Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: Liberty inspiratie

  1. #1
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Liberty inspiratie

    Ben een beetje door mn liberty inspiratie heen, gezien dat ik al 9 maanden rond hetzelfde nivo hang.

    Wie heeft nog leuke ideeƫn voor liberty?

    Iets wat tussen circling at liberty en passage/piaffe at liberty in zit zegmaar
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  2. #2
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: Liberty inspiratie

    Heej jah, ik wil inderdaad ook wel wat nieuwe inspiratie! Maaike en ik zijn de poonies aan het leren 'spaanse pas' (of wat erop lijkt) aan te leren (wij doen het letterlijk voor en zij doen ons na )

  3. #3
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Liberty inspiratie

    Hihihi, ziet er idd erg leuk uit! Maar ik denk dat dat het enige is wat ik Shaf niet wil leren.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  4. #4

    Re: Liberty inspiratie

    Ik Lodash ook niet! Hij doet het net iets te vaak uit zichzelf...

    May the horse be with you!

  5. #5
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Liberty inspiratie

    Ben benieuwd of je via grondwerk een aanzet kunt geven tot meer 'verheven draven' zegmaar. Of langzaam galopperen, dat zou een mooie start zijn (ren me suf) iemand een idee hiervoor?
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  6. #6

    Re: Liberty inspiratie

    Ik denk dat je via Wim's grondwerk een betere balans in je paard bewerkstelligt, die bij zal kunnen dragen aan een rustiger galop... i hope!

    May the horse be with you!

  7. #7
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    43
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: Liberty inspiratie

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Ben benieuwd of je via grondwerk een aanzet kunt geven tot meer 'verheven draven' zegmaar. Of langzaam galopperen, dat zou een mooie start zijn (ren me suf) iemand een idee hiervoor?

    Ik zag dat Shaf wel heel kleine rondjes rond je heen kan draven, van daaruit kun je toch ook een galopje vragen? Of gaat Shaf dan weer grotere rondes maken? Hoe kleiner de cirkel, hoe langzamer de galop (je paard leert dan gelijk om zelf te zoeken naar de juiste verzameling)

    En verheven draven heb ik ook al eens over na zitten te denken. Zou je dit niet gewoon met behulp van je lichaamstaal en twee carrot sticks duidelijk kunnen maken? Een carrot stick voor de borst en Ć©Ć©ntje in zone 5 als de 'drijvende factor'? En uiteraard zelf verheven 'draven' met de nodige energie.
    Zomaar een ideetje hoor, ben benieuwd naar andere ideeen...
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  8. #8

    Re: Liberty inspiratie

    Verheven draven wel eens geprobeerd met Suus, was erg grappig.

    Ze deed meteen mee, begon ook hoog te draven en vervolgens trapte ze in mijn richting met een achterbeen hahaha

    May the horse be with you!

  9. #9
    Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    2.669

    Re: Liberty inspiratie

    Hartsikke verheven toch...het is ook nooit goed
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

  10. #10
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, Belgiė
    Leeftijd
    34
    Berichten
    2.329

    Re: Liberty inspiratie

    Phahaha Maaike !

    Ik weet wel nog wat liberty challenges, Ć©Ć©ntje dat ik vannamiddag gedaan heb: zoals Honza doet, zijn paard rondjes laten draaien om zijn as (of ongeveer) en dat at liberty (niet aan touw geoefend want dan zit dat de hele tijd in de weg ). Echt tof hoor! Maar wel stapje voor stapje doen. Ze moeten doorhebben dat ze de voorhand moeten wijken voor de stick als jij in zone 4/5 staat, niet simpel, maar bij Shiva ging het tamelijk snel.

    En nog een challenge: onlangs perongeluk ontdekt, jawel een begin van de pirouette! Dus gewoon voorhand wijken maar met wat meer energie nog. Shiva weet al dat ze zijwaarts in galop moet als ik meer energie geef, dus ze maakte prompt zo'n mooie pirouettesprong ook, en dat toen ik erop zat freestyle, maar vandaag ook es geprobeerd van op de grond en ze deed het ook .

    Verder zijn andere ideetjes ook wel welkom voor mij...

    xxx julieke

  11. #11
    Actief Forumlid aylakim's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Damme (B)
    Berichten
    409

    Re: Liberty inspiratie

    Ik heb het level 3 pakket nog niet en ikk weet niet of het al een taak is maar slalom in vrijheid lijkt me leuk. Zowel in rechte lijn als op een cirkel.
    keep it fun!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •