mmmm helaas groeien die niet echt in de winter, en laat dat nou nét de periode zijn dat ze hoest, haha....... Maar mocht het in de zomer nog zo zijn: dan is het zeker het proberen waard!! Die groeien gratis en voor niets![]()
mmmm helaas groeien die niet echt in de winter, en laat dat nou nét de periode zijn dat ze hoest, haha....... Maar mocht het in de zomer nog zo zijn: dan is het zeker het proberen waard!! Die groeien gratis en voor niets![]()
Smalle weegbree helpt wel iets bij problemen aan de luchtwegen, maar is zeker niet zo sterk als een antibioticum. Ik ben zelf met hoesten altijd erg voorzichting en ga niet te veel zelf prutsen, zeker niet nadat Danny zo'n zware bronchitis heeft gehad. Foenegriek bevat nagenoeg geen stoffen die gunstig werken op de luchtwegen, gek genoeg heeft het wel die naam.
Ben wel benieuwd geworden naar het wonderpoeder van Amon. En met het calcium-plus supplement: krijg je dan geen calciumoverschot? Jossie, hellup!
"Patria est ubicumque est bene." - Cicero
Nou ff mijn kast overhoop getrokken. En toen wist ik het ook weer.
Ik was ook begonnen met fenegriek (dat was dus het poedertje wat nog in mijn hoofd hing) en daar schoot het nog niet echt mee op, is ook meer bedoeld voor verlichting van de luchtwegen.
Toen heb ik (en dit is het wondermiddel geweest voor Amon) van De Groene Os, voor paarden en pony's Luchtwegcompositum gehaald.
http://www.degroeneos.nl/index1.html
Ik heb het een kleine twee weken moeten gebruiken samen met een eetlepel bruine basterdsuiker over de muesli heen. En met positief resultaat dus, sinds mei vorig jaar heeft Amon dus niet meer gehoest, terwijl hij daarvoor om de drie maanden een verkoudheid/hoesten had opgelopen.
Heb 1/3 gebruikt van het flesje, dus ook geen idiote hoeveelheden nodig.
Zelf heb ik het gehaald bij de ruitersportzaak in Noordwijk, maar het is dus ook via internet te bestellen.
Mocht je er niet zo snel aan kunnen komen Debby mag je ook wel beginnen met mijn flesje, dan neem ik het morgen wel voor je mee.
www.crystal-carving.com
Groene Os heeft inderdaad goede spullen, ik heb er ook het één en ander van. Bedankt voor de informatie Brenda!
Is ze geschoren?
@promptertje:
Calcium plus bevat vermoedelijk niet alleen calcium maar ook extra fosfor om de verhoudingen goed te houden, maar dan van beiden net wat meer als in gewoon standaard voer.
Dit is wat meneer pavo zelf zegt: Pavo CalciumPlus bevat essentiële mineralen, zoals calcium, fosfor, magnesium, koper en zink in de juiste verhouding. Extra vitamine D zorgt voor een goede calcium opname.
*Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*
Ik heb in het verleden een calcium-supplement van Pavo gevoerd (20 jaar geleden, toen Danny nog een veulen was) maar er zat toen fors meer calcium in dan fosfor.
Ik zal wel eens op zo'n pot kijken bij Divoza, als ik daar weer eens ben. Of Trea, zou jij even op de zakken willen kijken?
Vitamine gehaltes
Vitamine D3 50.000IE
(bij alle andere staat 0, dus die heb ik maar niet gekopieërd)![]()
Mineralen & sporenelementen
Calcium 17,0%
Fosfor 2,5%
Natrium 8,0%
Kalium 1,0%
Magnesium 3,0%
Lysine -%
Methionine -%
Koper 1.000mg/kg
IJzer 3.750mg/kg
Zink 5.000mg/kg
Mangaan 3.250mg/kg
Kobalt 25mg/kg
Selenium 15mg/kg
Jodium 60mg/kg
Lecithine -mg/kg
Verteerbaar ruw eiwit (VREp) -%
Ruw eiwit 3,0%
Ruw vet 1,0%
Ruwe celstof 1,0%
Ruw as 70,0%
Dankjewel Trea!
En nou eens kijken wat Jossie van deze hoeveelheden vindt. Het lijkt qua calcium en fosfor nog erg op het "oude" supplement, er zal denk ik ergens extra fosfor vandaan moeten komen.
En of dat ook groeit in de winterOorspronkelijk Geplaatst door kellybelly
Ja? meen je dat? Bij ons groeit het niet echt meer......(of het is vertrapt omdat het nat isOorspronkelijk Geplaatst door opala
) Pas in het voorjaar begint het echt weer te groeien. En aan welke hoeveelheden weegbreeblad zou je dan moeten denken?
Ca:P verhouding in dit produkt is 17 staat tot 2,5 ofwel 6.8:1. De geadviseerde verhouding is 2:1. Dus ja het is scheef, maar... een teveel aan calcium is niet zo dramatisch als een teveel aan P. Een teveel aan Ca kan leiden tot broze botten, vooral als de P echt erg laag is en de Ca echt erg hoog.
Dus nu dit produkt. Het lijkt mij dat meneer Pavo dit niet zomaar in een potje doet en dat deze verhouding dus niet extreem schadelijk zijn (zoals het bij alleen voeren van lucerne wel het geval is). Dit is natuurlijk niet het enige voer dat een paard krijgt en zeker als het dier ook granen krijgt (waar dus altijd teveel P in zit) is er niets aan de hand!
Ook de oplossing voor mensen die graag lucerne voeren trouwens, geef er granen bij. En voor mensen die graag granen bij willen voeren, is dit supplemant van Pavo dus ideaal!
*Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*
Ik heb deze vraag voorgelegd aan het pavo-team op de site van hen. Ik kreeg een mail dat deze in behandeling was en over enkele dagen hun reactie. Ben benieuwd, en kom er uiteraard op terug.![]()
'k geloof dat de TS al is gevlogen....het begint hier bijna begint ergens op te lijken.....
Wa bedoel je Lila??Oorspronkelijk Geplaatst door lila
Bladwijzers