Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: Re: happen ?!?

Re: happen ?!?

Hoi!
    Een vriendin van mij, heeft erg veel last van het happen van een paard.

Als je bij dat paard de stal in komt, begint hij meteen met bijten... (maar hij heeft niet zijn oren naar achteren ofzo, het lijkt niet alsof hij je weg wil hebben of bang voor je is ofzo) en als je dan zijn hoofd zagjes wegduwd of je stem verheft en zijn naam roept, gaat hij stijgeren!! Het is echt heel erg, en ze durft nu al bijna de stal niet meer in. Hij bijt ook op alles wat hij tegen komt, nu heeft hij ook weer iets nieuws uitgevonden, wat er heel eng uit ziet. hij vouwt zijn tong dubbel, en gaat er dan zo hard als hij kan op bijten!!

weet iemand misschien wat de reden kan zijn hiervan?
    alvast bedankt!
    *...Samen kunnen wij de wereld aan!*

Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

Re: Happen

Stress... dit is volgens mij de enige verklaring. Gewoon het paard buiten zwieren, en hem zijn goesting laten lopen.
    Zo manieren zijn typisch voor paarden die veel op stal staan. Mocht het zijn dat het paard al veel buiten staat, moet je maar even zeggen, dan zal ik proberen verder te denken dan mijn neus lang is
    Horses and Live, It's all the same to me...

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2005

Aangenomen dat het paard op stal staat zou ik als ik jou vriendin was zou zoals Jarno al zei het paard buiten zetten.
    Vanuit de natuur zijn paarden gewend om de hele dag te lopen en te eten. Als zij hele dagen op stal staan kan het paard zich gaan vervelen, en paarden die zich vervelen gaan zich allemaal vervelende gewoontes aanleren om de dag doortekomen en om zich te vermaken.
    De enige oplossing die ik zou weten is het paardje lekker buiten zetten.

Actief Forumlid Free rinny's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Ik dacht ook gelijk aan bovenstaande reacties.
    Mijn antwoord hierop zou dus ook zijn, om het paard lekker buiten te zetten.
    No one can teach riding as well as a horse.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Sluit me bij de voorgangers aan, na een maar. Want is het paard lichamelijk verder in orde? Als ze zichzelf pijn gaan doen, kan dat ook zijn omdat er bijvoorbeeld ergens iets pijn doet, misschien in zijn mond? Zou er zeker eens goed naar laten kijken alvorens het paard voor "gek en gevaarlijk" te verslijten (niet dat jij of de eigenaar dat doen hoor maar je snapt wel wat ik bedoel hoop ik...).

Mag ik eens een vraag stellen??? Heeft je vriendin hem eens laten doen, ik bedoel, dat het duidelijk was dat hij de dominantie had??? Anders ook de voorgaande oplossingen... !!
    slu
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Anonymous
    Guest

Elineke hoe bedoel je?
    Echt bedankt voor jullie reacties, maar het probleem is dat dat paard niet zomaar naar buiten mag... Het is een manege paard... en wordt erg weinig gereden. opzich idd wel logies dat hij zich dan zo opsteld. Ik snap het als jullie helmaal tegen manegepaarden zijn, maar Ik wil mijn vriendin graag helpen.. dus vraag me af of er geen manieren zijn, om hem bijvoorbeeld ergens anders mee bezig te kunnen houden zodat hij zichzelf niet pijn gaat doen.

Echt bedankt voor jullie reacties!

Sorry dat laatste bericht was ik!

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Wat jammer voor dat paard Josje! Ik ben helemaal niet tegen manegepaarden, ik heb diepe bewondering voor ze. Ze hebben ontelbare mensen leren rijden, moeten veel slikken en blijven meestal erg tolerant.

Meestal - maar niet altijd, dat blijkt maar in dit geval. Paard heeft er een beetje genoeg van als ik het zo lees, heeft last van stress, dat heeft te maken met zijn werk- en leefomstandigheden en daar zal je vriendin vrees ik weinig aan kunnen veranderen.

Enige wat ze kan doen is hem proberen te overtuigen dat ze goede bedoelingen heeft, maar ja, het paard ziet per week tientallen mensen die niet allemaal even zachtzinnig zullen zijn, dus of het wat uitmaakt?
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Anonymous
    Guest

Hee!
    Dankje promptertje..
    Je hebt idd gelijk, manegepaarden hebben bewondering nodig.
    Maar dit paard wordt weinig bereden, mijn vriendin is 1 van de enige die erop rijd, en bij in de stal komt. dus misschien helpt dat overtuigen wel, maar hoe zou ze dat dan kunnen doen?
    Bedankt
    X Josje

Dat was dus weer ik dat bovenstaande bericht,
    heel raar, ik log me in en dan typ ik n bericht en dan ben ik opeens uitgelogd.. hmm naja
    X

Bladwijzers

Forum Rechten