Wat fijn van dit forum is dat iedereen elkaar helpt!
Ik weet te weinig van Parelli ,zoals jullie weten![]()
Maar Merrit ging weleens keihard in galop aan de longe. Dat vind hij vreselijk stom! En dan weigerde hij in galop te gaan. Na een flink gevecht won ik en ging meneer.
Maar dan was het geen gewone galop ,maar echt in rengalop aan de longeerlijn. En ook niet terug te krijgen, hij bleef maar gaan.
Ik kreeg daar altijd het gevoel bij dat hij wilde laten zien dat hij echt in galop kon!!!
Dit gevoel krijg ik ook bij Bruut. Ik weet dat hij ONTZETTEND goed zijwaarts kan! Het lijkt wel alsof hij wil zeggen: ik snap je niet, maar DIT kan ik wel!
"Zie je me wel? Ben ik niet knap?"

Antwoord met Citaat
) Maar ik wil dat niet.. ik wil niet "winnen", de "baas"zijn, hem moeten 'dwingen' en 'overroulen'... ik word daar geloof ik niet gelukkig van en ik denk hij ook niet... in iedergeval op de lange duur niet.... Nu realiseer ik me, dat ik een soort van makkelijk praten heb, want Bruut is nooit gevaarlijk voor mij, een ander, of zichzelf (als je het hebt voor gevaren als verwondingen iig) dus ik heb de twijfelachtige luxe om het ook echt anders te doen.... Ik weet niet of ik hier ook zo de tijd en de rust voor zou hebben als mijn paard met me rakelings langs bomen zou crossen.....
)
... bij elke soort, gaat het mis bij het laatste stukje touw....

Bladwijzers