Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: [L1] Driving game, waar driven?

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

[L1] Driving game, waar driven?

Sinds een weekje haal en breng ik Kate en haar maatje vanuit hun nachtwei naar de dagwei met behulp van mijn cs. Ze moeten een stukje gras over, waar ze (uiteraard) van eten als ik de draden en hekken sluit en open. Dit driven met de cs werkt absoluut geweldig!

Ik hoef eigenlijk alleen Kate te driven, aangezien Kate de baas is over haar maatje en ze deze voor zich uit stuurt of haar laat volgen. Tot zover geen problemen . Ik vraag me alleen af of ik wel de juiste plekken kies om Kate de weg te wijzen...

Achteruit is wijzen naar haar borst (1) tappen op de grond 1 meter voor haar voeten (2) tappen op de grond vlak voor haar voeten (3) tappen tegen borst (4).
    Voorhand om, zelfde als achteruit qua fases, maar dan gericht op de grond naast haar voeten en haar schouder.
    Achterhand om, zelde als achteruit, maar dan gericht op de grond naast haar achterbenen en zijkant bil.

Maar nu de vooruit? Ik tap nu op de grond achter haar en hier reageert zij goed op, maar ik vraag me af of dit wel de juiste manier is...
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Re: [L1] Driving game, waar driven?

Hmmm, volgens mij is de juiste manier, dÃ*e manier die jouw savvy laat zien, en waar jouw paard op reageert. Ik heb het tenminste ook altijd op die manier gedaan, alleen tapte ik met een bezem op de grond, en ik wijs daarbij in de richting die ze moeten gaan. Tuurlijk kijk ik erg schwiegermutterig daarbij, en ik smile als ze aangeland zijn op die plek die ik aanwijs. Nu is het zelfs zo, dat ik de paarden uit de hooiruiven krijg door naast ze te gaan staan, schwiegermutterig te kijken en te wijzen. Het tappen is niet meer nodig.
    Nogmaals; of dit de juiste manier is weet ik niet, zo strikt volg ik de boekjes niet, maar je past het principe van de driving toe, op die manier dat jouw paard het beste reageert. Met tappen voor de borst bijv. reageren mijn paarden niet zo snappy als ik wil. Dat doen ze wel als ik een beetje swingend, met draaiende schouders heel matcho op ze af loop. Dus pas ik die manier toe

Actief Forumlid Quinzy's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Leeftijd
    43

Moest je niet de cs op de achterhand van je paard leggen om em vooruit te laten gaan? En dan ook tappen als em niet meteen gaat. Nadien de cs laten rusten op de schoft? Als het dat is wat je bedoeld?
    <!-- w -->http://www.Dyco.webs.com<!-- w -->

Dat is driven vanuit zone 3, dwz als jezelf naast het paard staat, ter hoogte van zone 3 (daar waar het zadel normaal ligt). Dan kun je deze drivingmethode heel handig toepassen. Je loopt dan met het paard mee, en hij loopt op jouw focus. Hij gaat dáárheen waarheen jij kijkt. Als je je paard voor je uit wil sturen (dus als je zelf in zone 5 loopt), of jij wil niet van je plaats weggaan, maar wel je paard wegsturen, moet je een andere techniek gebruiken..

Bladwijzers

Forum Rechten