Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 24 van de 24

Topic: weer zoveel banger geworden

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: weer zoveel banger geworden

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door myracara
    Ik wordt steeds nieuwschieriger naar dat boek. Het is ook wel een fijn idee dat er blijkbaar zoveel mensen zijn die een beetje bang zijn om te rijden, dat er zelfs een boek voor wordt geschreven!.
    O ja ! Stefanie had zelf nog nooit paardgereden maar omdat ze Pat en Linda beloofd had de pakketten te verbeteren, moest er een paard worden aangeschaft. Toen dat paard bij haar werd afgeleverd , is ze eerst een pilsje gaan opentrekken, om vervolgens vanaf de veranda de nieuwe aanwinst (op gepaste afstand) te observeren. En vervolgens heeft ze haar vriendin gemotiveerd, om met het paard aan de gang te gaan. Want - zoals ze zelf schrijft- "motiveren" is háár "ding" .

Stefanie adviseert om héél nauwkeurig te formuleren, wát het is waar je "onaangename gevoelens" van krijgt. Dus "ik ben bang om te rijden" is voor haar te algemeen. Zij heeft graag dat het specifieker geformuleerd wordt; dus dat je bedenkt wanneer wel en wanneer niet. Je zoekt dus naar het verschil wat het verschil maakt...

Ben je bang als er iemand naast je loopt? Als je alleen bent of mensen staan te kijken? Als het windstil is of windkracht 7 ? In binnen- of buitenbak? Met engels of westernzadel? Wanneer je de 7G's overslaat of altijd? Etcetera; je kan veel vragen stellen....

Op die manier ontstaat een *specifiek plaatje* onder wélke omstandigheden er angst optreed. En onder welke (net) niet. Bijvoorbeeld: ik ben bang als ik helemaal alleen in de bak ben, 3 dagen niet gereden heb en Myra met de gedachte bij het paard van de buren zit. Of: ik ben bang om te galopperen met windkracht 4 en de wpn-er van Marietje ook in de bak is....

Daarna kan je factoren gaan toevoegen of weglaten, waardoor je iedere keer maar een heel klein beetje over de grens van je "veiligheids-gevoel" gaat. En je mag natuurlijk steeds weer terug naar het punt waarop je jezelf veilig voelde . Hierdoor krijg je steeds meer SUCCES-ervaringen.

Het staat allemaal heel uitgebreid in het nieuwe Level 2 pakket. Dus echt mazzelen dat je dat gaat aanschaffen . Verder vond ik je bij Wim een geweldig team vormen . Myra liep zo mooi en jij was zo relaxt! Je hebt in ieder geval je grens al één keer laten opschuiven en dat is een heerlijk uitgangspunt ! Grz Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Stefanie adviseert om héél nauwkeurig te formuleren, wát het is waar je "onaangename gevoelens" van krijgt. Dus "ik ben bang om te rijden" is voor haar te algemeen. Zij heeft graag dat het specifieker geformuleerd wordt; dus dat je bedenkt wanneer wel en wanneer niet. Je zoekt dus naar het verschil wat het verschil maakt...
    Wat ik zelf merk is dat ik het grondwerken echt nodig heb. Ook kan ik slecht tegen tijdsdruk.
    Als er andere mensen in de bak zijn die hun paarden niet goed onder controle hebben, ben ik daar altijd erg mee bezig. Ook als er mensen langsrennen of als er veel om me heen gebeurt, voel ik me heel onveilig.

het verslag van vandaag:

Ik heb heel uitgebreid de tijd genomen voor ik erop ging. Eerst moest Myra`s staart worden gewassen, want die stonk zo. Toen zijn we zonder zadel gaan grondwerken. Toen mocht Myra even op stal, terwijl ik een meisje hielp met haar paardje.
    Daarna heb ik Myra opgezadeld en ben ik weer naar de paddock gegaan. We hebben yoyo gedaan, circling en heeel veel geslenterd. Myra was volkomen LB en de ors werkte goed, dus toen ben ik erop gaan zitten. Toen weer afgestapt en weer opgestapt en even zonder beugels gezeten. ORS nogmaals geoefend en weer er af. Dat vond ik wel een beetje spannend, maar niet half zo eng als het van te voren leek!
    Toen heb ik de leadrope onderaan vastgeknoopt en ben er weer opgegaan en weer de ors gedaan. Toen een paar pasjes gestapt en weer gestopt, tegen die tijd voelde ik me zo zeker dat ik een paar minuten gewoon heb gezeten terwijl Myra rondstapte. Nog een paar pasjes gedraafd en toen was het weer genoeg voor een dag. Uiteindelijk toch wel 10 minuten bezig geweest met rijden en het voelde van begin tot eind heel goed.

Nou lees ik het terug en heb ik het vrij droog geschreven, maar het was dus echt zo`n dag dat ik patat heb verdient volgens mezelf. Myra kreeg in ieder geval een schoon stalletje en wat te eten en veel te veel koekjes
    O ja en natuurlijk mocht ze even rollen, wat ik ook even heb gefilmt:
    http://www.zippyvideos.com/9298660543166326/aaaa0223/
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Leuk, goed, great! Je hebt je patatje verdiend vandaag
    Die rolfoto is cute. Kijk haar orenspel als ze naar je toedraait.

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Was zelfs een heel filmpje Trea, nog leuker hihi . Rollen verveelt nooit om naar te kijken, eerst dat draaien en schrapen voor het juiste plekje en dan gaan met die banaan, geweldig, en daarna naar de baas toe om te vertellen dat het weer lekker was.

Tof dat je zo met beleid hebt gereden vandaag. Zo doe ik het inmiddels ook, ik kijk gewoon wat ik kan die dag, en hoe Amon is, en de ene dag doen we wat meer als de andere.
    Mijn angst was ook zo enorm groot na de laatste twee valpartijen een paar jaar geleden, en zeker bij Amon die soms zo lekker onvoorspelbaar kon reageren. Nu stukje bij beetje ben ik door mijn angst heen aan het gaan, en weet precies wanneer ik moet stoppen zodat het steeds een heerlijk gevoel blijft als ik afstap.
    Mijn angst is nu gereduceert naar angst voor mijn eigen lijf, dat ik lichamelijk bepaalde aktie's niet kan uitzitten. Maar de angst naar Amon toe is eigenlijk zelden meer aanwezig, merk echt dat we steeds meer op 1 lijn komen te liggen, dat we overleggen met elkaar tot hoever ik kan gaan, en wat hij aankan.
    Het is een heerlijke reis door jezelf heen, het ontdekken van je verborgen krachten, hoe je daarmee omgaat, en hoe je die gaat gebruiken. Het ervaren dat je je angst ook positief kan gaan zien, doordat je grenzen buiten jezelf gaat opzoeken waar je voorheen niet eens aan durfde te denken. En dat je stukje bij beetje die grenzen steeds verder kunt gaan leggen, waardoor je dichter bij jezelf komt en ervaart dat je angst stukje bij beetje verdwijnt.
    En het allerleukste is het ervaren dat doordat ik mijn angst steeds meer kon laten loslaten, Amon niet meer gek gereageerd heeft. Mijn angst was n.l. zijn angst geworden, het lag bij mij, niet bij hem.
    Echt heerlijk, en ik weet zeker dat jij dat ook gaat ervaren, vandaag was in ieder geval weer een flinke stap voorwaarts. Eet ze
    www.crystal-carving.com

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Amon
    Was zelfs een heel filmpje Trea, nog leuker hihi .
    Grrrr, jij weer! Ik bedoelde; dat rolFILMPJE..

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Amon
    Was zelfs een heel filmpje Trea, nog leuker hihi .
    Grrrr, jij weer! Ik bedoelde; dat rolFILMPJE..
    Op fora's moet je altijd heeeel goed lezen zeggen ze...dus bij deze
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Hey, dat klinkt echt super wat je vandaag gedaan hebt! Lekker zo proberen door te zetten, Myra is echt een schatje

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Gefeliciteerd! Ik denk dat als je zo doorgaat je zo een stuk relaxer gaat rijden!

mmm ik heb ook wel patat verdiend, vind ik gewoon!
    Waarom, nou lees mijn topic osteopaat maar in medisch!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Gisteren had ik geen tijd om nog te antwoorden want moest dringend weg. Maar een dikke proficiat! Dit is een goed begin en die patat (friet toch hè?)... wel ik heb er gisteren toen ik weer heel laat thuiskwam eentje gehaald bij de frituur met jou in mijn achterhoofd.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten