Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: Ik ga ook beginnen

Ik ga ook beginnen

Ik heb m'n boek net binnen en heb dus nog niet echt gelezen, maar ik wou jullie vast melden dat ik deze week ook hoop te beginnen, of volgende week.
    Ben nl ook het boek van Hempfling (paarden persoonlijkheden) aan het lezen.

Zat nu met een probleempje/vraagje, zoals jullie misschien al hebben kunnen lezen heb ik een pony van 36 jaar, met nog best wat energie. Zou ik daar ook nog een beetje Parelli mee kunnen doen, of moet ik met hem gewoon op oude voet doorgaan?
    Hypos z'n gewrichtjes worden natuurlijk wat minder, maar met een goeie dag straalt de enegie er van af, helaas kan en durf ik er niet meer mee te rijden ( ongelukje gehad).

Geef jullie mening over dat ik nog met hem wil starten en misschien tips waar ik misschien op moet letten.

Re: Ik ga ook beginnen

36 jaar is wel al heel oud... Zou je em niet gewoon rustig zn oude dag laten doorbrengen? OK, hij mag niet stilvallen, maar nu nog met iets nieuws beginnen lijkt mij nogal ondenkbaar. Maar dat is mn persoonlijke mening !
    slu
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Het gaat alleen om het grondwerk en de spelletjes, zolang hij het ook wil.
    Tuurlijk zal ik hem niet overbelasten, maar ik longeer hem nu af en toe en dacht dat dit misschien wel een leuke afwisseling zou zijn

Zelf beslissen. Je kan gewoon rustig aan eens wat met hem proberen en vooral kijken of hij het leuk vindt...

Mocht je besluiten met hem te gaan parelli-en, wees dan alsjeblieft voorzichtig met vooral de disengagement en de sideways langs de bakrand. Bij disengagement vooral oppassen dat het buitenste been niet teveel uitstapt, en bij sideways vooral niet te recht (=haaks) langs de bakrand!

Dat is voor geen 1 paard erg goed, en voor een oud paard al helemaal niet!

May the horse be with you!

Ik wou ook gewoon even kijken wat hij ervan vindt, het is tenslotte ook een beetje extra aandacht voor hem.

En ik was benieuwd hoe jullie er over denken.
    in iedergeval alvast bedankt voor de tip

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Als je het gewoon probeert geeft je paard zelf wel aan of hij het wat vindt of niet...
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

kijken wat het paard wilt. Ze zijn nooit te oud om iets nieuws te leren . Als ze zelf maar willen.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

oudjes in een zorgcentrum gaan ook naar dagopvang
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Actief Forumlid Free rinny's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Ik ga met het antwoord van Dephny mee.
    No one can teach riding as well as a horse.

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Zou het inderdaad ook gewoon rustig proberen .
    En ik denk dat veel "oefeningen"voor hem niet nieuw zijn, alleen misschien de intensiteit en het feit dat jij hem de dingen inene vraagt en niet zijn wei / stalgenoot.

In ieder geval heel veel plezier en succes
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Bladwijzers

Forum Rechten