Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 19 van de 19

Topic: pony heeft gebrek aan zelfvertrouwen?

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Re: pony heeft gebrek aan zelfvertrouwen?

Lacuna, nog 1 gedachte: voor de kar is hij verplicht om voor je uit te gaan. Hij komt zijn "tresholds" dus ook als eerste tegen, jij bent er immers niet om hem bij problemen te hulp te schieten - jij zit achter hem.

Is het geen idee om eerst een paar keer, via gewoon wandelen, wat achter hem te gaan lopen (driving vanuit zone 3)? Dan kun je zien waar hij tegen drempels aan loopt, en die samen oplossen middels approach and retreat. Daarna kun je het weer rijdend proberen, voor de kar of onder het zadel.

Of je er al dan niet verstandig aan doet om op je shet te rijden kan ik niet beoordelen, heb jullie nooit live gezien. Ik vind het heel positief dat je dat zelf bekijkt .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Oei...
    Niet denken dat ik volledig onvoorbereid een wagen achter een pony aan ga hangen hoor.. Ik wil nog niet dood

Eerst opnieuw wandelen, terug het vertrouwen krijgen wat toch verminderd is door het rijden. Daarna opnieuw wandelen vanuit de derde positie, en vervolgens het tuig introduceren. Daarna met tuig gaan wandelen, en vervolgens ook achter hem gaan lopen.

Pas wanneer al deze stappen correct zijn afgesloten kan ik weer gaan denken aan een wagentje erachter. Ik ben mij namelijk donders goed bewust van mijn uiterst zwakke positie in de kar. Op het moment dat ik op mijn paard zit, en zn vertrouwen in mij wankelt, dan heb ik tenminste nog een ORS én gewichtshulpen... Verliest hij voor de kar zn vertrouwen in mij en besluit hij aan de kletter te gaan, ben ik natuurlijk nergens meer

Groetjes, Lacuna

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Dat er allemaal stappen tussen zitten, kon ik niet uit je post halen. Ik antwoordde puur vanuit de PNH-gedachte, het oplossen van thresholds. Dat mis ik nl in je stappenplan.

Ik krijg (en wat ik nu ga zeggen is niet bedoeld als kritiek) een beetje de indruk dat je eigenlijk niet zozeer behoefte aan advies hebt, omdat je kennelijk in je hoofd de oplossing al hebt uitgeknobbeld, die zet je alleen pas neer nadat anderen je advies hebben gegeven. Je hebt wellicht alleen behoefte aan bevestiging van wat je zelf al bedacht had. Geen enkel probleem, maar zet dat dan iets duidelijker neer .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

sorry als ik zo overkom.Is absoluut niet mijn bedoeling. Ik ben hier juist om te leren en om hulp te vragen/krijgen op de momenten dat ik niet verder kom.
    Groetjes, Lacuna

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten