Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 29

Topic: Stick to me???

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Stick to me???

In een topic van Evenaar kwam naar voren dat een aantal mensen zich afvraagt hoe je 'stick to me' het beste kunt oefen.

Ikzelf kan de oefening niet 'in de boekjes' vinden.
    Ik oefen door met LR regelmatig met Bruut te wandelen. Ik maak dan zoveel mogelijk gebruik van een 'los'touw en veel focus. Ik probeer met stick Bruut zoveel mogelijk te corrigeren als hij te ver achter blijft... Na het spelen is hij dan vaak heel erg op mij gericht en haak ik de lr wel eens los en lopen we samen nog wat rond in de bak.... als hij dan besluit om een andere kant op te gaan, is het gebeurt met Stick to me...
    Ik ben benieuwd hoe anderen dit oefenen!!!!

ROEPT U MAAR!!!

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Re: Stick to me???

Ik las hier ook steeds van iedereen van die leuke verhalen over stick to me en voor mij was het ook abracadabra....

Tot ik pas les had van Sanne, na haar uitleg ging er bij mij en Fenna een lichtje branden

Zoals alle oefeningen geld ook hier, eerst online oefenen en als het goed gaat at liberty doen.

Het begin is om de LR heel kort te nemen (onderarmlengte), maar wel zo dat als je paard netjes naast je loopt dat er slack in zit. Als je paard ietsje achterblijft gaat het touw strak en 'sla' je de CS + string naar achter (zone 3/4? ).
    Doordat je zo aan het touw voelt of je paard achterblijft hoef je niet naar hem/haar te kijken. Op een gegeven moment valt het kwartje bij het paard en kan je de LR weer lekker lang laten. Als dat goed gaat, dan pas at liberty.

Wat ik trouwens automatisch doe als Fenna iets achterblijft, dan verhoog ik mijn life (ga iets actiever, niet sneller lopen). Dat is vaak al genoeg om haar weer naast me te krijgen. Maar ik weet alleen niet of dat mag... Ik kan me namelijk ook voorstellen dat het de taak van het paard is om zelf bij te blijven... Of zou die life up egwoon als fase 1 zijn?
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Stick-to-me is in feite een liberty oefening, waarbij je paard met je meeloopt, ongeacht wat je doet.

Wat eva hier beschrijft, is een voorbereiding hierop, waardoor je je paard leert waar de comfort te vinden is. (naast je schouder, niet achter jou of voor jou)

Volgens mij staat bij 'nieuwe oefeningen' ook ergens stick-to-me uitgelegd.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Eline heeft me 'mama-papa techniek' uitgelegd, wat volgens mij dus ook bedoeld is om stick to me te oefenen. De ene hand leidt (mama) en de andere hand met stick of leadrope zorgt dat het paard bij je blijft (papa). Eerste fase life up, tweede fase leidende hand naar voren, 3e fase bewegen met stick of leadrope en fase 4 is raken met stick of leadrope. Ik heb het ooit ook op het forum wat over gelezen, maar kon dat nu met de zoekfunctie niet terug vinden.

King heeft als ik met hem loop nogal de neiging om te wachten tot er spanning op het touw komt te staan en zich dan min of meer voort te laten slepen. Als ik deze techniek heb geoefend, blijft hij daarna heel goed bij me zonder dat het touw strak komt te staan, dan reageert hij al op fase 1. Alleen is het effect niet blijvend, als ik bij wijze van spreken 10 minuten iets anders doe met hem, reageert hij al minder snel en de volgende dag wacht hij weer gewoon tot het touw strak komt te staan...Ik oefen dit echt heel veel omdat ik veel met hem wandel, maar er komt maar geen blijvende verbetering. Meer oefenen? Effectiever zijn (hoe?)?

Wat je kunt doen om de stick to me game te oefenen is zoals het bij Eddy Modde wordt gedaan.
    Je zorgt voor wat vrienden die samen met jou in de bak staan en jij gaat met je paard on liberty lopen.
    Wanneer je paard bij je weg loopt is het de verantwoording van je vrienden om je paard d.m.v. de CS naar jou toe te sturen waarbij je paard dan rust vindt.
    Zelf blijf je lopen en kijkt niet om naar je paard.
    Als je dit een paar maal doet dan blijft je paard echt bij je omdat hij anders geen rust vindt.
    Veel plezier

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Hee Brimstone dat is een goed begin om te posten Deze versie had ik nog niet gehoord, leuk.
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Die stond in het topic 'nieuwe oefeningen' wat Callippo noemde

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Die stond in het topic 'nieuwe oefeningen' wat Callippo noemde
    Owww loop geloof ik wat achter
    www.crystal-carving.com

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Helaas ben ik altijd moederziel alleen met Fen in de bak....
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Evenaar
    Helaas ben ik altijd moederziel alleen met Fen in de bak....
    Er staat ook: "je moet wat vrienden regelen", die komen niet vanzelf Evenaar.
    Tip: geef een feestje, maar begin het feest in de bak, waar jij nog nèt aan het oefenen bent met Fenna, (lees: gebruik je vrienden) en ga daarna naar je huis voor het feest, alwaar je na een half uur ernstige migraine veinst..

Actief Forumlid ilseb's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Kunnen we geen meeting organiseren dan? Kunnen we allemaal samen oefenen...

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Hihi, das nou eens een goed plan Trea Als we eenmaal een bak op de boerderij hebben ga ik zeker mensen vragen, maar wil het ze nu niet andoen dat pokkeeind te lopen .
    Binnenkort komen Promptertje en Oberon kijken, die zijn dan mijn eerste slachtoffers (jullie zijn gewaarschuwd).

Het ljikt mij trowuens best grappig om een meeting te hebben met veel mensen en dan dat paard wat uit 4 mensen bestaat na te doen. Dan moet je toch minimaal met 5 zijn, of 6 als je het wilt filmen. Wie doet er mee???

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Paard kun je ook van 2 mensen maken hoor (voor driveline en na driveline)
    Kijk maar op mijn lespagina, daar heb ik een paard van 2 mensen
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Nou dat is dan een alternatief, maar het lijkt me toch ook wel erg lachverwekkend om het met 4 te doen. Dan krijg je toch de meeste reacties als het verkeerd gaat

Actief Forumlid oberon's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Evenaar
    Binnenkort komen Promptertje en Oberon kijken, die zijn dan mijn eerste slachtoffers (jullie zijn gewaarschuwd).
    Ik vind het prima om daarvoor slachtoffer te zijn
    Horses don't care how much you know, until they know how much you care.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten