Bekijk Poll Resultaten: WIE OF WAT HEEFT JE INTRESSE GEWEKT VOOR PARELLI?

Stemmers
59. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Eddy

2 3,39%
  • Parelli (promotie) DVD's etc

5 8,47%
  • studenten

20 33,90%
  • overig

32 54,24%
Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 72

Topic: POLL: Hoe je intresse gewekt voor PNH?

Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    49

Re: POLL: Hoe je intresse gewekt voor PNH?

Ik ook via studenten nl Lynn en Marjan. Was eerst bijrijdster bij twee paarden waarvan één nogal 'lastig'kon zijn. Toevalligerwijs stonden Lynn en Marjan ook op die stal en vroegen of zij iets met dat paard mochten gaan doen.
    Gaandeweg ben ik me er meer in gaan verdiepen en voordat ik een eigen paard kocht wist ik dat als ik er een zou kopen ik met hem wilde Parellien. Had daarvoor jaren op een manege gereden maar dat sprak me niet aan aangezien er niet echt paardvriendelijk met de paarden werd omgegaan. Bij parelli wordt je paard echt je maatje, op de manege was het meer je slaafje.....
    Toen ik nh\ parelli leerde kennen en zag wat het met je paard kon doen besloot ik een 'moeilijk'paard een 2e kans te geven. In Monties geval een 6e kans...Maar ik zou het nooooooit meer anders willen doen!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Ik heb vroeger bij een jubileumdag van de NVVR (minstens 10 jaar terug) al eens een demo van Parelli-studenten gezien. Hoewel ik toen wel al geïnteresseerd was in alternatieven, heeft dit toen eigenlijk geen indruk gemaakt. Daarna heb ik ge-voest en via "paardnatuurlijk" ben ik toch weer info op gaan zoeken over Parelli. Die website heeft mijn interesse gewekt. Op het Horse-event heb ik Eddy gezien, maar dat vond ik eerlijk gezegd haast anti-reclame. Was bijna weer afgehaakt. Maar misschien ben ik wel gewoon te kritisch, ik zal waarschijnlijk ook nooit een fan van Linda worden.

Overig, ben via VD forums en een paar fantastische filmpjes die daarop stonden bij Parelli terechtgekomen.(Het whaaah, dat wilikook-effect.) Denk (hoop) dat het me nog wat meer verdieping kan geven, omdat er heel wat dingen zijn die ik me afvraag. Inmiddels zover dat ik op zoek ben naar een Level 1 pakket, omdat ik dit weleens wil uitproberen.
    the horse will show the way

zo even uit m`n hoofd de strekking van een stuklje uit de recente hoefslag waar een stuk over PNH instond
    "even proberen of mijn paard het leuk vind zal uitlopen in een teleurstelling"
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

hoe ik erbij kwam:
    1. kocht het boek natuurlijk paardrijden van hempfling in 'de kaft' in gent
    2. werd hier totaal in geïnteresseerd, maar bleef een paar jaar liggen
    3. de problemen met mijn ponys (of beter gezegd mij) werden ondraaglijk
    4. ging de jeep en vanne van mijn vader pakken om naar spanje te rijden om van hempfing les te krijgen. mama (haar portemonee) vond dit niet zoon goed id
    5. ze zocht op internet naar zoiets dichter in de buurt
    6. vond uiteindelijk Josien van der poel en heb daar een weekje les van gehad. RONDUIT FANTASTISCH!!!!!!
    7. jammergenoeg heb ik te weinig fantasie om iets nieuws uit te dokteren en ben vastgelopen op deze manier
    8. ben op paardnatuurlijk terecht geraakt en leerde daar de parelli-methode kennen (hoorde er al van van josien, maar ze vond deze methode niet zo schitteren, wel goede ideeën overigens)
    9. vroeg wie ervaring had met parelli en zo leerde ik via via donkerwolke kennen
    10. 1 sec. getwijfeld of ik er wel mee af zou spreken, maar ik wil verder komen en heb direct toegehapt!!!!!
    11. ben juist begonnen en een kenner ( hé donderwolke ) zegt dat er al een vooruitgang in zit !!!!!

voilÃ*, hier mijn histoire
    bye
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2005

Ik ben in aanraking gekomen met pnh door mijn stalvriendinnetje Nienke!!

Onlangs ben ik ook aan het lessen geslagen met Vedet en we doen het leuk! Na 16 jaar alles op de "reguliere" manier te hebben gedaan, gaat er een wereld voor me open!!
    Maar het is niet makkelijk

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Eind jaren 80 las ik o.a. het Amerikaanse vakblad "the Western Horseman". Met daarin inspirerende artikelen, over een revolutionaire opkomende clinician, met de naam "Pat Parelli". In 1991 stond ineens in "Freizeit im Sattel" een piepklein oproepje voor 25 toeschouwersplaatsen, bij een cursus voor instructeurs van het Freizeittestzentrum. Gegeven door: Pat Parelli himself .

Ik geloofde mijn ogen niet! En nog minder toen ik uitgenodigd werd . Toen twee dagen bij Pat op clinic geweest en dat was een echte deep-impact-experience... We waren met een kleine groep en Pat begon en hield op wanneer hij zin had. (Hij amuseerde zich nogal met al die Tellington-getrainde"och-er-komt-toch-nooit-een-fase-4"-paardjes .) Hoogtepunt voor mij was: dat hij TWEE paarden TEGELIJK ging leren trailerladen . Dus in iedere hand 1. Dat zal ik écht nooit vergeten, want dat was gewoon ongelofelijk bizar...

De enige verbinding met Pat daarna was een "abonnement" op zijn Savvy magazine, waarvan de nummers op onvoorspelbare tijdstippen verspreid over de jaren doorde bus vielen. En zijn "NHMS-video-course" Maar ja, iets was beter dan niets . Internet bestond begin jaren '90 nog niet.

Het zijn de studenten waardoor de vlam nooit gedoofd is. L2-student Greg Powell, die met zijn band "Quick & the Death" door Nederland toerde. En die een dag uittrok, om me de ontwikkelingen in Parelliland bij te spijkeren. De verlegen en ambitieuze L1-student die ik op een clinic in '99 in Duitsland ontmoette. Die vervolgens naar Australië afreisde en inspirerende mailtjes stuurde. En natuurlijk de honderden andere studenten wereldwijd, die met de opkomst van internet netwerken gingen vormen.

Het is nu allemaal zo verbeterd ! De levelpakketten in 2000 waren revolutionair te noemen (nog steeds trouwens) en kort na het verschijnen heb ik examen gedaan. En internet is een bron van informatie en support. Iedereen die nu begint, boft m.i. geweldig... Maar goed, mÃ*jn interesse is destijds gewekt door artikelen. Grz Els

Uit de (echte) oude doos ,
    27-09-'00: Level 1 assessment met Mona en David Lichman, bij Wim in de buitenbak.
    [size=99px](Mona rip 19-08-'02) [/size]
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door niek
    zo even uit m`n hoofd de strekking van een stuklje uit de recente hoefslag waar een stuk over PNH instond
    "even proberen of mijn paard het leuk vind zal uitlopen in een teleurstelling"
    Goed lezen, Niek Er is een wezenlijk verschil tussen een methode uitproberen en kijken of 'je paard iets leuk vindt'
    En ja, ik begin met bepaalde reserves aan Parelli. Dus proberen.
    the horse will show the way

Wat verwacht je dan van Parelli?. Parelli is imo niet iets om 1 maal weeks (of 6 maal weeks for that mather) te doen en een maandje lang te proberen (bijwijs van spreke) Zoiezo met een bepaalde reservering in zoiets stappen lijkt mij zoiezo niet echt de manier....

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Ik probeer al jaren te stoppen met roken, tot op heden nog niet gelukt

Ik ben met volle overtuiging begonnen met Parelli, en tot op heden lukt het me

Dat is dus het verschil van instelling waarmee je aan iets begint
    www.crystal-carving.com

misschien kan je met o.a. de emotional fitness die je opbouwt met Parelli wel stoppen met roken

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

Wat verwacht je dan van Parelli?. Parelli is imo niet iets om 1 maal weeks (of 6 maal weeks for that mather) te doen en een maandje lang te proberen (bijwijs van spreke) Zoiezo met een bepaalde reservering in zoiets stappen lijkt mij zoiezo niet echt de manier....
    denk je echt dat de meeste mensen uit volle overtuiging beginnen? Hoe kan je nou van iets overtuigd zijn als je het nog niet geprobeerd hebt?
    Ik was er absoluut niet van overtuigd, kon me niet voorstellen dat je zoiets uit een thuisstudiepakket kon leren, dat dat bij mijn paard zou werken etc etc
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

@Els (vd Zanden), wat een ontzettend, leuk, inspirerend verhaal. Jeetje, jij bent wel ècht een ouwe rot in het vak.
    Dus jij hebt dhr. Pat Parelli in het echt gezien? Hmm how interesting!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sanne
    denk je echt dat de meeste mensen uit volle overtuiging beginnen? Hoe kan je nou van iets overtuigd zijn als je het nog niet geprobeerd hebt?
    Ik was er absoluut niet van overtuigd, kon me niet voorstellen dat je zoiets uit een thuisstudiepakket kon leren, dat dat bij mijn paard zou werken etc etc
    Reservatie`s tov van zoiets als dit hebben is wat anders dan open minded der in stappen. En openminded der in stappen betekent niet per direct een volle overtuiging

Volgens mij hebben we hier weer een sprekend voorbeeld van: we bedoelen hetzelfde maar vallen over woorden."

Els, gave foto en mooi verhaal!

May the horse be with you!

Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten