Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: kan het kwaad als andere mensen zich laten doen???

kan het kwaad als andere mensen zich laten doen???

Hoi,
    ik zit met een probleem: mijn ponys staan op een hoeve waar ze verzorgt worden en elke dag op stal en buiten (ze MOETEN daar op stal...). Mijn vraag is nu of het erg is als die dat ze binnen en buiten steekt, totaal zich laten doen door mijn ponys?? Want dan gaan ze dat ook bij mij proberen en zit ik met de gebakken peren . Of is dit niet zo?? Anders kan ik altijd van bij nul beginnen...
    slu
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Re: kan het kwaad als andere mensen zich laten doen???

Nou, bij mijn pony is dat niet zo. Ik weet niet of dat in zn algemeenheid geldt, maar bij mijn pony is het gewoon heel duidelijk dat ik de leider ben.
    Mijn pony heeft een tijd lang verzorgmeisjes om zich heen gehad, en die lieten dingen toe die ik gewoon absoluut niet wil van hem. Zoals te pas en te onpas gras eten (het gaat om een shet die vind dat als hij een minuut niet eet dat hij dan doodhongert )
    Nu was het dus zo dat wanneer ik met hem bezig was, hij heel geconcentreerd aan het werk was. Maar op het moment dat die meisjes iets van hem wilden, stond hij met zn hoofd weer in het gras. Pakte ik de leadrope over liep hij weer keurig mee. Ik heb er nooit echt problemen mee gehad.
    Nogmaals, dit is slechts mijn persoonlijke ervaring. Weet niet of het voor ieder paard geldt. Wat ik wel weet, is dat je gewoon heel duidelijk de leider moet zijn. Maar ik verwacht er niet echt problemen mee.
    Groetjes Lacuna

Nog een vraagje: misschien off-toppic: hoe langer je parelli-games speelt, hoe meer dominantie je krijgt over je paardje? want zij domineren eiglijk mij .
    slu
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Niet zozeer: 'hoe langer' als wel: 'hoe beter' je de games speelt.
    En niet zozeer dominantie als wel dat je paard jou als leider gaat verkiezen. Je kan het niet afdwingen (alles kan, maar dat is geen echte band), je gaat het verdienen

Ohja en mijn paarden weten ook prima het verschil tussen de dodo die ze in de wei zet (=oh lekker hangen in het halster en trekken naar het gras) en de dodo die Parelli met ze doet (=braaf meelopen doorhangend touwtje, niks gras, alleen vragen: mag ik gras eten? En soms zeg ik dan: jahoor, ga je gang)

May the horse be with you!

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Hihi, net als mafhaf zegt, paarden weten uitstekend het verschil tussen mensen hoor! Met Rain was dat zo overduidelijk: niemand durfde hem eigenlijk nog buiten te zetten, hij maakte er een heel spektakel van, maar bij ons gedroeg hij zich, op een speels sprongetje af en toe na, kéurig!

Zorg dat je steeds handiger wordt met de games, perfectioneer je timing en hou het boeiend voor ze, dan maakt het niet veel uit wat een ander er mee doet .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Bladwijzers

Forum Rechten