Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 16

Topic: [L2] Bulls-eye

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

[L2] Bulls-eye

Ben er nu net een paar keer mee bezig geweest, maar hoe lang duurde het bij jullie voor je paard zonder al te veel correcties een gelijkmatig rondje kon lopen?

De mijne heeft de bulls-eye niet nodig voor de impuls, maar voor het focussen, dus ik stop meestal op het moment dat hij even 'meedenkt' en met zn hoofd naar binnen een klein stukje heeft gelopen.

Wat is trouwens een handige maat voor de voltes?

Van Maaike kreeg ik de tip om cornersgame met bulls-eye te combineren (oefening van Urs) dus in elke hoek een kleine volte rijden. Dat zal ik vanavond eens testen...
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    toen hij 2x in het midden stil mocht staan had hij het voor altijd door. Maar voordat hij de eerste keer stil mocht staan duurde geloof ik meer dan een half uur!
    Tips.. hm nee niet echt, ofnouja, hele duidelijke correcties gaf ik als hij naar buiten uitweek.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52
    Hahaha oh nou bij mij duurde dat eeeeeuwen hoor! Ik heb van de bullseye dan ook 2 keer de hele serie gereden (7 dagen achter elkaar, 8 keer om de andere keer dat je rijdt, en dan nog af en toe). Pas na de 2e serie begon het beter te gaan. Of had ik het nou 3 x gedaan? Nou ja, in elk geval: vaak!
    Met de cloverleaf hetzelfde verhaal trouwens. Atli kan erg hardnekkig zijn.

Klinkt bekend Marja, Suus doet het NOG steeds niet. Ik heb 3 maanden elke keer dat ik reed dus elke dag cirkels geoefend, denk maar niet dat we er nu 1 kunnen rijden. Ja, als madam toevallig zin heeft.

May the horse be with you!

Re: [L2] Bulls-eye

dit klinkt mij bekend in de oren! Wat bij Tas op gegeven moment gewerkt heeft aangezien hij alleen op links hele grote voltes maakte (op rechts ging het perfect?!?!?) en totaal niet met het midden bezig was. Iemand daar gaan staan met brokjes; toen ging het een stuk beter! Misschien is dat een idee; dan geef je hem een extra incentive om dat midden leuk te vinden
    succes!
    gr eline

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49
    OK, het midden heeft hij ondertussen wel gevonden (trekt er ook ineens heel erg naar toe) dus nu weer die volte's groter zien te maken.

Het lijkt me voor het paard alleen zo onduidelijk dat hij een rondje moet maken en telkens evenver van het midden af te blijven. Nouja, eigenlijk is het net circling-game he, maar dan zonder iemand in het midden

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

[quote="eline"]dit k]

dat was inderdaad een briljant idee, elien
    ze vond het op links gewoon moeilijk, met brokjes gaat ze er zelf gewoon moeite voor doen.
    cloverleaf heeft ook best lang geduurt, nog steeds is het soms niet duidelijk dat het midden stoppen betekent, terwijl ze er wel heel rustig van wordt.
    Ik vraag me trouwens af waarom sommige mensen met een "short" horse, deze oefeningen ook zo vaak doen, dat is toch niet de bedoeling??
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52
    Cloverleaf is ook voor short horses.
    Bullseye in principe niet, maar het is wel een focusoefening en zo lang het beest geen cirkeltjes op focus wil lopen en ik dus alsmaar moet blijven corrigeren, gaat dat gewoonweg nog niet goed genoeg. Dus zal ik het moeten blijven oefenen tot het goed gaat... Het is de bedoeling dat je de bullseye uiteindelijk met je armen over elkaar kunt rijden, dus ik heb nog wel even te gaan.

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1
    o ja, da's waar, de cloverleaf is natuurlijk ook voor short horses.
    Ik vraag me wel af of je nou perfecte bullseyes gaat rijden door ze heel vaak te doen. Je kan ook door andere oefeningen een betere focus krijgen.
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

en dan na een hele tijd niets doen gaat het ineens wel. dat heb ik al te vaak meegemaakt ....
    raar maar waar (toch nog iets wat me bij is gebleven door Lynn!!!)

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52
    Ja Sanne, heb je helemaal gelijk in. In ben zelf trouwens ook niet doorgegaan tot ik met m'n armen over elkaar bullseyes kan rijden hoor. Kan ik nog steeds niet. ;-( Maar ik hoef nu ook niet meer zo vaak te corrigeren als eerst, het gaat wel stukken beter. Dus ik ben wel doorgegaan tot ik voldoende verbetering zag. Kan inderdaad heel goed zijn dat als ik het nu weer eens zou doen, dat het dan ineens wel super gaat... heb ik ook wel eens meegemaakt ja.

Klopt. Laatst deed ik na lange tijd een keer een cirkel in galop en Suus deed hem helemaal zelf inene goed om een ding heen. Super was dat. Meteen gestopt.

Bij een short horse als Suus bleek het wel van belang dat je dat soort focus oefeningen met flink snelheid doet, anders boeit de vraag (een cirkel op focusbijvoorbeeld) haar niet. Bij het 4e rondje "grote zand" (60x100m) in galop was ze ineens reuze gemotiveerd om uit te vinden waar ik de comfort verstopt had. Nou, achter de follow the rail dus. Misschien heeft iemand hier iets aan...

Actief Forumlid Antiope's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Bij mij gaat het nog steeds niet geweldig. Ben toevallig vorig weekend weer es begonnen met de bulls eye. Rechtsom in galop gaat ronduit slecht, ze gaat liever rechtdoor. Zucht.

En ook gekmakend: ze maakte 1 rondje naar haar eigen idee goed, boog meteen af naar het midden en ging daar heel tevreden stilstaan.
    Nou, ik kan je zeggen, mn emotional fitness is nog niet top...
    [size=10px]chris irwin certified trainer (silver/silver)
    http://www.paardenliegenniet.nl
    [/size]

Dat ken ik ook! DOET Suus het een keer goed, gaat ze ook uit zichzelf naar het midden ens toppen. Ik moet dan vreselijk lachen, jij niet?

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Nou, de playday heeft enorm geholpen voor mijn bulls-eye!

Op het grote veld ben ik om diverse paarden heen cirkeltjes gaan rijden, met als gevolg dat hij nu heel graag om een ander paard rondjes gaat lopen

Maar na de playday had ik nog in de binnenbak ff gespeeld (was toch nog gehuurd door ons he) en toen kon ik zelfs helemaal zonder iets cirkeltjes rijden het kwartje is in korte tijd dus toch nog gevallen!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten