Mag ik topics overnemen van een ander forum? Zo nee, dan moet een moddy hem maar even verwijderen en dan sorry.
Ik weet dat Parelli minimaal 1 uur per week bareback rijden aanbeveelt. Ik heb dit echter met 2 paarden helemaal verkeerd aangepakt door er maar gewoon op te springen. En aangezien deze beste paarden dit absoluut niet gewend waren was ik erg snel weer beneden.![]()
Eigen schuld, maar ik heb er toch wel angst aan overgehouden. Terwijl inderdaad zonder zadel rijden voor mij niet verkeerd is.
Nu wil ik met Unieko eigelijk ook wel met de barebackpad of zonder zadel gaan rijden, maar hoe pak ik dit het beste aan? En kan het zijn dat ik mijn spanning onbewust "overstraal"(is dit nederlands ???) op het paard? Ik had gisteravond nl een krukje neergezet en wou op dit krukje friendly gaan doen, had echt niet het idee om er op te gaan zitten (ben je gek!) maar toch was hij erg gespannen zodra ik hem zo leidde dat de kruk in zone 3 stond.
En weet iemand waarom het bareback rijden is verwijderd uit het nieuwe level 2 (toch?). Eddy mailde me nl dat ze nu aanraden om pas met de barebackpad te beginnen einde level 2 / begin level 3. Dus heb ik dat maar aangenomen, maar volgens mij kwam me dat wel goed uit, want dat zou betekenen dat ik lekker in die comfortzone blijf!
Bladwijzers