Bekijk Poll Resultaten: WIE OF WAT HEEFT JE INTRESSE GEWEKT VOOR PARELLI?

Stemmers
59. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Eddy

2 3,39%
  • Parelli (promotie) DVD's etc

5 8,47%
  • studenten

20 33,90%
  • overig

32 54,24%
Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 72

Topic: POLL: Hoe je intresse gewekt voor PNH?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: POLL: Hoe je intresse gewekt voor PNH?

@niek: weet jij hoeveel Parelli-ers er in Nederland zijn? Hoeft niet exact hoor, maar een grove schatting is wel leuk.

Volgens mij gaat het hier ook niet om 'het gelijk willen halen' maar om eens te kijken of het werkelijk wel waar is dat het vooral studenten zijn die anderen overhalen tot Parelli. En misschien blijkt straks wel dat juist heel andere dingen de 'grote oorzaak' zijn.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Overig scoort ook heel aardiog [size=99px]*zegt zij die Eddy nog nooit op bewegend beeld of IRL gezien heeft *[/size]

@ callip waneer parelli je waneer niet ? Uiterst subjectief imo vandaar dat het voor mij weinig nut heeft daar op in te gaan
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

Actief Forumlid Vita's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Overig,

Had een onopgevoed paard gekocht.Was een drama.Had voor de verjaardag van mijn beste vriedenin kaartjes voor een show van Monty gehocht Ben toen gaan kijken.En was onder de indruk en wilde een andere aanpak proberen dan hoe ik nu bezig was dat werkte echt niet meer.Ben toen met Monty zijn join up aan de slag gegaan. Ging goed maar ik wilde eigenlijk niet met een bit gaan rijden dus wat verder gaan neuzen en zo ben ik hier terecht gekomen.

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

parelli promo dvd

Ik had al een 3 jaar een haf verzorgd en daarna over genomen... siets was ingereden in een manege en bij ons liep het niet lekker.
    ik had al wel eens van parelli gehoord maar ik vond het veel te duur.
    toen las ik ergens op internet dat je een gratis parelli dvd kon bestellen op de site... dus dat heb ik gedaan en van het een kwam het ander
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

@nie wat is dan jouw criterium voor iemand die 'parelliet'? (lekker off-topic, kunnen we weer nieuwe discussie over starten )
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Wat in m`n vorige post al zij :Beetje zinloos om daar op in te gaan aangezien het gaat om imo subjectieve constateringen. Zoiezo is dit imo een discussie die niet echt thuis hoort op een forum..

Administrator donald23's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    43

Ik vond het toch wel interessant de reactie van Niek, die doorgaans zeer meelevend en lekker te lezen, goed beargumenteerde posts geeft, nu ineens heel kort uithaalt met "gewoon een andere manier om je gelijk te halen".
    Ik heb dan toch maar even dat hele andere topic ook bijgelezen, anders weet ik nog niet waar ik over praat.

Ik snap wel dat Niek er geen zin meer in heeft hierop in te gaan eigenlijk. Echter ik denk dat zowel hij als de rest in dat topic iets meer mag nuanceren. Het idee dat ik inmiddels heb van Parelli is dat Pat en Linda zeer gehaaide zakenmensen zijn die toevallig goed met paarden om kunnen gaan en daar een methode voor ontwikkeld hebben en daar hun geld mee verdienen. (Dit acht ik overigens absoluut niet slecht).

Het idee dat ik van Eddy daarentegen heb is dat hij lekker idealistisch is, en dat Parelli op een gegeven moment de manier word om een paard te trainen voor welk doel dan ook. En hoewel dat een mooi streven is, is een hoog ideaal zelden te rijmen met een winstgevend bedrijf. Jammer maar helaas.

En volgens mij is het deze botsing (bedrijf <-> ideaal) wat de discussie opgeleverd heeft.

Just my 2 cents...

-----------------------

Ik heb trouwens op 'studenten' gestemt. Ik ben er via Eveline mee in aanraking gekomen.

*edit: quotjes toegevoegd om het duidelijker te maken...
    Never try to outstubborn a cat.

A day not smiled is a day not lived!!

Bij mij is het hele PNH gebeuren, begonnen met de hoeven. Door de cursus hoefbekappen en hoef-natuurlijk; Frans en Ilona aan het werk gezien en heel geinteresseerd geraakt. Toen ben ik via google verder gaan zoeken en hier terecht gekomen
    En net als Amon, nooit meer weg gegaan (haha, háár heb ik trouwens ook hier gevonden, nòg een cadeautje naast al het andere )

Donald- : Ik heb mijn onderbouwing/mening gegeven in het vorige topic. Ik hoef mijn gelijk niet te halen, ik heb niet de intentie mijn gelijk te halen. Laat staan dat ik de bevestiging nodig zou hebben dat mijn mening de juiste is ( het gaat hier om een mening dus welke is juist welke niet ? subjectivieteit alom ). Het gaat hier om een verschil in de point of view . Waar ik verder weinig trek heb om daar een discussie over te voeren. Het word toch al heel snel een wellis nietus discussie, het is niet direct te staven met feiten. Ik zie momenteel (altijd eigenlijk) weinig zin in een discussie waneer iemand wel of niet Parellier is of niet. Het maatk niet uit. Iedereen doet wat hij of zij het beste acht voor zijn paard. Het is niet mijn doel/streven om mensen wel of niet te overtuigen en de kans dat het topic met zon onderwerp die weg in slaat is mij te groot

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

Het blijkt gewoon uit ervaring dat de meeste mensen niet door eddy zijn geinspireerd (niet dat ik het er mee eens ben, want het is meer z'n uitstraling dan z'n kunde), maar ik ben dus nu heel benieuwd waardoor niek aan parelli begonnen is.

