Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 19

Topic: Enya.. test je EF!

Enya.. test je EF!

Ik wilde vanmiddag eens kijken hoe het met mijn EF zou zijn. Daarvoor is Enya een heel geschikt paard, want ze kan er wat van.. En ik zou ik niet zijn als ik niet juist een situatie zou gaan ópzoeken om haar uit de tent te lokken.

Rondom ons huis zijn 4 rijroutes, van allen ongeveer 3 kilometer. Je moet je voorstellen dat deze routes in een soort van cloverleaf liggen, met ons huis als middelpunt.
    Nu is Enya een paard wat tegenwoordig best graag meegaat. Maar óf je gaat in een strait line naar het bos, of je doet 1 van de cloverleafbladeren. Het is natuurlijk vragen om verzet als je twéé cloverleafbladeren neemt, want dat wil zeggen dat je van huis gaat, je route rijd, weer richting huis rijd, en dan weer ervanaf! En dát was nu juist wat ik van plan was.. kijkend of ik voldoende savvy/arrows zou hebben om haar te overtuigen van mijn plan, zonder mijn geduld te verliezen.

We gingen van huis.. zonder zadel, want die wordt maar vies met dit weer. Zelfs de barebackpad waag ik daar niet aan. Zó op die natte rug dan maar *broeken kunnen in de was, en het vriest niet *
    Ze begon lekker voorwaards, oortjes naar voren en goed op mijn hulpen. Eenmaal op de terugweg van het eerste cloverleaf ging ze harder lopen, we gingen immers weer naar huis.
    Ik voelde haar weerstand toenemen toen ze besefte wat ik van plan was. Ze ging versnellen, vertragen, wilde afdraaien, en stond uiteindelijk stil, duidelijk in de veronderstelling dat ik mij vergist had, en me zó de kans gevend om mijn fout te herstellen..

Ik begon met het geven van fase 1 voor stappen, fase 234 en hup daar liep ze weer.. twee stappen. Oke, fase 1... 234 en ja hoor, weer twee stappen. Ze begon nu geirriteerd te worden en verharde zich. Dit was bijna het moment om ervanaf te gaan. Ik probeerde het nog één keer. Fase 1...234! En ze werd BOOS! Ze draaide zich om met het plan haar zin door te drijven.
    Niet dus! Ik eraf, dodelijk kalm, leadrope losgemaakt van het teugelmodel en... mama papa techniek doen. En ze was boos.. zo boos... haar hals boog zich als van een hengst, ze maakte geluiden die nog het meest deden denken aan een wild zwijn, haar spieren waren gespannen als een snaar en ze ging met vier benen tegelijk in de lucht! Maar dat alles met een slack in het touw! Ze paste donders goed op, dat ze bij me in de buurt bleef, want she knows what's coming next!!

En zo gingen we voorruit, achteruit, zijwaards, rennen en tergend langzaam en ik hoorde haar boze gekreun overgaan in zuchten..
    Ik moest zóó erg lachen! Het zag er idioot uit, haar dominante gedrag *jaja ze is erg dominant en leftbrained op zo'n moment en ze weet donders goed waar ze mee bezig is*

En ik hield zó van haar.. ze was zo groot, en machtig en powerfull! En ik maar smilen en smilen, ik kon er niks aan doen. Vroeger zou ik bang zijn geworden van haar in zo'n situatie en gauw naar huis zijn gegaan vóór het uit de klauwen liep.

En nu ging haar boosheid langzaam over.. ik ben even later weer opgestapt toen ik een paaltje zag waar ik op kon staan en we zijn in harmonie naar huis gedraafd..

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Re: Enya.. test je EF!

Goed gedaan! Leuk dat je zo de cloverleaf kunt doen, heel goeie oefening. Ik kan het geloven dat je heel de tijd moest smilen, zou ik ook doen Ze was erna wel heel rustig zeker?

xxxJolijn

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jolijn89
    Goed gedaan! Leuk dat je zo de cloverleaf kunt doen, heel goeie oefening. Ik kan het geloven dat je heel de tijd moest smilen, zou ik ook doen Ze was erna wel heel rustig zeker?

xxxJolijn
    Whahahaha hoe weet jij dat?? Ze kwam thuis, stond een tijdje voor dood te kijken, liep naar de paddock en viel neer..

haha wat een leuk verhaal.... ik zie het helemaal voor me... zo'n quasi opgefokt paard en jij met een brede grijns ernaast...

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ha trea, daar ga ik een voorbeeld aan nemen! Echt heel goed hoe kalm je bleef en nog beter, hoe je bleef lachen

Ik ben van Fenna een lief paardje gewend wat meestal lb is en als ze rb is dan blijft ze goed luisteren en stuurbaar. Maar af en toe niet en ik kan daar duidelijk nog neit helemaal mee omgaan
    Volgende keer doe ik dus hetzelfde als jij, alleen maar denken 'oh boy, how interesting (en wat een mooi paard!)' Dan moet het goedkomen
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Evenaar, dat ik zo kalm kon blijven, komt omdat ik haar gedrag nu kan vertalen. Ik weet nu waaròm ze het doet. Ze is natuurlijk een hardstikke dominant paard en ik vind het zó grappig dat ze zich zo uit tegen mij. Dat is wat ik in jouw topic laatst ook wilde zeggen. Eerst was ik compleet oninteressant als persoon, ze ging echt niet de moeite nemen zo´n act op te voeren. Was ook niet nodig trouwens want ze stond al hoger in rang zònder dat ze dat hoefde te doen.

