Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: verslag "les" van Eveline

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

verslag "les" van Eveline

Ik had beloofd jullie nog een verslagje te doen over wat ik allemaal heb geleerd afgelopen zaterdag. Misschien ook handig voor degene met hetzelfde niveau en dezelfde problemen als ik.

Eveline had haar videcamera meegenomen om een stukje op te nemen zodat ik dat later eens terug kon zien (helaas heb ik geen tv met video )

Bij de friendlygame had ze al het een en ander aan te merken. Galand leek een beetje angstig enik moest van haar er meer op letten echt ritme te gebruiken bij de friendlygame. Dus ik in mezelf 21,22,23 tellen en bij elke tel een aai. gek genoeg leek Galand er echt een stuk geruster bij. Ach gek genoeg, dat is ook de bedoeling natuurlijk.

Bij de porcupinegame had ze ook al gauw een foutje in de gaten
    ik heb namelijk de gewoonte om hem voor elke stap te belonen, zelfs al doet hij het pas bij fase 4. Eveline adviseerde me door te vragen tot hij reageerde op fase 1.
    Daarnaast draaide hij zijn achterhand heel erg mee met de porcupine in zone 1 en 3. Ik moet dus pas belonen als hij zijn achterhand netjes laat staan en zijn voorhand goed wijkt.Eveline heeft het even geoefend en al gauw ging het een stuk beter. Nu nog volhouden natuurlijk.

Bij de drivinggame gold eigenlijk hetzelfde advies. opletten dat zijn achterhand blijft staan en pas stoppen als hij reageert op fase 1.

De yoyogame ging gelukkig goed, alleen ook hier moet ik meer durven vragen.

De circlinggame was weer kl*te. Het bleek inderdaad aan mn "send" te liggen. Ik had geen goede fase 4. Wat heel goed bleek te werken was het slaan in zijn persoonlijke ruimte als fase 4, ipv hem aan te raken met de CS. Nadat ik hier wat duidelijker in werd bleef Galand eindelijk een paar rondjes lopen!

Toen hebben we nog wat sideways en squeez geoefend, en hebben we even in de wei gereden. Eveline vond hem makkelijk te sturen
    De one-rein-stop kan beter, daar gaan we mee aan de slag. ook moet ik nog werken aan de indirect rein want die was ik helemaal vergeten te oefenen .

Tot slot hebben we nog een kort buitenritje over de hei gemaakt. zie hier de foto's.

Ik met Galand op het zeldzame moment dat Galand NIET met zijn neus in de graspollen zat... [size=99px](hij had zijn mond vol)[/size]

Een zeldzaam moment op de foto genomen: Eveline rijdt een pony MET bit, haha. Dit is Sweety.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Re: verslag "les" van Eveline

Het was echt heerlijk daar op de hei!
    Alleen jammer van al die natte paden, waardoor mijn halve broek onder de modderspetters kwam te zitten, hihi.

Galand is een leuk paard, hij kijkt echt niet boos of sjaggie hoor, alleen een beetje wantrouwend af en toe.
    Succes ermee!
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid mandy's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

ben blij om te horen die les van eveline je op weg geholpen heeft. het is nooit leuk om te horen wat je allemaal fout doet, maar je moet het gewoon als punten zien die je moet verbeteren. We leren allemaal door vallen en opstaan en na het lezen van je verslag herken ik ook wel dingen die bij mij dus ook beter moeten. Ik weet zeker dat als je nu even doorzet met je verkregen info dat het over een tijdje helemaal soepel verloopt. In de heide is het gras nog hoog zeg. nouja gras het ziet er geel uit dus weet niet precies wat het is.
    ride like the wind

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Leuk joh! En nu kan je weer lekker vooruit voorlopig

Bladwijzers

Forum Rechten