Ik ben zelf begonnen na mijn jaar in australie. Heb daar een week op een ranch gezeten, waar door de eigenaar geparellied werd. Hij stopte uit volle galop zonder hoofdstel en reed buitenritten zonder hoofdstel. Ik had toen al monty, voest en hempfling achter de rug, was allemaal niets geworden... Toen die man mij ook nog eens vertelde dat ze dit allemaal uit een pakket hadden geleerd en nog nooit les hadden gehad..
    Toen ik thuis kwam en de prijzen van de paketten had gezien, heb ik besloten het toch niet te doen erg he..
    Maar toen stonden lynn en marjan apple met hun paarden bij ons op stal en die bleken precies hetzelfde te doen met hun paarden. daar heb ik toen les van genomen en toen ik na een half jaar erachter kwam dat ze toch niet zo kundig waren als ze zich voordeden, heb ik gelijk level 1 geleend en level 2 gekocht.
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Het is bij mij een combinatie van overig en de studenten . Ik was ten tijde van mijn strubbelingen met Son al op zoek naar een andere manier als de gangbare manier om met mijn paard om te gaan. Dit niet alleen door Son's karakter, maar ook omdat ik (nog steeds) niet de logica van de dwingende manier kan inzien.

Tijdens mijn zoektocht toen (ergens 1999) kwam ik weinig informatie tegen, ik had geen internet, dus eigenlijk bleef ik steken op KFH die toen erg in opkomst was. KFH was voor mij te weinig concreet en ik besloot mijn eigen weg te volgen. Son is er nu niet meer en ik had Kate, een onbedorven paard, nooit in mensenhanden geweest en wat nu?

Na omzwervingen kwam ik hier terecht en las alles wat los en vast zat, kocht allerlei boeken van verschillende trainers en toen... Was ik hevig in dubio!

Ik had (net zoals Donald- het zo netjes zegt) argwaan richting de Parelli, vanwege het commerciele tintje wat erom heen hing. Na hier eens flink bijgelezen te hebben, kwam ik tot de verbijsterende ontdekking dat de manier waarop Pat te werk gaat erg leek op mijn eigen proefondervindelijk vastgestelde manier met Son.

Ik wilde starten met Parelli, maar niet zonder IRL Parelli's manier gezien te hebben. Op de Horse-Event had ik die kans, ik heb ademloos gekeken naar wat de studenten deden, maar Eddy's presentatie bracht mij aan het twijfelen... Uiteindelijk waren het de studenten die mij over de streep trokken en ik startte met Parelli.

Het gaat niet van een leien dakje, Kate snapt het beter als ik, maar samen met Kate gaat het ook mij lukken!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

bij ons kwam er gewoon een "rare kwast" op stal vertellen hoe we beter met paarden om konden gaan... Zn tarieven waren belachelijk hoog, zowel voor meedoen als voor kijken. Maar deze schijnheil ging gewoon op de dag dat die figuur er was naar haar verzorgpaard, en dan had ik prima uitzicht op de bak
    Na een tijdje mocht je dan gratis meekijken en dus meeleren, en ik vond het heel interessant, het was een hele andere manier van omgaan met paarden. En ik ben dat zelf gaan toepassen.
    Toen mijn shet oud genoeg was, ben ik met mn shet enkele lessen gaan volgen. Maar omdat shetten eigenlijk te min zijn en niet tellen volgens de instructeur had ik mn buik gauw vol van heel dat parelli.
    Toch thuis parelli blijven gebruiken, vermengt met andere stijlen, en nu nog steeds zul je parelli tegenkomen als je mij met mn pony ziet werken.

Groetjes, Lacuna

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door niek
    Waarom zou ik ? Dit topic komt op mij een beetje rancuneus over en heeft de onderliggende toon van : zal ik toch maar zo mijn gelijk halen. Dit geeft zoiezo een weinig reeel beeld van de werkelijkheid aangezien zich hier maar een heel klein percentage parelliende nederlanders bevind...
    Daar heb je zeker wel een beetje gelijk in maar lang niet helemaal. Ik wilde het ipv subjectieve informatie (onze visie en die van jouw) eens een oordeel over de kwestie uitspreken met objectieve informatie. Hoe je er op bent gekomen om met Parelli te beginnen is een vaststaand gegeven en niet open voor discussie (lijkt mij... maar ik kan het uiteraard verkeerd hebben). Om zo dus een overzichtelijk beeld te geven hoe mensen nu worden aangestoken. Voor een bevolkingsonderzoek wordt ook niet heel NL gebeld . Je zou misschien wel kunnen stellen dat hier een apart soort Parelliers veel komt misschien maar dat is wellicht een andere discussie .

Ik zie momenteel (altijd eigenlijk) weinig zin in een discussie waneer iemand wel of niet Parellier is of niet
    Daar gaat het in deze poll ook helemaal niet over alleen wat je er toe bracht er mee te beginnen. Lijkt me niet zo moeilijk en is absoluut niet subjectief. Jammer dat je je bijdrage hier niet aan wil leveren, even goede vrienden nietwaar .
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2005

Bij mij studenten.
    Lacuna gaf vaak kritiek op het avro dierennatuur forum. Ze verwees vaak naar NH en gaf ook in deze richting oplossingen. Mijn interresse was gewekt en ik ging dingen opzoeken.
    Toen Sabine de spullen had besteld en begonnen was met L1 ging ik keertje mee kijken. Toen was ik echt over de streep getrokken. Spulletjes besteld en aan de slag gegaan

Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten