Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 28 van de 28

Topic: Kan je gevoel voor paarden volledig aanleren?

Re: Kan je gevoel voor paarden volledig aanleren?

Die mensen zijn er juist bij gebaat dat iemand tegen ze zegt: ga iets anders doen, in plaats van dat ze doormodderen en er zichzelf én hun paard mee frustreren.
    zo iemand ben ik dus met paarden, ik heb 5 jaar op een stalhouderij gewerkt en daar ben ik gestopt omdat ik "het gevoel"niet heb.
    Toch uiteraard een paard gekocht en meegenomen en nu ben ik dus een modderaar...... ik zal nooit een horse(wo)man worden, ik heb het niet in me...... daarbij ben ik dusdanig mototisch ontspoord dat het er altijd onhandig, stuntelig en lachwekkend uit zal blijven zien.

Morrie zal bij me blijven tot z'n laatste snik, maar hij is wel m'n laatste paard...... ik heb vanaf m'n 10e paard gereden en heb "het" na 37 jaar nog niet, "het" zal ook nooit komen.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Maar jullie hebben hét dan misschien niet, jullie zijn gelukkig met de dingen die je wél hebt samen en dat is ook heel erg belangrijk. Denk dat jij hét gerust meer hebt dan jezelf denkt hoor!

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

@ morrie: Morrie je zal id meer van het (wat dat dan ook mogen zijn ) hebben dan je denkt, zeker gezien je antwoorden op dit forum.
    Ik weet ook zeker dat ik 8700 keer liever naar jouw en Morrie kijk, dan naar jouw "normal "stalgenoten.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Sinds wanneer staat talent in de 6 keys dan?

450 keer)
    essentie kwam -denk ik- op hetzelfde als jouw neer.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

mm ik stuntel niet alleen met Unieko, maar ook hier op het forum, dat met die quote moet anders kunnen....
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

hm, ben ook zo'n untalented figuur. Ik heb de 6 keys misschien niet allemaal in huis. Ik heb het "gevoel" niet voor paarden. Dat werd al duidelijk toen ik een jaar samen met mn zus op rijles zat en zij al in de gevorderden reed en ik nog met iemand er naast rondjes liep. (maar zij is na 3 jaar gestopt en ik "modder" na 15 nog steeds door).
    Ik kan me er soms erg druk over maken. Als ik zie hoe snel mensen verder komen in bv het parelli programma. Of hoe gevoelige relatie mensen hebben met hun paard.
    Maar meestal heb ik zoiets van: so what? ik wil het wel leren! Ik heb hopelijk nog 50 jaar de tijd!!! Zolang ik mn eigen emoties in toom houd en zorg dat ik mn paarden waarmee ik oefen niet tot last ben, en zolang ik er plezier in heb, blijf ik doormodderen. Het kost alleen soms wel wat moeite om dat laatste vol te houden...

Hoe weet je dan of je hét hebt??? Ik denk iig dat ik hét niet heb . Als iemand hét heeft, zal hij niet zijn toevlucht moeten zoeken tot Parelli, KFH, Bent Branderup,.... Je zou onmiddelijk kunnen stoppen, maar mensen hebben wel liefde voor hun paard en dat is het belangrijkst denk ik... Dit maakt dat ze toch doorzetten en zo goed mogelijk met hun paard kunnen SAMENWERKEN!!! Iemand die naar frankrijk verhuisd en geen woord frans spreekt, kan het altijd leren... er blijft een vreemd accent, maar iedereen verstaat hem!!!
    bye
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Zo is het maar net Elineke . Niveau Pat Parelli zal ik ook nooit halen, maar ik kan wel proberen om er zo dicht mogelijk bij in de buurt te komen.

Binnenkort (als ik het uit heb) zal ik een recensie van het boek van Stephanie Burns, "Great lies we live by", hier neerzetten, die rekent aardig af met de mythe "talent" .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

hé gaaf heb je het boek al binnen en gelezen... ik ga zo bieden op eentje op Ebay, loopt over een half uurtje af.......

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Nou, ik ben het nog aan het lezen, eerste paar hoofdstukken, maar er staan - na een wat tam begin - een paar behoorlijke eye openers in, die zeker in deze discussie passen!
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

nog 57 minuten dan weet ik of ik het boek ook krijg.....
    *edit* yessss hebbes.....

gefeli!
    Lijkt me wel mooi boek ook!

May the horse be with you!

Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

De enige vereiste is misschien wel graag paarden zien. Als je ze graag ziet kan je al heel ver komen. Maar zoals bij fietsen, iedereen kan fietsen, maar niet iedereen kan de Ronde Van Vlaanderen winnen
    Horses and Live, It's all the same to me...

Bijna alles valt te leren. Het hangt wel van je houding af of je open staat om te leren.
    Voor een hoop mensen kan het besef dat er nog een hoop te leren valt hard aan komen. Dat is denk ik het probleem, die mensen worden geconfronteerd met hun eigen onvermogen, dat ook zij niet perfect zijn.

Mijn motoriek is bijvoorbeeld ook niet je van het, nooit geweest ook, maar ik heb een hoop geleerd. Ik kan nu tenminste een bal gooien en vangen (als ik mazzel heb ) maar heel goed zal ik er natuurlijk nooit in worden. Maar heel slecht ben ik er ook niet in.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten