Hallo,
Mijn paard Shania (Quarab) van vijf jaar oud heeft al een langere tijd een blessure aan het rechtervoorbeen, ze maakte haar pas een hoef tot anderhalve hoef korter. Er zat een ontsteking in haar kogelgewricht, na een injectie (onstekingsremmer) is zij stukken beter gaan lopen. In alle engels gangen is ze 100% rad en komt goed door de buigproef. Alleen in de westerngangen en dan met name de jog is ze nog iets korter. Ze is ook heel scheef in haar schouderpartijen, als je achter haar staat is ze links heel bol en rechts vrijwel vlak. Afgelopen jaar heb ik niets anders gedaan dan naar het zoeken van de oorzaak van bovengenoemde blessure. Het zadel waar ik haar mee heb ingereden was op een gegeven moment te krap en heb dus een ander zadel aangeschaft. Ik heb het nieuwe zadel toen laten aanmeten door een kundig persoon. Maar de blessure ging ondanks het aangemeten zadel niet weg. En nu eindelijk ben ik er achter gekomen dankzij Pat Parelli dat het schouder niet vrij heeft gelegen. Ik had het zadel altijd veel te ver naar voren liggen dit deed ik zelf![]()
(niets ten nadele van die mevrouw van wie ik het zadel heb gekocht). Shania reageerde goed toen ik het zadel meer naar achter had te liggen, want voorheen gooide ze zo nu en dan letterlijk en figuurlijk de kont in de touwen, dan wilde ze gewoon niet verder.
Nu is mijn vraag in hoeverre mag het zadel op de lendenen liggen?Shania heeft namelijk een hele korte rug en brede + stijle schouders.
Deze vraag ik heb ook al naar Eddy gemaild maar hij zit momenteel in het buitenland en kan dus nog niet antwoorden. Ben zeer benieuwd naar jullie reacties. En wie heeft by the way ervaringen met het fusion zadel van Pat Parelli?
Bladwijzers