-
Forum Meubilair
L1 circling game
oef, jullie zullen wel denken hier is ze weer met de zoveelste vraag
toch zal stel ik ze hier maar want ik weet zeker dat er iemand is die kan helpen.
ik kan men paardje niet op de circel houden. hij disengaged steeds. wegsturen lukt ondertussen al wel. (heeft ook wel een tijdje geduurd.) meestal gebeurd dit achter mij of naast mij, zolang hij voor me is doet hij het niet. mag ik dan meedraaien? ook als ik drijf reageert hij hier eigenlijk niet op en stopt gewoon of komt toch naar binnen, hij zou zelfs met zen hoofd tegen de stick lopen om toch naar binnen te kunnen komen, maakt hem niets uit.
ik weet zeker dat ik de oefening snap want mijn vriend heeft ze voor de zekerheid helemaal naar het nederlands vertaald... hieraan zou het dus niet mogen liggen.
iemand met raad?
groetjes kim
-
Re: L1 circling game
naar binnen halen en direkt weer fors wegsturen is die op de circle dan glimlachen en ontspannen kan tig keer duren voordat die door heeft dat de comfort op de circle ligt groot voordeel is dat je je send erg goed oefent.In het boekje staat de eerste paar keer vriendelijk kijken en binnen halen gaat die hiermee door dan niet meer vriendelijk kijken en binnen halen en direkt weer wegzenden en dan ontspannen en glimlachen heel duidelijk in je lichaamstaal zijn.
-
Forum Meubilair
Heb je de circling game al wel short-range geoefend?
Dit is wel een veel voorkomende vraag hoor, ik heb hier zelf ook last van gehad.
Het 'probleem' zit hem niet in de allow, maar in de send.
Hoe goed is jouw send?
Loopt je paard echt met zone 1/2 naar buiten de cirkel op, of een beetje half langs je heen?
Als je zoals in de boekjes staat al 5 of 10 keer je paard naar je toe gehaald hebt en hij komt dan nog steeds vanzelf naar binnen, kun je hem beter direct wegsenden.
Zorg dus dat je send goed is, en gebruik alle fases als dat nodig is.
Een betere send krijgen zit eigenlijk pas in Level 2...
Never underestimate the Universe
10% korting bij
EquiPlay met code: 10%eraf
-
Forum Meubilair
ja short range ben ik aan het oefenen, het is met short range dat ik problemen heb, die wil ik eerst onder de knie voor ik lang range begin.
en hij loopt idd een beetje langs me heen als ik hem wegsend...
ik zal dus best nog wat oefenen op men send denk ik.
wow, niet simpel!
-
Actief Forumlid
Ik ben er afgelopen week mee bezig geweest, voor het eerst.
Ik vond het heel moeilijk, moest steeds terug gaan denken naar de DVD's, hoe ze het daar oplosten. Gabion liep me bijna omver enzo.
Uiteindelijk ben ik met send 1 stap mee ingestapt (dus 1 voet instappen, andere laten staan), terug gaan staan op mijn plek, en toen deed ze het!! Een paar rondjes links en rechts.
Heeft lang geduurd, maar ik heb weer wat bijgeleerd. Vandaag ga ik werken aan het niet meer instappen. Pfff, ik vind het wel moeilijk hoor allemaal..
Mijn driving fore-quarters is nog steeds om te huilen.. ze kan alles hebben met CS, maar als ik met driving bezig ben hoef ik daar geen fase 3 of 4 te gebruiken, want dan gaat ze omhoog.
-
Forum Meubilair
hey masja, ik weet wat je bedoelt, tis niet makkelijk, maar je zit toch al wat verder dan ik (hihi) kan je me raad geven over hoe jij het hebt opgelost.
en nog veel succes met het gebruik van n-je stick bij het drijven. misschien nog wat meer friendly doen?
succes
groetjes kim
-
Actief Forumlid
Volhouden met die ene stap, met CS tikken op de schoft, zo gauw ze een stap verzet CS op de rug laten rusten. Stopt ze, smile, friendly en weer opnieuw. Als ze een paar stappen zet, kun je ook friendly met de CS op de rug doen, van: zo moet dat!! Na een tijdje kun je, zo gauw ze wil stoppen, een beetje bijtikken op de schoft en zo gauw ze dan weer stapt, de CS op de rug laten rusten.
Vandaag ging ie weer super bij mij en Gabion!! Ze ging deze keer ook al iets verder bij me vandaan. En liep me helemaal niet meer onderstenboven. Ze snapt het allemaal zo snel.. sneller dan ik
.
Ik doe al heeeeel veel friendly, maar ik heb vandaag expres geen Driving FQ gedaan, en juist extra veel friendly met de stick. Volgende keer weer proberen.
-
Forum Meubilair
waauw, fijn om te horen dat het zo goed ging bij jullie, ... en bedankt voor de tip van het drijven.
morgen weer wat oefenen, vandaag heb ik geen tijd gehad, maar ik laat weten hoe het verder ging. gelukkig snapt aramis het meeste ook best snel. die knollies zijn echte slimme beestje hè, en idd, soms zijn ze sneller met iets dan wij
Forum Rechten