hey,
ik ben het weer met een ander probleem (wat je wellicht nog veel van mij gaat horen).
Met dit koude weer staan de paarden in het algemeen wel hevig, inclusief mijn ponys. Een tijd geleden, voor de examens, is Ryona gewoon beginnen uitbreken(lostrekken als ik ze aan het leiden ben), heel veel achter elkaar. De eerste keren hielp iemand mij, maar dan luisterd ze naar die persoon en niet naar mij. Dan in de wei zei ik dat het wel ging gaan, maar niets is minder waar. Ik was nog niet mooi in de wei en ze trok zich weer weg en zette het op een loopje. Zo ben ik haar een drietal keer gaan halen en trok ze zich telkens weer los. De laatste keer is ze zelfs beginnen stijgeren naar mij. Op den duur is het toch gelukt om haar touw los te maken...
Maar sindsdien trekken ze zich nog steeds los, meestal om te eten. Aangezien ik niet veel macht heb, winnen ze meestal (om niet te zeggen altijd). Dan komt iemand mij 'redden', maar dan luisteren ze naar die persoon en niet naar mij. Ik weet dat het uit gebrek aan respect komt. Ik ben nog niet bezig met parelli (ga beginnen), maar intussen lopen ze nog steeds weg...
iemand een tip???????????????
*edit by callippo: off-topic attachment verwijderd*
Bladwijzers