Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: verslagje van mijn eertse WIM-les

verslagje van mijn eertse WIM-les

ik vond het allemaal best wel spannend, de eerste keer met trailer op pad, eerste keer wim les, Eagle voor het eerst van zijn leven in een binnenbak...

Lon en ik waren toch iets te laat vertrokken van stal, gelukkig maar dat eagle na zijn eerste aarzeling daarna gelukkig wel zin had om de trailer op te lopen, en dank zij de fool-proof route beschrijving van Mafhaf toch op tijd... wat heet 'op tijd'... mijn les zou om half 12 beginnen en om 5 voor half 12 kwamen we dus het terrein opgereden... pfffff

snel eagle uitladen, ik moest echt onwijs nodig plassen (zenuwen ??), dus Lon was zo lief om alvast met eagle was rondjes in de binnenbak te lopen... en toen begon de les meteen... wim is echt heel rustig en legt alles goed uit... eagle was echt super braaf en deed goed zijn best... ik was helemaal trots op mijn knollie... we begonnen met op een kleine cirkel in stap, proberen te zorgen dat eagle niet met zijn schouder naar binnenvalt, maar ook datie niet met zijn kont naar buiten zwaait en dat ie zijn binnenachterbeen netjes onder de massa zet... pfff je moet echt op heel veel dingen letten...
    Daarna moeten we op de hoefslag lopen, ik achter eagle en hij moest dan op een rechte lijn blijven lopen... daarna met het touw over zijn rug zwaaien terwijk ik achter hem loop (ik weet alleen niet meer zo goed waarom dat was... ???? ik dacht als voorbereiding voor het schouderbinnenwaarts... ook nog schouderbuitenwaarts geoefend... en dat deed eagle ook heel braaf... dit moet ik nu zo ook gaan oefenen dat eagle meer stelling neemt en dat ie zich meer gaat ontspannen en loslaat in zijn nek...

ik vond de les echt super... gelukkig dat Lon de hele les heeft opgenomen op de video zodat ik het nog kan terug kijken, kan nu aan een aantal dingen werken en volgende maand hebben we alweer de wim les in wassenaar...

na de les hebben we nog een kleine stukje gewandeld met eagle.... al die hensgten daar... reuze interessant voor hem... hihi lon en ik zagen er wel een paar die we
    zo zouden willen meenemen... hmmm knappe kerels

na de wandeling moesten we eigelijk gelijk weer naar huis... weer 1,5 uur in de trailer... heerlijk zo'n relaxt paard, toen we thuis kwamen had ie zjn hooinetje zo goed als op en was totaal niet bezweet, gestresst of wat dan ook, ook op de heenreis trouwens niet..

is zeker voor herhaling vatbaar.... hihi als mijn portemonnee niet al te veel protesteert...

gr marja

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Re: verslagje van mijn eertse WIM-les

Leuk dat je het zo leuk vond Marja!
    Ik was echt diep onder de indruk van je stoere man. Komt voor het eerst in binnenbak, kijkt eens om zich heen en besloot dat het wel veilig was. Hij leek er ook wel lol in te hebben, een andere omgeving. Je zag hem echt kijken; "hmm wat is hier allemaal te beleven..."
    Toen ook nog zo netjes oefeningen doen, alsof ie het allemaal al jaren doet. Echt super!!

(en als je nu denkt wie Ã*s dat, ik had oranje jas aan )
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Echt heel leuk om dit te lezen, krijg ik een beetje een indruk.

Hey dat is handig, iemand meenemen die het geheel voor je filmt dan kan je het thuis rustig terugkijken.

super dat het zo goed ging de 1e keer!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Fijn dat jullie veel geleerd hebben. Dat is goed besteed geld vind ik. Een avondje stappen en je hebt het ook op. En daar krijg je hoogstens hoofdpijn voor terug

Heel veel plezier met je paardje en je nieuw verworven kennis

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door myracara
    ..........Toen ook nog zo netjes oefeningen doen, alsof ie het allemaal al jaren doet. Echt super!!

(en als je nu denkt wie Ã*s dat, ik had oranje jas aan )
    hihi zo netjes gingen ze nog niet hoor de oefeningen, ik kan nog veel oefenen... was jij degene die naast karianne zat... degene waarbij eagle even aan wilde snuffelen en pardoes jouw bubble in kwam ?? net zoals aan die krentebol van Wim die had ie ook al bijna te pakken ?? oei oei oei.. ik moet echt mijn knollie wat beter opvoeden...

sorry dat ik me eigelijk helemaal niet aan iedereen heb voorgesteld.. zullen vast de zenuwen zijn geweest...

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Réban&Kabriche
    Echt heel leuk om dit te lezen, krijg ik een beetje een indruk.

Hey dat is handig, iemand meenemen die het geheel voor je filmt dan kan je het thuis rustig terugkijken.

super dat het zo goed ging de 1e keer!
    bij deze bied ik me aan om mee te gaan met jou en kabriche als filmvrouw

leuk verslag, nu kan ik me eindelijk een beetje een beeld vormen van hoe zo'n les nu in elkaar zit.
    The darkest hour is befor it get light!!!

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

afgesproken!!!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door myracara
    Je zag hem echt kijken; "hmm wat is hier allemaal te beleven..."
    Haha, wat leuk dat je dat zo verwoord, want dat is echt precies Eagle, die wil overal bij zijn om te kijken of er wat te beleven valt.

Ik vond de les ook erg leuk! Doordat ik aan het filmen was had ik een goede smoes om bij Wim in de buurt te blijven zodat ik een beetje volgen wat hij allemaal zei, hij praat vrij zacht namelijk. Wim zei ook een paar keer dat ik het goed moest filmen, zodat Marja nog eens kon nakijken hoe het ook alweer moest.

Vandaag heb ik het lopen op de hoefslag en schouderbuitenwaarts bij mijn eigen knappe vent geprobeerd. In eerste instantie ging hij telkens van de hoefslag af, maar na een tijdje lukte het best aardig. Over een maand ben ik zelf aan de beurt voor Wimles, ik heb er nu al zin in!

Ik moet het ook even tjes zeggen
    Leuk dat je het zo verteld, weet ik ook meteen hoe zo'n les in elkar zit.

Maar je zei dat wim nog al zacht praat, praat hij niet te zacht, ben namelijk nogal doof als ik aan het rijden ben, en ik heb toch eigenlijk ook wel heel veel zin in de volgende wimles in lunteren
    I'm still learning it....
    Cantaor, mijn spaanse kanjer!

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door maya_longlane
    hihi zo netjes gingen ze nog niet hoor de oefeningen, ik kan nog veel oefenen... was jij degene die naast karianne zat... degene waarbij eagle even aan wilde snuffelen en pardoes jouw bubble in kwam ?? net zoals aan die krentebol van Wim die had ie ook al bijna te pakken ?? oei oei oei.. ik moet echt mijn knollie wat beter opvoeden...

sorry dat ik me eigelijk helemaal niet aan iedereen heb voorgesteld.. zullen vast de zenuwen zijn geweest...
    Ik was degene die Eagle in mijn bubble lÃ*et, inderdaad

En dat voorstellen, dat is ook heel lastig met al die mensen. Volgens mij doet ook eigenlijk niemand dat op zo`n les, na een tijdje heb je iedereen vanzelf wel een keer gesproken.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

wat een leuk verslag zeg! ik krijg gelijk zin in 14 mei om net zo veel te leren als jullie!
    Nu heel veel gaan oefenen he!
    Ps bedankt voor het idee van het filmen ik ga meteen een camera regelen zodat evenaar (of ze nu wil of niet kan filmen )
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Onnimmemansje: Wim KAN heus wel harder praten hoor Ik hoor ook niet zo goed en soms moest Wim het gewoon herhalen. Ik had niet de indruk dat hij dat een probleem vond, ik deed gewoon mijn hand bij mijn oor en hij zei het nog eens. Bij het galoperen werd hij 'enthousiast' (zei hij zelf later) en opeens sprak hij een stuk harder!
    Heb een filmpje geplaatst in het fotoalbum, kun je zelf horen of het hard genoeg voor je is

Maya_Longlane: Wij hebben elkaar niet gezien (wij waren er pas om 14.15). Erg leuk om je verslag te lezen en fijn dat jij er ook mee verder kunt.

Bladwijzers

Forum Rechten