien van je schouders zegt ze niets over richting, omdat ze die vaak nauwelijks zien. Als een shet 5 meter verderop staat wel, maar zodra ze op 1 meter afstand of dichterbij staan, houdt het op. Bij Blacky gaat het ook niet om het van het lijf houden, maar om de oefening waarbij we samen vooruit rennen en achterwaarts lopen. Blacky loopt perfect mee achterwaarts, maar pas wanneer ik naast zijn achterhand sta, in positie vier dus. Dat heb ik hem vroeger gewoon aangeleerd dus ik moet hem nu de andere versie leren waarbij ik naast zijn schouder sta, maar ik wil dus een duidelijk block-achtig iets gebruiken om hem met mij naast zijn schouder halt te laten houden zonder aan het halstertouw te hoeven komen. Vandaag probeerde ik dit met de arm-block, met als resultaat dat Blacky hier onverstoorbaar door naar voren liep, netjes halthield toen ik naast zijn heup stond, en vervolgens ook precies zo lang achteruit liep als ik dat deed. Ook knap, maar niet de bedoeling voor level 1 (denk ik?).

Maar de been-block is een goede tip, dat ga ik gewoon eens proberen als vervanging voor de armen!
    Vrijheidsdressuur - van Apporteren tot Zitten: het boek!
    Ga naar http://www.vrijheidsdressuur.info & www.facebook.com/vrijheidsdressuurboek

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Ik zou mijn stick gebruiken, die komt wat lager dan je arm, maar kan ik principe hetzelfde doen .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Bladwijzers

Forum Rechten