Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Hij hapt in de leadrope....

Hij hapt in de leadrope....

Hey,
    Mijn paardje is 3 jaar en hapt echt superveel. Ik kan niet normaal met hem wandelen, want hij wil perse het touw (en de sluiting) in zijn mond hebben. Daardoor kan ik weer niet goed wandelen, want hij is dan stuurloos. Ik kan niet voor hem uitlopen, of oefeningen doen, want hij hapt er altijd in... Ik vroeg me af of meer mensen dit hebben, en of jullie weten hoe ik ervoor kan zorgen dat hij hier mee op houd?

Groetjes,
    Caroline

Re: Hij hapt in de leadrope....

Vervelend, maar het lijkt me dat je bij de basis van het probleem moet beginnen en je paard duidelijk moet maken dat happen niet mag.

Dat los je niet op met slaan natuurlijk, maar wel door op het moment dat hij in iets wil happen 'toevallig' te blokkeren. Het idee is dat je het onaantrekkelijk maakt voor hem om in iets te happen behalve voer natuurlijk.

Dus als je hem vast hebt staan, en hij probeert in het halstertouw te bijten moet dat ook onaantrekkelijk zijn.

dit probleem komt mer voor, kijk maar eens hier: http://137.224.239.40/nh/forum/viewtopic.php?t=4056 in dit topic wordt ook nog verwezen naar een ander topic.

Morrie heeft ook dagen dat hij alles in z'n mond wil hebben, hij is dan druk in zijn hoofd.
    Dit probleem heb ik opgelost, maar er staan andere oplossingen in het topic dat ik net noemde, de oplossing die ik heb gekregen van iemand, vertel ik pas als alle andere suggesties die gegeven worden niet werken (zoals in mijn geval)

Tja een effectieve maar niet echt vriendelijke methode is om je touw aan het begin in te smeren met sambal, dat vinden ze doorgaans zo goor, dat die het niet nog eens doet. Helpt een bitje niet los van zijn halsters? dan heeft die iets om op te kauwen

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Euh sorry Pantharei vindt jouw tip nou niet echt NH like

En waarom stuurloos? Het is de bedoeling dat je paard je volgt, en dat moet van hem uit gaan. Amon heeft een symbiotische relatie met zijn clip, vooral in de yoyo, maar soms ook als hij achter me aan sjokt. Ik wandel gewoon door, en hij volgt, mocht hij stilstaan dan is druk vasthouden gewoon voldoende om hem weer tot aktie te krijgen, en dat lukt ook gewoon met een clip in zijn mond. Maar vaak is het de irritatie van het schudden onder de kin waardoor ze dat doen.
    In het begin ben ik ook bezig geweest om het hem af te leren, maar kwam er snel achter dat het mij niet stoorde in de aktie's die ik moest doen, dus laat het lekker zo.
    Tijdens het rijden heb ik nou touwteugels met klein clipje dus daar ook geen last meer van een zwabberende clip.
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

.. en kun je uitleggen wat je bedoelt met 'bitje los van je halsters'?

Ik denk dat ze daarmee bedoelt dat je én het halster én een bitje in doet.
    Inderdaad beetje dubbelzinnige woordkeuze als ik het zo lees
    Those who can't dance, will blame it on the music

Bladwijzers

Forum Rechten