Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 32

Topic: Hoe intensief zijn jullie bezig met Parelli?

Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

Hoe intensief zijn jullie bezig met Parelli?

Over een weekje is het eindelijk zo ver. Ik ga dan "officieel" met Parelli beginnen. Ik vroeg me daarom ook af hoeveel uren jullie ongeveer intensief met Parelli bezig zijn. Ik bedoel niet de gewone omgang met je paard waarbij je altijd de principes van Parelli gebruikt. Wat ik bedoel is het effectief trainen of berijden van je paard.

Mvg Jarno
    Horses and Live, It's all the same to me...

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Re: Hoe intensief zijn jullie bezig met Parelli?

toen ik begon was ik echt bijna toch wel 5 dagen van de 7 bij waldo en dan maar niet langer als een half uurtje bezig....meestal was het zo veel friendly vooraf en dan weer iets nieuws..en als dat goed genoeg ging voor waldo's en mijn gevoel dan stopte ik weer....hij zuchte ook wel erg veel en snel dus had ook echt het idee dat hij veel te verwerken had.

Dus zodra ie het begon te snappen stopte ik en ging ik de volgende dag verder....maar steeds half uurtje 3 kwartier....

Nu eind level 1 doe ik het minder omdat ik het idee heb dat waldo het saai vind te worden...dus geef hem meer rust en als we dan oefenen probeer ik wel de lat steeds iets hoger te leggen...

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Jarno, dat kan ik niet meer in tijd uitdrukken. Ik ben er momenteel niet meer "apart" mee bezig, mijn hele omgang met mijn paard is "Parelli" tegenwoordig, of het nou gaat over een wandelingetje maken, opzadelen, rijden of gewoon in box of paddock zetten.

Echt aan nieuwe dingen of taken werken doe ik denk ik 2 uur per week (verspreid over de week). Rijden komt momenteel neer op kilometers maken op de drafbaan, daar is weinig Parelli's aan (behalve dan dat ik aan mijn balance point werk, met hackamore rij enz.), zodra het beter weer wordt werk ik apart aan de rijtaken, ook zo'n 2 uur per week denk ik.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Had ik niet eens ergens gelezen dat 6u per week ideaal is??? of is het mn verbeelding?? ??
    slu
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Forumlid e_horse's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

Volgens mij staat er ergens elke dag van de week... en dan minimaal een uur per dag met je paard doorbrengen (dus niet perse aan dingen werken)..
    www.harlie.nl

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

In L1 staat idd dat het ideaal is als je minimaal 6 uur per week met je paard doorbrengt, maar dat geld voor alles wat je met je paard doet. Niet puur oefenen...

Eigenlijk ben ik alles bij elkaar niet meer dan 1 uur per week puur met parelli bezig, soms zelfs minder. Alles is zo drassig en zonder rijbak op het terrein is dat wat onhandig. Ik probeer dus 1 keer per week naar een bak hier in de buurt te gaan, maar die is vrij ver en kost veel geld
    Ik ga wel vaak wandelen en doe dan tussendoor spelletjes. Of maak een buitenrit en doe wat oefeningen tussendoor, daar word Fenna heel snappy van (na goede oefening mag ze vaak even grazen ).
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Nu meer aan het wimmen, maar toen ik nog hard core parelli deed en niks anders: ongeveer 4 keer in de week half uur tot 3 kwartier ook.
    Nooit heel lang eigenlijk.

May the horse be with you!

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Interessante topic Ik blijf volgen!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik ben ook niet altijd even veel met de 'taken' bezig. Hooguit 2 uur per week .... Wel altijd met Parelli bezig als ik bij Brutus ben! In de dagelijkse omgang is bij ons parelli al niet meer weg te denken... of ik nou aan het mesten ben in de paddock, of met zijn hoeven bezig ben...

bepaalde parelli handelingen slijten op een gegeven moment in en worden gewoonte. Het begint al met je paard ophalen uit de wei enzo..
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Als het goed weer is en de piste ligt droog dan speel ik enkele uurtjes per dag met Bailey. In die paar uur neem ik wel vaak pauze, dan laat ik hem grazen of gewoon rusten. Nu tijdens de winter ligt onze piste heel slecht ( we gaan ze dit jaar draineren ) en ga ik 1keer in de week naar de manege.

Wanneer ik naar buiten ga dan heb ik nooit een idee van hoelang ik ga spelen met hem. Bailey beslist dat zelf, als hij goed meewerkt dan stop ik al na een half uurtje maar als hij lastig is dan kan dat zelfs langer duren dan 2uur.

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Elke dag ben ik met Parelli bezig omdat alle handelingen een automatisme worden, zeker de Level 1 games.
    Maar ben nu met Level 2 bezig en denk dat ik om de dag daar oefeningen voor doe, de andere dag is voor wandelingen of rijden, en uiteraard rijd ik dan weer met de Parellibasis, dus wijken voor druk, focus, passenger enz.
    Vindt het dus heel moeilijk om het in uren uit te drukken, als je dressuurles hebt kun je zeggen les 2 uur per week, maar omdat Parelli een omgangswijze is ben ik er dus altijd wel mee bezig.
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Je zegt het precies goed Brenda, het is een omgangswijze!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Amon
    Elke dag ben ik met Parelli bezig omdat alle handelingen een automatisme worden, zeker de Level 1 games.
    Maar ben nu met Level 2 bezig en denk dat ik om de dag daar oefeningen voor doe, de andere dag is voor wandelingen of rijden, en uiteraard rijd ik dan weer met de Parellibasis, dus wijken voor druk, focus, passenger enz.
    Vindt het dus heel moeilijk om het in uren uit te drukken, als je dressuurles hebt kun je zeggen les 2 uur per week, maar omdat Parelli een omgangswijze is ben ik er dus altijd wel mee bezig.
    Als je met level 1 bezig bent, is het dan verkeerd om ondertussen gewoon te rijden? Of doe je er beter aan even het zadel langs de kant en pas als alles naar wens gaat, weer beginnen rijden? Vroeg me dat gewoon eens snel af
    Horses and Live, It's all the same to me...

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik zou pas weer gaan rijden als je daar in L1 aan toe bent.... ik denk dus eerst op de grond echt alle games en dan pas verder....

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten