Nou echt heel vaag, kben dus sinds een paar weekies bezig met level 2 en ik bben met rijden bezig met preparation for level 2 riding skills ofzoiets geloof ik. nougoed, tgaat niet echt om een oefening ofzo, maar sindsdat we dus wat spelletjes kunnen tijdens het rijden, dus achterwaarts en beetje rondjes draaien enzo. en netjes kunnen draven soms en daar veel mee oefenen allemaal en dat gaat steeds beter, nu merk ik echt dat indy zich zo ontzettend begint te ontspannen tijdens het rijden, zo was ze nooit! ik rijd dus met touwhalster en leadrope in twee teugels geknoopt, kweet nie of dat een naam heeft. lijkt dus precies op hackemore maar dan dat de leadrope er los aanzit. volgen jullie me nog?
Nougoed, ik heb dus de laatste week(en) elke keer dat we reden gemerkt dat indy na een tijdje als ze helemaal ontspannen begint te worden, met haar hoofd omlaag gaat, elke keer maar eventjes, en elke keer als we reden werd het lang, en netter. terwijl ik niks met mijn handen deed, khad de teugels niet strak of heel erg lang. en ze doet haar hoofd dus niet recht naar beneden maar zo in zo'n boogje een beetje he, soms gaat ze wat te laag en soms komt ze weer omhoog, daar ga ik niks aan doen want ik vroeg haar niks en ze hoeft dat toch ook helemaal nog niet te doen, nogmaals ik doe er dus niks voor, is allemaal uit haarzelf gekomen.
is dit nou nageeflijk?
want het gaf mij precies het idee wat mijn vorige dressuur instructrice mij probeerde te leren met aan de teugel lopen, dan moest ik de teugels ontzettend strak nemen en dan ging ze zelf wat naar beneden, weer loslaten en als ze dan weer omhoog kwam weer teuegels straknemen enzo. wat indy met haar hals en hoofd deed zag er nu precies zo uit maar nu dus met losse teugels en vrijwillig.
kvond het heel mooi en haar stappen voleden zelfs ietsjes ruimer. echt heel fijn. zo relaxt.
wat denken jullie nageeflijk of iets anders?
ik zal ook eens kjiekn of ik wat foto's kan laten maken dan weten jullie wat ik bedoel, of een filmpje is misschien nog beter.
Groetjes Elvira
Bladwijzers