Bekijk Poll Resultaten: WIE OF WAT HEEFT JE INTRESSE GEWEKT VOOR PARELLI?

Stemmers
59. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Eddy

2 3,39%
  • Parelli (promotie) DVD's etc

5 8,47%
  • studenten

20 33,90%
  • overig

32 54,24%
Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 72

Topic: POLL: Hoe je intresse gewekt voor PNH?

Actief Forumlid allegro's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004

Re: POLL: Hoe je intresse gewekt voor PNH?

ik heb Eddy ingevuld. Die gaf op paard Ahoy geloof 2 jaar terug een demo met een zwitser. Van die zwitser was ik erg onder de indruk en na een leuk gesprek met Eddy zijn vriendin was ik om. Ik had al vaker van Parelli gehoord daarvoor maar zag altijd alleen mensen met arabieren en quarters bezig, dus niets voor een haf dacht ik..... Die mening heb ik bijgesteld...

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maaike
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door niek
    Waarom zou ik ? Dit topic komt op mij een beetje rancuneus over en heeft de onderliggende toon van : zal ik toch maar zo mijn gelijk halen. Dit geeft zoiezo een weinig reeel beeld van de werkelijkheid aangezien zich hier maar een heel klein percentage parelliende nederlanders bevind...
    Daar heb je zeker wel een beetje gelijk in maar lang niet helemaal. Ik wilde het ipv subjectieve informatie (onze visie en die van jouw) eens een oordeel over de kwestie uitspreken met objectieve informatie. Hoe je er op bent gekomen om met Parelli te beginnen is een vaststaand gegeven en niet open voor discussie (lijkt mij... maar ik kan het uiteraard verkeerd hebben). Om zo dus een overzichtelijk beeld te geven hoe mensen nu worden aangestoken.
    Daar gaat het in deze poll ook helemaal niet over alleen wat je er toe bracht er mee te beginnen. Lijkt me niet zo moeilijk en is absoluut niet subjectief. Jammer dat je je bijdrage hier niet aan wil leveren, even goede vrienden nietwaar .
    Maar dan is de doelgroep bekent. In aanraking komen met parelli is imo een andere vraag dan wat heeft jou overtuigt echt te gaan parellien, en waneer is het dan echt parellien? Iets wat allemaal subjectief is. Wie jij een parellier kan vinden hoef ik niet perse een parellier te vinden wel dan ?.

En waneer iemand nou wel of niet een Parellier is is een discussie die niet gevoert hoeft te worden: Afgezien van de eerder genoemde punten kan je niet voorkomen dat er in de onderliggende toon een waarde oordeel naarvoren komt.. Iets wat niet aan mij is en iets waar ik ook totaal geen zin in heb...
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Ik heb maar voor overig gekozen. Ik ben begonnen na het zien van een demo van Birger (en studenten) op Equitana. Dat 'beginnen' is langzaam gegaan, gecombineerd met wat ik doen al deed (en voor een deel overeen kwam met Parelli)
    Een poos laten met Maaike en nog een vriendin naar de savvy days (Munchen) gekacheld en sindsdiens deed ik vrijwel alleen nogmaar Parelli. In die tijd heb ik 1 keer les en mini demo van Eddy gezien, toen hij nog met Spike werkte (officiele demos mocht hij toen nog niet geven dus die had ik ook niet gezien kunnen hebben )

Ik heb ook maar voor overig gekozen.
    Op paard ahoy zag ik een demo van parelli, met Eddie en die Zwitser
    Toen vond ik het al heel gaaf, maar ik wist verder niet precies wat ik ermee moest.
    Op het dierennatuur forum werd er ook over NH gepraat, en van Nicolien en Lacuna heb ik dingen over NH gehoord.
    Toen kocht ik het boek natuurlijk paardrijden, van Hempfling, vond het heel mooi, maar het lukte niet om er concreet mee aan de slag te gaan.
    Toen heb ik wat spullen hier besteld, en via Nicolien kwam ik op het forum, en ben ik met level 1 begonnen

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Toen mijn paard jaren geleden een keer een soort rare uitslag in zijn mond had heb ik hem een week op een stalhalster gereden. Tot mijn grote verbazing liep hij daar best goed. maar het nadeel was dat het niet zo goed bleef zitten. De enige andere bitloze optoming waar ik het bestaan van kende was de hackamore (niet de natural, maar die met die scharen) en dat vond ik maar enge dingen, dus toen ben ik maar met bit blijven rijden. De interesse in bitloos is wel gebleven en daarom ben ik ben vorig jaar toch maar eens op internet gaan zoeken naar de bitloze mogelijkheden. Ik kwam toen terecht op paardnatuurlijk, waar ik ook voor het eerst wat las over Parelli. Vooral de filmpjes op die site vond ik heel indrukwekkend, ik had echt zoiets van dat wil ik ook kunnen! En zo ben ik op het parelli pad gekomen!

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

via studenten op bokt en op demo's. 'T filmpje van Eveline dat op bokt had gestaan (kennen veel mensen denk 'k wel ), vond ik zoo gaaf, en toen ben 'k meer en meer erover gaan zoeken en heb een demo gezien met Barbara, Eveline en Maaike (geloof ik ) en uiteindelijk gewoon maar het pakket besteld!

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Studenten,
    Ik moest deze PNH mensen wel tegenkomen in Japan, maar wat zij daar lieten zien dat overtuigde mij ervan om dat ook te willen. Zonder opdringerig te zijn lieten ze zien dat je zonder te schreeuwen , slaan schoppen ed een veel betere band met een paard kan krijgen. That was it! (nee is it)
    Dus een pakket besteld en zuslief met carrotstick het vliegtuig in gestuurd (ze was toch van plan om te komen)
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Ik ben vooral geintresseerd geraakt in parelli door PaardNatuurlijk. Ik zag daar filmpjes van dingen die ik nooit eerder had gezien, al bleek later dat ze helemaal niet spectaculair zijn als je bijvoorbeeld een filmpje van Honza bekijkt
    Ik kwam terecht bij dit forum via de webshop en dat heeft uiteindelijk de doorslag gegeven om een pakket te kopen en zelf ook aan de slag te gaan.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Hihi, ik heb zojuist de filmpjes in paard natuurlijk ook nog eens bekeken, en vond ze helemaal niet meer zo geweldig..
    Ze zijn wel goed natuurlijk, maar nu je weet hoe het werkt ziet het er toch magertjes uit
    Wèg is de magie

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Dat is een nadeel hè, je wordt kritischer. De eerste keer dat ik Monty Roberts bezig zag vond ik dat ook zo geweldig, en nu allang niet meer. Gelukkig vind ik wat de Parelli-instructeurs kunnen nog steeds zeer de moeite waard.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Raar hé, waar je eerst helemaal van ondersteboven was lijkt nu lang niet meer zo.......
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ik heb overig ingevuld, maar nu ik erover nadenk zou dat toch meer studenten moeten zijn.
    Op een gegeven moment kwam ik niet verder met wat ik al aan NH deed en kwam hier op het forum. Door de medeforummers ben ik wat enthousiast geraakt en na een playday was ik om.
    Dus door de studenten op dit forum
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Actief Forumlid sarleen's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004

Nou,

Ik heb via internet een een andere manier gezocht om met paarden om te gaan. Mijn vorig paard was net gestorven en ik vond dat ik daar schuld aan had. Overigens kon ik haar bijlange niet aan in de omgang en in het rijden.

En uiteindelijk ben ik bji parelli terecht gekomen. (heeft wel eventjes geduurd). Enkele maanden daarna ben ik tesamen met Kim(Skey) naar de NH dag in arnhem geweest. En van toen af was ik verkocht. Alhowel het dan nog eventjes geduurd heeft voordat ik echt intensief ermee ben begonnen.

xxx
    Stefanie
    Mvg Stefanie

Paarden geven ons de vleugels die ons ontbreken.

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sarleen
    Enkele maanden daarna ben ik tesamen met Kim(Skey) naar de NH dag in arnhem geweest. En van toen af was ik verkocht.
    Hihi, deze optie ben je nog vergeten erbij te zetten in de poll Maaike, foei

Nou, mijn vriendin is helemaal gek van NH, en aangezien ik zo iemand ben die graag een graantje meepikt van interesses ben ik me maar een beetje gaan verdiepen in het hele gebeuren. Iets practisch heb ik nog niet gedaan, maar dat zal er vast nog wel eens van komen. Ik ben iig het level 1 boeje aan het doorlezen, en ik moet zeggen, er staan nog best interessante zaken in...
    The key to a womans love is to understand what really hearts her, or at least try to.

Bladwijzers

Forum Rechten