Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: [L3]Circling

  1. #1
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    34
    Berichten
    2.329

    [L3]Circling

    Joepie aan mij de eer om het eerste SERIEUS bericht hier te plaatsen!!

    Maar hier mijn vraagje: in level 3 moet je dus circling aan de lasso doen in galop. Helemaal niet simpel. Zeker als je van je go-paard zo'n whoapaard hebt gemaakt dat ze op de circel in galop vaak wel eens stilvalt vanuit draf . Soms gaat het wel goed, maar na een paar pasjes valt ze al terug naar draf.

    Ik heb nu geprobeerd om haar eerst op kleine circels goed te laten galopperen en dat lukt al tamelijk goed, en zo was ik van plan van het uit te werken. Misschien dat dat op lange termijn wel gaat werken. Maar ik ben al met die oefening bezig van in september en dan komt nog bij dat Shiva én ik het zo saai gaan vinden.

    Misschien heeft iemand nog wel baanbrekende ideeën voor dit probleem?

    xxx julieke

  2. #2
    Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    NvhL
    Berichten
    3.762

    Re: [L3]Circling

    Even een basic-vraagje (puur voor mezelf hoor ) :
    1) Hoe gaat de galop aan de 22 ft-lijn?
    2) En @L in de round-pen: kan ze daar meerdere rondes galopperen mét behoud van haar responsibilities? (Don't change gaits-don't change directions?)
    3) Heb je het L3-pakket?
    Grz Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

    "Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

  3. #3
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    34
    Berichten
    2.329

    Re: [L3]Circling

    Thx
    1) Lang geleden dat we die gedaan hebben maar daar wel eerst aan geoefend en die ging goed eigelijk.

    2) At liberty gaat het wel goed, round pen heb ik niet maar ik doe het in de wei en dat lukt goed, maar daar vraag ik nooit meer dan vijf passen, heel sporadisch mss een beetje meer.

    3)Ja .

    xxx julieke

  4. #4

    Re: [L3]Circling

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door donderwolke
    Thx
    1) Lang geleden dat we die gedaan hebben maar daar wel eerst aan geoefend en die ging goed eigelijk.
    Mooi!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door donderwolke
    2) At liberty gaat het wel goed, round pen heb ik niet maar ik doe het in de wei en dat lukt goed, maar daar vraag ik nooit meer dan vijf passen, heel sporadisch mss een beetje meer.
    Ik snap eerlijk gezegd niet goed waarom je dit maar een paar passen doet? Zo leer je haar toch dat enkele passen galop is wat je vraagt??? En ze doet nu met de lange lijn precies wat je @liberty vraagt.... toch? Of mis ik iets?

    Verder heb ik helaas geen baanbrekende ideeen

    May the horse be with you!

  5. #5
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    34
    Berichten
    2.329

    Re: [L3]Circling

    Mja slim idee Karianne, kan wel dat het zo is. Maar ik dacht ik ga maar enkele passen vragen en dan belonen zodat ze weet dat het goed gaat, en dat telkens wat opdrijven en altijd wat langer laten galopperen. Het doel is acht laps of zo, maar die ga je toch ook niet meteen vragen? Dus stapje per stapje... zo denk ik erover hé...

    xxx julieke

  6. #6

    Re: [L3]Circling

    Helemaal eens dat het stapje voor stapje het beste is. Maar dan is aan de 45 ft line galopperen toch gewoon nog een stap te ver?

    May the horse be with you!

  7. #7
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    34
    Berichten
    2.329

    Re: [L3]Circling

    Njah misschien wel, maar ik ben al vijf maand bezig met het op te bouwen en het lukt nog steeds niet veel beter. Ze valt nog zo vlug stil en het lukt gewoon niet om het op te bouwen...

  8. #8
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: [L3]Circling

    Op een emailgroep las ik een discussie over precies dit onderwerp! Wellicht nuttig voor jou om je daar ff aan te melden, want ik geef hier alleen een samenvatting van verschillende opties.

    1) pas wanneer je aan de 22ft 20 (TWINTIG!) rondjes kunt draven zonder change of gait, zul je een goede 'don't change gait' galop krijgen

    2) bij 'whoa' paarden vraag je de galop al bij de send, je gaat niet versnellen op de cirkel. Elke keer als hij niet in galop vertrekt, haal je hem terug en send je opnieuw en dan feller.
    Beloon inderdaad per 'partje' van de cirkel. Haal hem eerst terug voor beloning na 1/8e van de cirkel, daarna pas na een kwart, daarna voor 3/8e etc.

    Valt hij terug in draf op de cirkel: niet opnieuw laten aanspringen, maar terughalen en snel weer senden.

    (sorry, paard in uitleg is een hij, voor Shiva moet je gewoon 'zij' lezen uiteraard )
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  9. #9
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    34
    Berichten
    2.329

    Re: [L3]Circling

    Dankjewel Eveline!

    1)Tja twintig dat weet ik niet of dat wel zou lukken, ga ik toch maar eens proberen (morgen sta ik daar een uur met een paard dat rond mij loopt te draven, al tellend... !)

    2)Als ik haar telkens galop vraag van bij de send dat staat ze uiteindelijk bij de bring back zo nerveus of iets, dus weet niet of dat wel zo'n goed idee is, maar ik kan wel proberen. Misschien als ik ook af en toe een cirkel in stap en draf ertussen vraag moet het wel lukken...

    xxx julieke

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •