Pagina 7 van de 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 105 van de 118

Topic: interview met eddy in de hoefslag !

  1. #91

    Re: interview met eddy in de hoefslag !

    ja dat zeg ik toch ook ? maar wat is het verschil in niet willen zien of het niet zien? . Het is er wel..

    Trea die slag die er tussen zit is imo geen Parelli. Heel hard meschien maar parelli op zondag is geen parelli.

    ER niet aan beginnen : ieder zijn eigen keus ,maar dat is een hele andere slag waar ik hier niet over heb.
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

  2. #92
    Anonymous
    Guest

    Re: interview met eddy in de hoefslag !

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door niek
    Dus jij wilt beweren dat een student die een fase 4 moet geven een betere indruk achterlaat dan een Eddy (bijv) die het zelfde op bijna niks voor mekaar geeft ?.
    Als diegene dat paard kent en jouw kent dan denk ik dat het mischien wel zo is. Het maakt de methode iig 'menselijk' en bovendiengeeft het een eerlijker beeld. Of je een beter indruk achterlaat weet ik niet maar misschien wel meer indruk en zeker niet de verkeerde. Alles op niks kunnen, maakt ook dat de toeschouwer geen idee heeft hoe het paard zo geworden is, waardoor het al snel iets lijkt wat of alleen die combinatie kan want het paard is zo braaf of iets wat een zwaar zweverig is. (totdat Eddy er weer afvalt natuurlijk , maar dan is ie in de ogen van normals gewoon een enorme sufferd, hoe goed ie het ook de rest van demo doet. Wij weten wel dat Opere heel moeilijk was en is maar de toeschouwers vaak absoluut niet. Dat terzijde...)

    *edit callippo: weer post van maaike, ze wil blijkbaar anoniem blijven in deze discussie jammer joh, je IP adres verraad je )

  3. #93
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: interview met eddy in de hoefslag !

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door *Els*
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door niek
    [
    Ik zit niet vast op mijn mening en met goeie argumenten wil ik daar best van afkomen maar er vanuitgaan dat een normal ziet wat "wij" zien gaat er bij mij niet in. Als dit zo was waren op elke stal waar een parellier staat iedereen plannen hebben om te gaan parellien

    Het verhaal van morrie is hier maar weer eens een bevestiging van.
    Ik denk niet dat Normals de verandering niet zien. Ik denk dat ze deze wel zien maar niet WILLEN zien. Als ze toegeven dat het paard zo veranderd is dan moeten ze ook toegeven dat NH werkt, en dat hun eigen methode dus tekort schoot. Mensen zijn vaak bang voor het onbekende en houden het liever bij de bekende en dus traditionele methode.

    Verder heb je natuurlijk ook de mensen die geen zin hebben zoveel moeite erin te steken. Het enige wat ze willen is wat rijden en klooien met hun paardje en zo vinden zij het best.
    Het is dan ook net waar je je prioriteiten stelt. De gemiddelde normal wil rijden, dus richt zich daarop. De gemiddelde natural wil een band met zijn dier en richt zich daarop. Het is maar net wat je voorkeur heeft en om de een nou fout te vinden ten koste van de anders of jezelf, dÃ*t gaat me te ver.

    Natuurlijk zou ik ook liever zien dat men zich meer gaat richten op wat het paard aanbiedt in plaats van koste wat kost te rijden (met allerlei hulptroep), maar bedenk wel dat ook deze mensen alleen maar doen wat de omgeving voorschrijft, Niet iedereen voelt zich geroepen om anders te doen als dat wat men al jaren zo doet.

    Dit wil NIET zeggen dat iedere normal zich allerbelabberdst gedraagt jegens zijn paard, wat ik ken ook naturals die er technieken en normen op na houden die ik absoluut niet kan rijmen met NH.
    Ofwel, natuurlijk heb je uitersten, maar laat elkaar wel in elkaars waarde...
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  4. #94

    Re: interview met eddy in de hoefslag !

    Maaike.. jij weer??

  5. #95

    Re: interview met eddy in de hoefslag !

    ik bewaar graag de lieve vrede, want als ik weggestuurd wordt van stal wegens ruzie zoeken, sta ik mooi te kijken met een zware koudbloed die niet past op mijn balkonnetje, 2 hoog..... en geen boer waar je terecht kan als je ergens weggestuurd bent.......


    Ik ga niet meer in discussie, ga de bak uit als er iemand anders aan komt en doe mijn ding achter bij de schuur, waar het niet erg is als Morrie een stapje zet als hij niet vastgebonden staat.

    van de zomer staan de paarden 24/7 op de wei en is het weer lang licht, dan kan ik het zo plooien dat ik niemand tegenkom, dan breken de goede tijden weer aan.

    Als je je kop boven het maaiveld uitsteekt, wordt ie afgemaaid, zo is het nu eenmaal.... en het is goed voor mijn emotional fitness.....

    btw ben ik op een toetsenbord veel beter gebekt als in het echt hoor.....

  6. #96
    Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Zwaagdijk-Oost
    Berichten
    939

    Re: interview met eddy in de hoefslag !

    Ik denk dat het een combinatie is..
    Een artikel in de hoefslag, of een fantastische demo op zoiets als een horse event kan mensen de ogen openen dat het ook anders kan, maar dat lijkt dan zó onhaalbaar...

    En als je dan mensen in je omgeving tegenkomt die er ook mee bezig zijn (met het grote voorbeeld in je achterhoofd), en juÃ*st als je de vooruitgang bij iemand kan waarnemen, dat dat heel aanstekelijk werkt voor bepaalde mensen.

    Blijft natuurlijk de groep over die daar helemaal niet in geinteresseerd is, geen gedoe wil en gewoon zo snel mogelijk in de Z wil rijden... Gaat het niet snel genoeg? Koop je gewoon een ander paard.

    Je zult nooit iedereen kunnen overhalen tot NH. Net zoals je echte menners niet kunt overhalen tot dressuur en andersom. Maar voor de mensen die er niet voor afgesloten zijn denk ik dat zowel die ene parellier op een horse event en die 100 in het veld beide belangrijk zijn...

    Ikzelf ben in eerste instantie door de site van paardnatuurlijk (het veld) erin gerold....

  7. #97

    Re: interview met eddy in de hoefslag !

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Morrie
    ik bewaar graag de lieve vrede, want als ik weggestuurd wordt van stal wegens ruzie zoeken, sta ik mooi te kijken met een zware koudbloed die niet past op mijn balkonnetje, 2 hoog..... en geen boer waar je terecht kan als je ergens weggestuurd bent.......


    Ik ga niet meer in discussie, ga de bak uit als er iemand anders aan komt en doe mijn ding achter bij de schuur, waar het niet erg is als Morrie een stapje zet als hij niet vastgebonden staat.

    van de zomer staan de paarden 24/7 op de wei en is het weer lang licht, dan kan ik het zo plooien dat ik niemand tegenkom, dan breken de goede tijden weer aan.

    Als je je kop boven het maaiveld uitsteekt, wordt ie afgemaaid, zo is het nu eenmaal.... en het is goed voor mijn emotional fitness.....

    btw ben ik op een toetsenbord veel beter gebekt als in het echt hoor.....
    Ik vind opkomen voor mezelf en mijn paarden iets heel anders dan ruzie zoeken. Maar je loopt de kans natuurlijk dat ze met z´n allen tegen jou... enz. Maar toch, ik vind het beleefdheidsgehalte van de mensen bij jou op stal in bedroevende staat..
    Heeft Juliette er ook zo´n last van? Jullie zijn toch al met z´n tweeën daar?

  8. #98
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: interview met eddy in de hoefslag !

