Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: [L2] Pinch the neck

  1. #1
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    [L2] Pinch the neck

    Iemand deze taak al gericht een beetje geoefend? Ik ging Danny vandaag masseren, en toen ik met haar hals bezig was bedacht ik ineens dat het misschien leuk was om wat met het pinchen te spelen.

    Ik had geen "object" bij de hand, maar ach, wijsvinger kan ook voldoen bij zo'n eerste verkenning. De eerste keer dat Danny druk in haar hals voelde stond ze heel afwachtend, het leek net alsof ze niet op of om durfde te kijken en dacht "wat heeft ze nu weer verzonnen, wat wordt er van mij verwacht?" .

    Toch ging ze voorzichtig proberen hoe ze die druk kwijt kon raken, en uiteraard doet ze dan per ongeluk een keer het goede... vrij snel viel het kwartje, en Danny zou Danny niet zijn als ze het niet razendsnel doorhad en ik maar naar haar hals hoefde te wijzen om direct een hoofd mijn kant op te krijgen . Ze wordt altijd té enthousiast met iets nieuws, blijft het herhalen, alsof ze er echt gein in heeft dat ze weer wat erbij kan .

    Ik ga het voorlopig maar even elke dag oefenen, volgende week moet ze een bronchoscopie ondergaan en dát zal ik thuis maar niet oefenen , maar het spuitje dat ze ongetwijfeld gaat krijgen (om haar te laten zuchten of eentje om haar te verdoven indien ze besluit dat ze wel over de DA heen kan als hij een slang in wil brengen...) kunnen we wel voorbereiden.

    Meer ervaringen welkom !
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  2. #2
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    34
    Berichten
    2.329

    Re: [L2] Pinch the neck

    Heb (nog) niet het nieuwe level 2 pakket dus ik weet niet juist hoe dat pinching the neck eraan toe gaat, kan je even uitleggen plz?

    xxx julieke

  3. #3
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: [L2] Pinch the neck

    De essentie achter deze taak is dat je je paard voorbereidt op allerlei al dan niet dagelijkse verzorgingstaken, zoals ontwormen, afspuiten, bandageren, gebitsverzorging enz.

    Het toedienen van injecties is voor sommige paarden ook een groot probleem, en doordat ze zich verweren spannen ze hun spieren aan en gaat het injecteren nog moeilijker. Door te leren naar de druk toe te komen bij deze taak, ontspant de spier en kan een injectie dus makkelijker gegeven worden en minder pijnlijk aanvoelen.

    Met een cocktailprikkertje oid geef je druk op de huid, en beloon je het paard als hij zijn hoofd naar je toe draait door de druk weg te nemen.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  4. #4

    Re: [L2] Pinch the neck

    dit zijn de makkelijke taken voor Morrie, de laatste keer was er een DA die vreselijk bang voor hem was (daarom hadden ze hem ook gestuurd) toen heeft een DA in opleiding die toevallig bij me op bezoek was de spuit er maar in gejast, Morrie maakt dat soort dingen niets uit, gebit doen ook niet, Ingrid moest bijna op haar knieën liggen zo laag ging ie met z'n hoofd...... en hij stond gewoon los!

    Tandvlees masseren, koker schoonmaken (ik kan met gewoon friendy op z;n rug laten uitschachten, errrrrug handig) allemaal geen punt, eindelijk tasks die Morrie ook kan !!!!

  5. #5
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: [L2] Pinch the neck

    Ik denk dat Danny ook geen probleem van deze taak gaat maken, integendeel - niet te veel oefenen wellicht, anders hoef ik straks maar met het prikkertje te wijzen en woeeesssjjj - "you rang?"
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  6. #6
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    34
    Berichten
    2.329

    Re: [L2] Pinch the neck

    Aha, dankjewel Promptertje!

  7. #7
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    43
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: [L2] Pinch the neck

    Heb deze nog niet geoefend, op zich heeft Tamara er ook niet zo'n problemen mee (blijft rustig staan wanneer de DA haar prikt) maar het kan geen kwaad om er nog eens aandacht aan te besteden
    Volgende keer een tandenstokertje meenemen dus.

    Ben nu eigenlijk meer bezig met het masseren van de mond, bridling with savvy en uiteindelijk die tong zien te pakken. Maar elke keer gaat ze lekker uitgebreid staan geeuwen als ik bijna in de buurt van die tong ben
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  8. #8
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: [L2] Pinch the neck

    Tong pakken is bij dravers nou juist weer een makkie, ben ik heel handig in geworden. Die oefen ik dus ook maar niet (om ongewenst tong uitsteken te voorkomen )
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •