Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 20 van de 20

Topic: Oefeningen voor zwaar paard..

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Re: Oefeningen voor zwaar paard..

Amon is dan wel geen zwaar paard, maar heeft ook tempo slak in zijn oefeningen. Zeker over een balkje heen stappen en draven is een opgave op zich. Ik neem hem dat niet kwalijk, want hij is niet gebouwd om te springen, maar het slome weet ik wel zeker dat dat snappy'er kan. Gewoon omdat ik hem vaak genoeg in de wei snel en behendig heb zijn reageren.
    Maar het zit gewoon niet in hem om zich onnodig druk te maken, hij komt er met een laag tempo ook wel is zijn mening
    Dus nu ben ik ook bezig om wat meer spirit in hem wakker te maken, en dat doe ik door hem veel overgangen te laten lopen, stap draf galop draf galop stap enz.
    En hij draaft nu prachtig als een echte gelder/anda met hoog opgetrokken benen over het balkje van 10cm hoog. Ieder ander paard zou het in dat tempo simpeler oplossen door erover heen te springen, maar ik moet zijn eerste sprong nog zien, en dan bouw ik een feestje
    www.crystal-carving.com

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Een working student van Birger heeft een koudbloed hengst waarmee hij parelli (look-a-like) doet, op hoger niveau. En op dvd's van parelli waar je studenten aan de slag ziet, kom je ook wel eens zware koudbloeden tegen.
    Sommige kunstjes in de vrijheidsdressuur verlangen een bepaald temperament van je paard. Een paard met rustig temperament leer je een stuk moeilijker om te stijgeren of de spaanse pas te doen dan wanneer je te maken heb met een temperamentvol paard wat sowieso graag met zn benen mag gooien . Maar voor andere kunstjes als knielen en liggen, is een rustig temperament juist handig.

Ik doe zelf parelli met een fjord. Het gaat heel goed hoor. Soms wijk ik wat van het programma omdat ik vind dat parelli wat gebaseerd is op warmbloedigere paarden, waardoor ik wat creatiever moet zijn om het zelfde resultaat te bereiken. Maar dat houd het ook wel leuk.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Adrian Heinen (instructeur in Zwitserland) geeft speciale Parelli cursussen voor zware koudbloeden. Er stond een artikel over in de Cavallo (met dank aan promptertje) en naar aanleiding daarvan ben ik gaan mailen met Ardian Heinen.
    Nu ga ik Morrie niet meeslepen naar Zwitserland, maar mocht hij een cursus in Oostenrijk gaan geven, dan kan ik daar gemakkelijk een paard lenen en zal ik er, als het tenminste in een vakantie valt, zeker heen gaan.
    Hij erkent dat het een aparte materie is: zware koudbloeden

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Wat leuk Morrie! Dat lijkt me heel speciaal, zo'n cursus volgen, ik hoop voor je dat het doorgaat!

Sorry, heb verder niet echt een inhoudelijke bijdrage aan dit onderwerp, maar ik volg het wel met interesse .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Koudbloeden kunnen minstens zo licht en vlot reageren als warmbloeden. Sjo is ook een flink stevige fjord en die kan zich ook gedragen als badeendje bij vlagen (sinds eind L2 begin L3 steeds langere vlagen) Maar zijn aard is uiteraard wel erg rustig maar daar valt weinig aan te sleutelen en moet je ook helemaal niet willen.

Sjo had eerst ook een trage yoyo die voetje voor voetje ging maar tijdens een begin L2 cursus heeft Eddy er een snappy yoyo op geinstaleerd hoor . Dat gaat dus prima!
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten