Het klopt dat het bij Pardoes uiteindelijk niet om een assumption (meer) ging. Daar begon het wel mee (als je een keer yo-yo en dan circling deed, stond hij de tweede keer yo-yo al in de startblokken voor weer een send) maar hij ontdekte al snel dat hij, door op de cirkel te springen, andere vragen kon vermijden. Toen werd het dus pas echt vervelend.

Ik vind het goed dat je het verschil tussen assumen en werkontduiking in mijn stukjes opgemerkt hebt. In mijn eerste verhaaltje heb ik het weliswaar over Pardoes' zijn houding maar noem ik het vervolgens "assumen", wat voor verwarring zorgt. Terwijl het inderdaad bij hem al snel van assumen over ging in onder opdrachten uitkomen.

Er zit een behoorlijk verschil tussen een paard dat een assumption maakt, omdat jij hem dat aangeleerd hebt en hij graag met je mee wil werken, of (Pardoes!) een paard dat geheel op eigen houtje zichzelf opdrachten gaat geven. In het eerste geval ben ik het helemaal met jouw oplossing eens, in het tweede geval werkte moet het paard even op zijn plaats gezet worden.