ik vond het allemaal best wel spannend, de eerste keer met trailer op pad, eerste keer wim les, Eagle voor het eerst van zijn leven in een binnenbak...
Lon en ik waren toch iets te laat vertrokken van stal, gelukkig maar dat eagle na zijn eerste aarzeling daarna gelukkig wel zin had om de trailer op te lopen, en dank zij de fool-proof route beschrijving van Mafhaf toch op tijd... wat heet 'op tijd'... mijn les zou om half 12 beginnen en om 5 voor half 12 kwamen we dus het terrein opgereden... pfffff
snel eagle uitladen, ik moest echt onwijs nodig plassen (zenuwen ??), dus Lon was zo lief om alvast met eagle was rondjes in de binnenbak te lopen... en toen begon de les meteen... wim is echt heel rustig en legt alles goed uit... eagle was echt super braaf en deed goed zijn best... ik was helemaal trots op mijn knollie... we begonnen met op een kleine cirkel in stap, proberen te zorgen dat eagle niet met zijn schouder naar binnenvalt, maar ook datie niet met zijn kont naar buiten zwaait en dat ie zijn binnenachterbeen netjes onder de massa zet... pfff je moet echt op heel veel dingen letten...
Daarna moeten we op de hoefslag lopen, ik achter eagle en hij moest dan op een rechte lijn blijven lopen... daarna met het touw over zijn rug zwaaien terwijk ik achter hem loop (ik weet alleen niet meer zo goed waarom dat was... ???? ik dacht als voorbereiding voor het schouderbinnenwaarts... ook nog schouderbuitenwaarts geoefend... en dat deed eagle ook heel braaf... dit moet ik nu zo ook gaan oefenen dat eagle meer stelling neemt en dat ie zich meer gaat ontspannen en loslaat in zijn nek...
ik vond de les echt super... gelukkig dat Lon de hele les heeft opgenomen op de video zodat ik het nog kan terug kijken, kan nu aan een aantal dingen werken en volgende maand hebben we alweer de wim les in wassenaar...
na de les hebben we nog een kleine stukje gewandeld met eagle.... al die hensgten daar... reuze interessant voor hem... hihi lon en ik zagen er wel een paar die we
zo zouden willen meenemen... hmmm knappe kerels
na de wandeling moesten we eigelijk gelijk weer naar huis... weer 1,5 uur in de trailer... heerlijk zo'n relaxt paard, toen we thuis kwamen had ie zjn hooinetje zo goed als op en was totaal niet bezweet, gestresst of wat dan ook, ook op de heenreis trouwens niet..
is zeker voor herhaling vatbaar.... hihi als mijn portemonnee niet al te veel protesteert...
gr marja
Bladwijzers