Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: teugels uit handen trekken

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

teugels uit handen trekken

Kelly heeft iets nieuws bedacht (slim paard ) :
    elke keer als ik een concentrated rein aanneem (bijvoorbeeld als ik vanuit de stap naar de 9 step backup wil gaan) trekt ze haar hoofd helemaal naar beneden, waardoor ze mij uit mijn zadel trekt.... Ik heb al geprobeerd zoveel mogelijk weerstand te bieden, omdat je natuurlijk al weet dat het gaat gebeuren, en dan kan ik het wel iets opvangen, maar ze is gewoon veel te sterk voor mij om niet voorover te vallen. of ik ben niet handig genoeg... Heeft iemand een idee hoe ik dit op een savvy manier op kan lossen??
    benen aanleggen is ook niet zo handig, aangezien ze juist moet stoppen met lopen...

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: teugels uit handen trekken

Als je paard tegen druk in gaat, in dit geval druk van de teugels, probeer dan evenveel druk te geven als zij doet, en dan NET een beetje meer.

Ga dus gewoon met je handen mee naar voren/beneden en evt teugels langer en hou net zolang IETS druk op de teugels tot ze loslaat.

Dus niet proberen te voorkomen dat ze haar hoofd omlaag doet, maar meegaan in die beweging terwijl je wel druk blijft uitoefenen.

enne: it never takes longer than 2 days

Succes ermee!
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Callippo dit klinkt erg ingewikkeld, ik geloof niet dat ik het snap

Je moet wel meegaan maar toch druk????
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Aangemeld
    Apr 2005

Ik denk dat ze bedoeld, dat je moet proberen mee te bewegen, maar de druk gelijk te houden aan de druk die je zou geven als ze het niet deed, zeg maar... net zoals je de druk gelijk houdt bij porcupine achterwaarts als ze haar hoofd opzij draait. Of niet?

Eigenlijk best simpele gedachte!! Dat ik daar niet eerder opgekomen ben Maar ja, alles is simpel als je het weet natuurlijk Nu nog het uitvoeren..

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Als zij bij fase 3 aan druk de teugels uit handen trekt, hou jij een fase 3, maar niet meer dan dat.

Inderdaad precies zo als bij porcupine op de grond!
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Dat ga ik ook 's proberen...Gerrit heeft ook de neiging om bij alles wat met eten te maken heeft, er direct naar toe te gaan en gewoon te negeren dat er ook nog iemand is die 'm leidt..
    Time is precious, so enjoy what you have right this moment!

Actief Forumlid Quinzy's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Leeftijd
    43

Dat is ook voor ons een goed om te onthouden als we zo ver zijn. Sweety wilt ook steeds grazen als ze t halster aan heeft.
    Dus je mag zeker niet terug trekken maar de druk hetzelfde houden totdat het paard stopt met trekken? Versta ik t zo goed?
    <!-- w -->http://www.Dyco.webs.com<!-- w -->

Aangemeld
    Apr 2005

Volgens mij bouw je je fases op toch? dus stel dat je fase 1 toepast op het moment dat hij zijn hoofd naar beneden trekt, dan ga je mee in fase 1, en ga je (ook als je paard zijn hoofd nog niet omhoog heeft gedaan) toch door met 2,3 tot het paard zijn hoofd optilt? Dan release en opnieuw beginnen?

correct me if i'm wrong, dit is wat mijn gevoel zegt...

Ik heb de ervaring dat het bij mijn tinkers niet werkt, dat vasthouden van druk. Kun je juist heeeel lekker op hangen (en ik krijg armen als bouwvakkers)

Wat ik doe als ik aan het passengeren ben; is gewoon door de go-fases heengaan, en als ik echt aan het rijden ben; ritmische druk toepassen zogauw ze naar beneden willen duiken.
    Als de neus eenmaal in het gras zit, ben ik te laat en moet ik weer de go-fases toepassen.
    Ritmische druk geef ik, door als de neus richting gras wil gaan aan 1 teugel te trek - trek - trek - trekken (niet hard, eerder irritant, beetje bumpen) en dat werkt het best.

Aangemeld
    Apr 2005

En als het niet om gras gaat, maar om het ontduiken van een concentrated rein?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door kellybelly
    En als het niet om gras gaat, maar om het ontduiken van een concentrated rein?
    Oeps ja.. dÃ*t was natuurlijk het probleem! Daar heb ik (nog) geen last van gehad, dus dat weet ik niet hoe ik dat aan zou pakken/op zou lossen. Ik weet wel, dat ik mijn arrows één voor één zou proberen, tot ik eentje vond die werkte..

Bladwijzers

Forum Rechten