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door niek
    Mja en die 1 of 2 pnhers geven vaak (vrijwel altijd) niet het juiste beeld van wat pnh nou echt is.
    Sorry maar hoe kom je daarbij??
    Meerdere mensen die bij mij (op verschillende stallen) hebben gestaan doen nu aan PNH!!!
    Dit vind ik echt heel kort door de bocht, alsof Eddy de enige is die iets kan laten zien waar mensen van denken *wow*.
    Dat zie je echt verkeerd... hele simpele dingen als normaal met een paard kunnen wandelen triggeren normals meer dan je denkt!

  9. #99

    Re: interview met eddy in de hoefslag !

    Juliette heeft er geen last van, zij is er niet iedere dag, ze deelt het paard met haar moeder en zij staat er al heel erg lang, ik ben een nieuweling en doe meteen apart

  10. #100

    Re: interview met eddy in de hoefslag !

    Laatste post van mij hier. Ik zag dit 2 pagina`s geleden al aankomen Heb toen al een agree to disagree aangeboden. Doe ik nu weer.
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

  11. #101
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: interview met eddy in de hoefslag !

    Heel generaliserend denk ik dat het hier op neer komt:

    Iemand die niet helemaal gelukkig is met zijn huidige manier van omgang met zijn paard, die heel open minded is of een twijfelaar, zal zowel door een goede student als door een instructeur overtuigd kunnen raken.

    Iemand die vindt dat hij alles nu al fantastisch doet, die geen behoefte heeft aan welke verandering dan ook en meer geinteresseerd is in zijn eigen plezier dan dat van zijn paard, zal door niemand overtuigd raken, zelfs niet door Pat himself.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  12. #102

    Re: interview met eddy in de hoefslag !

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door promptertje
    Heel generaliserend denk ik dat het hier op neer komt:

    Iemand die niet helemaal gelukkig is met zijn huidige manier van omgang met zijn paard, die heel open minded is of een twijfelaar, zal zowel door een goede student als door een instructeur overtuigd kunnen raken..
    En niet vergeten de mensen die er gewoon geen tijd voor hebben omdat ze een fulltime, verantwoordelijke baan hebben, ziekte die overwonnen moet worden en een gezin en heel goed beseffen dat er veel tijd steekt om een betere relatie met je paard te krijgen

  13. #103
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: interview met eddy in de hoefslag !

    Daar sluit ik me bij aan Promptertje én ik denk dat de kracht van Parelli in vergelijking tot andere NH methodes niet zit in de bedenker of plaatselijke topper, maar in het feit dat dat toegankelijk en begrijpelijk is voor iedereen. Ook denk is dat de kracht van deze vorm van NH zit in het feit dat men de studenten aan het werk ziet en dat óók die dingen kunnen waar een leek op dit gebied slechts van droomt.

    Een man als Pat of misschien zelfs Eddy is veraf, dit is vaak onbereikbaar in de optiek van de gemiddelde mens, maar het zien dat ook beginners al bijzondere dingen kunnen met hun paard, dáár trek je mensen mee over de streep!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  14. #104
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Gouda/ Utrecht
    Berichten
    421

    Re: interview met eddy in de hoefslag !

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jossie
    Daar sluit ik me bij aan Promptertje én ik denk dat de kracht van Parelli in vergelijking tot andere NH methodes niet zit in de bedenker of plaatselijke topper, maar in het feit dat dat toegankelijk en begrijpelijk is voor iedereen. Ook denk is dat de kracht van deze vorm van NH zit in het feit dat men de studenten aan het werk ziet en dat óók die dingen kunnen waar een leek op dit gebied slechts van droomt.

    Een man als Pat of misschien zelfs Eddy is veraf, dit is vaak onbereikbaar in de optiek van de gemiddelde mens, maar het zien dat ook beginners al bijzondere dingen kunnen met hun paard, dáár trek je mensen mee over de streep!
    Amen ! Helemaal mee eens[/url]

  15. #105

    Re: interview met eddy in de hoefslag !



    Ik sluit me hier bij aan!

Pagina 7 van de 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •