Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 31

Topic: paard spoorloos verdwenen tijdens strandrit omg. castricum

paard spoorloos verdwenen tijdens strandrit omg. castricum

hallo!

Tijdens een strandrit op 15 januari rond half 12 op het strand van castricum aan zee met een groep dravers is een meisje van haar paard gevallen. Het paard ging er vandoor en 2 ruiters zijn erachter aan gegaan maar helaas ging hij de duinen over waar het erg steil was. En daarna zijn we hem uit het oog verloren. We zijn daarna nog met de hele groep de hele duinen door gezocht en iedereen die we tegen kwamen gevraagd maar helaas.

Vandaag is er met een groepje mensen ook gezocht maar helaas niks kunnen vinden. Tot op dit moment is hij dus nog steeds zoek.

Ondertussen zijn zoveel mogelijk manege's en pensionstallen die daar in de buurt staan gebeld. Ook is de politie en de dierenambulance op de hoogte. De boswachters helpen ook met zoeken.

We vragen hierbij ook om hulp om mee te zoeken en zoveel mogelijk mensen in die buurt in te lichten.

Extra:

Het gaat om een bruine draver van 5 jaar oud en vrij slank. Het is een ruin en hij heet Sicco. Hij heeft links achter een klein wit stukje

http://www.mijnalbum.nl/Foto=NJV7JOTX
    http://www.mijnalbum.nl/Foto=3AAL4EGX
    __________________________________________________ ____________
    Ik hoop dat ie vandaag gevonden word maar als dit niet het geval is wil ik zoveel mogelijk mensen bij elkaar proberen te krijgen om morgen te helpen.

Ik woon in de buurt maar helaas te ver om te paard ff te komen. Ik wil opzich wel te paard zoeken maar dan moet ik met iemand meerijden (komt iemand met 2 paardtrailer?? of iets dergelijks?).

Ook is het een idee om sommige met de fiets te zoeken?? Dus mensen die fietsen mee kunnen nemen

En natuurlijk lopend is ook nodig om op de stukken te komen waar je niet te paard of met de fiets kan komen.

Maar in iedergeval lijkt het me handig om vanavond (als Sicco nog niet gevonden is) een beetje te bespreken waar we morgen etc afspreken en dan morgen ff goed bespreken wie waar gaat zoeken en hoe (paard/fiets/lopend).

Ook moet er een paar mensen het dorp in gaan om andere mensen erover te vertellen en flyers op te hangen op plekken waar veel mensen komen.

En misschien een paar met auto rond rijden in de omgeving.

Nog meer ideeën zijn welkom. Als je wilt komen helpen morgen meld je dan hier ff aan en hoe je komt en wat je kan meenemen. Heb je geen vervoer maar wil je wel graag helpen meld je dan ook ff aan misschien kan je met iemand meerijden.

Voor verdere opmerkingen zie: http://dravers.mine.nu/forum/showthread.php?t=1769

ik hoop dat er een aantal mensen zijn die kunnen/willen helpen. zegt het voort, hoe meer mensen het weten hoe beter.[/b]

Re: paard spoorloos verdwenen tijdens strandrit omg. castric

ik heb zelf trouwens een bericht naar de alkmaarsche courant gestuurd, in de hoop dat ze morgen een stukje plaatsen.

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Ik woon vlakbij Castricum aan zee en ik heb niets gehoord of gezien van een vermiste draver. Ik vraag me af welke kant hij op ging, aangezien dat behoorlijk kan schelen.

Ging hij richting Egmond of richting Wijk aan Zee? En waar is hij over het duin gegaan? Ik zal een oogje open houden, maar ik heb geen idee welke kant op...
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Jeetje zeg wat een verhaal. 'K kan helaas niet komen helpen zoeken, maar wil jullie echt alle succes wensen! Dat het maar een geslaagde zoektocht mag zijn!

Ik had er al over gelezen op bokt.nl. Hoop echt dat ze m snel vinden en dat ie ongedeerd is. Ik kan helaas dinsdag onmogelijk weg van mijn werk, anders was ik komen helpen zoeken. Heel veel succes in ieder geval!!!
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Als je hier meer over wilt weten kan je het best even naar Bokt gaan. Het paard is bij paal 42 t.h.v. castricum de duinen in gerend en morgen komt er een massale zoektocht die wordt gecoordineerd vanaf Johanna's hof en start rond 12.00.

't zal je gebeuren......

Brr, kippenvel bij het idee alleen al!
    Ik hoop dat hij ongedeerd gevonden wordt.
    En dat ook en vooral de emotionele schade meevalt.

Ik geloof er geen bal van dat een gezadeld paard zolang rondloopt in een drukbevolkt land zoals Nederland, en dat niemand hem ziet..

Neeee, die staat allang ergens lekker verstopt

Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Nee hoor Trea, hier in het duin kan het wel. Dit duingebied heeft weinig voor mensen toegangkelijke stukken, terwijl het een grote oppervlakte is. Daarnaast is hier duin ook echt duin, dus allemaal heuvels, kris kras door elkaar. Ik geloof best dat een dier zich hier best een tijdje kan "verstoppen", in ieder geval heeft hij tussen Wijk aan Zee en Schoorl/Bergen ruimschoots de gelegenheid hiervoor.

Wat ook een mogelijkheid is, en geen leuke, is dat het paard in een van de bunkers hier in/onder de duinen verzeild geraakt is... Niemand weet precies waar alle bunkers zivh bevinden...

Om de moeizaamheid van dit gebied te illustreren even een voorbeeld:
    Enkele jaren geleden was er een jongen (jaar of 29) vermist, onbekend met dit duingebied, zijn auto stond op de parkeerplaats. Ze hebben met man en macht gezocht (boswachters, ME, speciale eenheid en helicopters), maar ze vonden hem niet. Een jaar later vonden 2 kinderen hem... vlak naast het wandelpad, bij een boom achter een heuveltje... In een regio waar toen echt gezocht was en de boswachter ook regelmatig kwam om een bepaalde nestkast te inspecteren, dus zoekraken van mens of dier in deze duinen kan heel goed!

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Jossie: Deze casus ken ik.... nadeel van ons vak....

Owkee, ik had er geen idee van dat dat nog bestond hier in Nederland..
    Laten we hopen dat ie gewoon rondzwerft en nergens ingezakt is of zo.
    Ben benieuwd naar de afloop van dit verhaal

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Oh, dat van die vermiste man kan ik me ook nog wel herinneren. In zo'n dichtbevolkt land als Nederland, vergeet je dat er toch enkele vrij onbegaanbare stukken zijn.

Ik hoop dat het dier vandaag gevonden wordt, maar... Gelukkig wordt er erg veel ruchtbaarheid aan gegeven, blijven hopen maar. Het lijkt me de ergste nachtmerrie die je als paardeneigenaar kan overkomen!
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Jossie: Deze casus ken ik.... nadeel van ons vak....
    Ik kan er zo nog 2 opnoemen... helaas beide met fatale afloop...
    Ik hoop dan ook dat dit paard weer heelhuids boven water komt, heb mijn broer (werkt bij een loonbedrijf, tijdelijk bezig met een duinklus) ook verteld uit te kijken naar een bruine draver.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik hoop voornamelijk dat het beest zich niet ergens aan verwond met al dat tuig wat hij om heeft... verder kan het wel even aan toch? Het vriest niet en is nat buiten. In de duinen is genoeg te eten voor een tijdje.. Het is onwijs kalote voor de eigenaar, maar ik denk dat als hij zichzelf niet ergens 'vastloopt' hij vanzelf weer ergens aan komt wandelen ....

Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

In principe kan hij Egmond aan Zee alleen via het strand (wat pal aan dat dorp grenst), dwars door het dorp of achterlangs voorbij. Achterlangs is niet waarschijnlijk, aangezien hij dan door de bewoonde wereld moet en dwars door het dorp lijkt me ook niet logisch, via deze routes moet het iemand opgevallen zijn als hij erlangs is gekomen.

Via het strand zou kunnen, maar dan 's nachts... Ik gok eigenlijk dat ie ergens in de duinen tussen het stille strand (Bakkum) en Egmond-Binnen zit. Waarom? Daar is veel ruimte waar mensen niet mogen komen, alles afgezet met balken of takkenbossen, maar geen hek. Daar kan hij dus komen en het belangrijkste... er loopt daar ook een kudde Fjorden in het duin! Maar het is dan nog de vraag of hij die kan vinden, het is hemelsbreed wel een kilometertje of 2 á 3 vanaf de plek waar hij het duin inging. Het enige goede nieuws is dat hij tussen Castricum aan Zee en Wijk aan Zee niet de weg op kan (wegens de tankmuur die nog grotendeels intact is en tussen Castricum en Egmond staat er overal een degelijk hekwerk aan de kant van de bewoonde wereld.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten