*Gooit carrot stick alvast in de auto*
![]()
*Gooit carrot stick alvast in de auto*
![]()
"Patria est ubicumque est bene." - Cicero
Mooi, dat is dan geregeld![]()
Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl
haha als ik ook kan en jullie hebben nog meer sticks (en mensen nodig) wil ik mij en mijn stick ook wel aanbieden als vrijwilliger![]()
Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he
kan het stick-to-me-team (STMT) misschien gewoon het land door gaan reizen om iedereen op de rails te zetten????
haha wel de ideale manier om forummers te meeten![]()
Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he
Ach die arme Fenna zal straks geen cm bij mij vandaan meer durven
Enne Morrie, voor warme appeltaart en chocolademelk wil ik er wel over nadenken![]()
Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl
ik moet van de osteopaat veel buiten wandelen. nou als je dan toch aan het wandelen bent probeerde we gelijk stick to me (nog wel aan touw hoor) maar omdat we iets harder liepen dan siets dr eigen tempo (we moeten in mars tempo lopen) werd siets op den duur super fanatiek! RB kon je het niet echt noemen maar steeds aan willen draven terwijl we daar normaal fase 4 voor nodig hebben. maar hoe voorkom ik nou dat ze met stick to me voorbij loopt/draaft?
Morrie kan het ook nog: de ruinen waren vanmiddag uitgebroken en liepen in 5 ha weiland te spelen en te vreten.....
omdat de boer/in niet thuis waren, heb ik maar even 2 stalgenoten opgetrommeld en hebben we de ruinen zelf maar gevangen en op stal gezet.
We hadden 1 halster te weinig, dus moest Morrie los mee, en dat deed ie keurig, hij kan het dus nog!
Als je stick to me allleen doet dan heb je bijv: je CS in je linkerhand en drijf je met je CS naar zone 5 als je paard te langzaam loopt ( je paard moet met zijn schouder naast je lopen), wanneer je met zoals in jou geval je paard wakker wordt en hij loopt voorbij je (m.a.w neem t de leiding over van je) dan kan je op twee manier je paard naar je terug halen. 1. dmv de yoyo game, je paard gaat lanzamer lopen en 2.(deze geniet de voorkeur omdat je, dat voordat er wat gebeurd is je al heb gehandeld) je CS die je in je linkerhand hebt direct voor je paard zijn borst houd (stekelvarken spel) en daardoor blijft je paard weer naast je open.Dit kan je wel het beste eerst in een omheinde plek oefenen en niet op de weg
Met zijn neus ter hoogte van jouw schouder bedoel je waarschijnlijk![]()
Hallo Calippo,
Wat ik bedoelde is echt de schouder van het paard naast jou schouder, als stick to me game, Ik, met nadruk op ik, doe het op deze manier, als ik mijn paard met zijn neus ter hoogte van mijn schouder laat lopen dan is het meer volg de leider, dan stick to me.
Wat een voordeel van als je het doet zals ik beschrijf dan doe je volgens mij tevens je paard dapperder maken omdat hij met zijn nek voorop loopt en dat is hetzelfde als je erop zit.Dit is volgens mij tevens level 2 trainen "harmony".
Ik lees graag jou zienswijze.
Groet.
Bij stick-to-me loopt je paard gewoonlijk met zijn neus ter hoogte van jouw schouder. Op deze manier ben je 'gelijkwaardig' aan elkaar, dus niet 'absoluut' leider zoals wanneer je ervoor loopt, maar ook niet ondergeschikt door naast de schouder te lopen.
In zone 3 lopen is ook een goede oefening, maar is niet wat met stick-to-me bedoeld wordt.
Maar wat dan als een paard in eerste instantie met zijn hoofd naast je loopt en dan vooruit loopt zodat jij in zone 3 terechtkomt? Is dat erg?
Als jij daarom gevraagd hebt is dat niet erg nee
Maar in andere gevallen is hij, zonder dat jij erom vroeg, sneller gaan lopen dan jij, of hij loopt door terwijl jij stopt.
Bladwijzers