Dat ze nu met mij in discussie gaat vind ik niet erg. Helemaal niet. Een jaar geleden wel. Als ze dit tòen had gedaan, had ik er niks van begrepen en was bang geworden. Ik had toen totaal geen arrows om dit te handelen.

Nu kan ik ervan genieten, omdat ik wéét hoe dit te handelen, zodat het verdwijnt. Het was een hele leuke uitdaging, en ik was erop voorbereid, want ik heb de situatie eigenlijk gecreërd door deze route te kiezen.

Ik heb echt het gevoel alsof ik een spel gewonnen heb, en ik kan slecht tegen mijn verlies

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Hahaha, ik zei het je gisteren al Trea, de kassa heeft flink voor je gerinkeld dit keer, arme Enya, snap wel dat ze zo boos werd, ook zij zal slecht tegen haar verlies kunnen in het spel.
    Maar wat een beeld had ik erbij, immers ken Enya nu persoonlijk, zo'n lekker ding die lekker haar eigen weg wil gaan. Tsja en nu heeft ze een meerdere die in haar taal even verteld wat de plannen voor vandaag zijn, och wat zal ze nu moeten gaan werken aan haar EF. Heb het helemaal met haar te doen, wil je haar vandaag even een supportknuffel van me geven. Zeg maar dat als ik weer kom, en ze mij het bos in wil dragen, dat ze echt een boompje mag platmaaien, zal haar dat niet afnemen. Oke?
    www.crystal-carving.com

oke, ik zal het gauw gaan zeggen.. is dat arme paard weer een beetje blij..

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Ach arme Enya.... hahaha, wat goed gedaan van je Trea!
    Ik kan me voorstellen dat jullie beiden niet goed tegen je verlies kunt want uiteindelijk zegt men toch altijd: zo het baasje, zo het paard. En hier zal best een kern van waartheid inzitten.
    Maar jij hebt het spel gewonnen das toch wel heel goed gedaan van je.
    Leuk hè, nu gaan we dingen opzoeken die we vroeger ontweken. Je leert hier zoveel uit.
    Al de normals die ik ken begrijpen nooit dat ik af en toe naar de waterpomp ga want daar is Aramis nu net zo bang van. Je kan er toch makkelijk rond zeggen ze dan.
    Haha, ze moesten eens weten dat ik niet de enige ben die zo'n 'gekke dingen ' doet en het nog leuk vind ook.
    goed gedaan joh!

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea

xxxJolijn
    Whahahaha hoe weet jij dat?? Ze kwam thuis, stond een tijdje voor dood te kijken, liep naar de paddock en viel neer..
    Hehe ze zal de volgende keer wel eerst nadenken voor ze zo boos wordt!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    Ik kan me voorstellen dat jullie beiden niet goed tegen je verlies kunt want uiteindelijk zegt men toch altijd: zo het baasje, zo het paard. En hier zal best een kern van waartheid inzitten.
    Oeioei dan ben ik wel een heeeel irritant baasje

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

door jou verhal wou ik ook weer mijn verhaal vertellen, want het is gewoon zo leuk om te schrijven dat je weer zo'n moment kan winnen en dat je toch met je paard kunt blijven communiceren...wat een mens al niet blij kan maken!!! en dat was deze keer dat je toch in discussie ging maar wel je gelijk kreeg...en dat met een paard!!

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

goed gedaan trea!! fijn dat je genoeg arrows hebt! en super dat je ze ook zelf wilde gaan testen
    super!!
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Oeioei dan ben ik wel een heeeel irritant baasje
    Haha, zo bedoelde ik het niet hoor. Je weet wel, ik had het meer over die kleine trekjes.

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Haha wat een paard! Ik zie het zo voor me,

Eerst nog even stil staan, ""ach die Trea heeft een fout gemaakt, maar ik ben de beroerdste niet hoor.... "
    En er dan achter komen dat het geen fout is, en och arme Enyea, ook nog het spel verloren.

Trea echt weer een nukrijgikzinomtheorieookindepraktijktebrengen verhaal. Bedankt.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

da klinkt bekend, althans het eerste stuk Gerrit wil ook van een rit naar huis, maar je moet niet denken dat je weer weg komt dan. Waarschijnlijk ook last van dominantie...daarna expres niet meer gedaan omdat ik last kreeg van frustraties (is al tijdje geleden), maar als ik dan lees hoe jij het hebt opgelost, super hoor!! Ik hoop dat ik ook het geduld krijg om het zo op te gaan lossen als het zover is!!
    zulke verhalen laten weer even zien waar het allemaal goed voor is
    Time is precious, so enjoy what you have right this moment!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten