Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: [L1] Waarom doet ze het los wel???

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

[L1] Waarom doet ze het los wel???

Zoals ik gisteren beschreef in de week van... heb ik een "probleempje" met grondwerken met Kate.

Het is een beetje vaag vrees ik, maar het komt erop neer dat ze game 2 en 3 prima doet als ze los (van mij) is, dus zonder dat ik haar vasthou aan het touw. Met het touw vast, heb ik echt behoorlijk veel druk nodig (zelfs fase 4 weerstaat ze lang). Bijvoorbeeld bij game 2, hang ik met mijn volle gewicht op mijn cs en nog wijkt ze niet... Ik zit op de plek waarbij ze wel wijkt als ze los staat.

Ook lijkt het wel alsof Kate wel gaat als er een doel is, bijvoorbeeld als de aan de kant moet om het hek open te maken of als ze in een gat dreigt te stappen. Dan maakt het niet uit of ze los of vast is trouwens.

Ik snap er niks van, ik wil graag wat met haar doen, maar ik kan dus weinig oefenen als ze alles alleen maar los wil doen zeg maar...
    HELLUP!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Re: [L1] Waarom doet ze het los wel???

Ik las je vraag gisteren ook al in de week van...
    Ik kan er gen zinnigere raad op geven dan; voorlopig niet meer los oefenen. Alleen maar vast. Klinkt alsof ze het gewoon niet helemaal snapt.
    Amy heeft een tijd gehad dat ze bij alles wat ik onder het zadel van haar vroeg, achteruit ging. De minste beweging van mij en hup! Daar ging ze weer in de achteruit. Ik heb hem toen een tijdje helemaal niet meer gedaan, alleen alle andere dingen geoefend, en daarna viel het kwartje dat ze ook andere dingen mest doen, op een andere manier..

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Is het geen idee om een langer touw te nemen, en het dan zoveel mogelijk op de grond te laten hangen/liggen? Dan heeft Kate het idee dat ze los is omdat ze geen touw voelt, maar heb jij toch een corrigeermogelijkheid indien nodig.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Zoals in mijn profiel staat, word ik met de jaren steeds vager. Komtie:

How about de optie dat Kate je probeert te vertellen dat ze het WEL snapt, maar niet wil doen als er geen doel aan zit, dus geen zin heeft om zinloze dingen te doen. Misschien dat ze daar ook het SPEL niet van inziet? Dat dat als werk voelt?

Uit je verhalen lees ik, dat ze best wat wil doen voor je en zeker met je.

Dus: ik zou zeggen: probeer eens een tijdje (bij voorkeur de rest van jullie leven samen ) alle games altijd een doel te geven. En vertel dan of dat wat uitmaakte!!!!

Veel plezier met je knappe merrie!

May the horse be with you!

Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf

How about de optie dat Kate je probeert te vertellen dat ze het WEL snapt, maar niet wil doen als er geen doel aan zit, dus geen zin heeft om zinloze dingen te doen. Misschien dat ze daar ook het SPEL niet van inziet? Dat dat als werk voelt?
    Die optie had ik ook bedacht, maar vond het een beetje opschepperig bedacht . Kate is niet dom en heeft (merk ik steeds meer) het nodige af gekeken van Son en hoe ik met Son omging. Son had aan een blik genoeg en blijkbaar pikt Kaatje dat ook op. Vandaar dat ik het in mijn pre-Parelli tijd het heel normaal vond dat ze alles los wel even deed, ik wist immers niet beter.

Nu ben ik driftig met level 1 bezig en merk steeds meer dat ik vastloop en Kate dus ook. Ik wil volgens het boekje, Kate wil best haar best doen, maar diep van binnen vinden we het blijkbaar beiden doelloos. Kortom: Het roer moet om, we gaan alleen maar dingen oefenen met een doel.

Maar het afleggen van een level 1 test kan ik wel vergeten, aangezien Kate niet doelloos haar oefeningen wil doen . Dan maar geen level 1 officieel, maar eh... hoe weet ik nou wanneer wij door kunnen naar 2?

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jossie
    Die optie had ik ook bedacht, maar vond het een beetje opschepperig bedacht .
    niks opschepperig hoor, je hebt gewoon een slim paard en het lijkt me een prima plan. Maar je kan misschien on-line doelen gaan zoeken/maken. Dus driving game door het hek yoyo door het hek. Oftewel doelen maken en het op die manier voor haar nuttig maken. Dat probeert ze nu ook te vertellen, toch? Je kan bijv. water halen samen met haar en dan de games hierin verwerken. On-line dus. Maar wat ideetjes hoor. En wat betreft je overgang naar Level 2? Die maak je dan wat mij betreft als je naar jou idee op z'n Kate's de level 1 dingen wel hebt gehad. Er schijnen meer creatieve dingen in het nieuwe Level 2 te zitten en misschien is dat nou nét wat jullie kunnen gebruiken!
    Het doel is geen doel op zich, maar meer een weg/reis (ook vaag....)

Hoezo opschepeprig??? Omdat je een slim paard hebt? Dat is toch haar verdienste, niet de jouwe ?

Ik denk niet dat Eddy het erg vind als je je level 1 video instuurt en daar alle games op doet met een doel, een obstakel of een object. Dat laat horsemanship zien! Kun je mooi ook meteen level 2 online laten aftekenen

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Klinkt wel een beetje bekend... Al deed Fenna dan wel aan een touw wat de bedoeling was (los dan juist niet), ze vond het vreselijk saai omdat ze het spelletje al snel door had.
    Ik ben toen niet meer echt om het oefenen gaan spelen, maar we zijn wandelingen gaan maken en dan onderweg spelletjes doen. Wij hebben hier bijvoorbeeld veel bruggetjes, dus gingen we zijwaarts of achterwaarts over de brug. Ineens word het dan allemaal weer wat lastiger en dus uitdagender, leuk is dat

Nou weet ik niet hoe jullie omgeving is, maar ik zou wel zoals Lila ook al zei wat dingen verzinnen waarbij je echt iets doet met Kate en waarbij zij het idee heeft dat ze helpt.
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf

Ik vnd niet dat je vager wordt hoor Dit was precies wat ik ook metteen dacht, alleen kan jij het zo mooi uitleggen.
    Slimme Kate wil geen doelloze dingen doen want dan kan ze beter gaan grazen. Dit zal jou imagination alleen maar ten goede komen Jossie, ze verplicht je bijna om nieuwe uitdagende dingen te zoeken.

Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    Slimme Kate wil geen doelloze dingen doen want dan kan ze beter gaan grazen. Dit zal jou imagination alleen maar ten goede komen Jossie, ze verplicht je bijna om nieuwe uitdagende dingen te zoeken.
    Amen zou Kate nu zeggen . Het k]/images/smilies/icon_mrgreen.gif[/img] . Het grappige is dat creatief zijn niet een van mijn sterkste kanten is en dat mijn imagination dus wat beneden peil is. Hoezo, toeval dat ik juist Kate moest hebben?

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ik heb zo het idee dat iedereen hier op het forum (en in de wijde wereld) precies het paardje heeft waar hij/zij veel van kan leren
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Amen amen

*zucht, mooi he?*

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Evenaar
    Ik heb zo het idee dat iedereen hier op het forum (en in de wijde wereld) precies het paardje heeft waar hij/zij veel van kan leren
    Ja, daar lijkt het wel op hoor. En het grappige is dat deze paarden jou kiezen en jij niet hen... was bij ons ook al zo. Hoe doen ze het toch?

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Paarden gaan gewoon op hun gevoel af, wij moeten er altijd maar met ons verstand tussen zitten

Bladwijzers

Forum Rechten