Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: (L1) sideways en disengagement.

  1. #1

    (L1) sideways en disengagement.

    Ik ben nu een tijdje bezig met het rijden in level 1, maar er zijn 2 dingen die nog steeds voor geen meter gaan.

    Hoofd inbuigen als ik erop zit gaat prima, maar zodra ik Henk vraag om zijn achterhand om te zetten, reageert hij eerst niet, en trekt vervolgens zijn hoofd terug. Ik heb het op de grond goefend, daar gaat het ook goed, maar tijdens het rijden lukt het gewoon niet.

    Met sideways lukt het met wel om hem met zijn neus bij het hek te hebben staan, maar als ik bijv naar recht sideways wil doen, loopt hij zodra ik hulpen geef "rechtuit" weg.

    Misschien heeft iemand tips?

  2. #2
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Gouda/ Utrecht
    Berichten
    421

    Re: (L1) sideways en disengagement.

    hee sab
    dat laatste doet Panda ook, ben benieuwd naar de antwoorden, kunnen we die zaterdag gelijk proberen

  3. #3
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: (L1) sideways en disengagement.

    Ik denk dat die 2 dingen sterk met elkaar te maken hebben: als je niet met je been de achterhand opzij kunt zetten (disengagement) zal het ook moeilijk zijn om zijwaarts te gaan.

    Wat betreft disengagement: hoe is jouw lichaamshouding op dat moment? Waar heb je je teugel, waar je been, waar je focus? (oftewel: is het voor je paard wel duidelijk wat jij precies wil)

    Reageert je paard echt niet op je been, dan zou je de stick als ondersteuning kunnen gebruiken (als fase 4 dus)

    Bij het sideways, heb je dan wel beide teugels op contact? Want daarmee zou je hem wel moeten kunnen 'tegenhouden' wanneer hij rechtuit weg wil lopen. Ik zou echter niet aan sideways beginnen als hij nog niet disengaged.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  4. #4

    Re: (L1) sideways en disengagement.

    Wat betreft disengagement: hoe is jouw lichaamshouding op dat moment? Waar heb je je teugel, waar je been, waar je focus? (oftewel: is het voor je paard wel duidelijk wat jij precies wil)
    Ik kijk op dat moment naar zijn achterhand, de teugel breng ik naar mn schouder, en mn been leg ik aan. Mijn stick als fase 4 gebruiken heb ik al wel eens geprobeert, maar kwam geloof ik niet echt over als een fase 4.

  5. #5
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: (L1) sideways en disengagement.

    Zoals jij het beschrijft, zou het niet aan je houding liggen. Doet hij echt helemaal geen enkel stapje?
    Misschien eens iemand op de grond vragen om je te helpen. Of je stick toch echt als effectieve fase 4 gebruiken...
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  6. #6

    Re: (L1) sideways en disengagement.

    Ok, in ieder geval bedankt voor de tips.
    Ik ga nog wel een keer aan iemand vragen of die op de grond wil helpen.

  7. #7
    Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    834

    Re: (L1) sideways en disengagement.

    het lijkt me inderdaad het meest verstandig om iemand te vragen om je even te helpen vanaf de grond. Het lijkt mij namelijk alsof je paard gewoon nog niet begrijpt wat je van hem vraagt. En als ik een japanner uitleg dat hij na 3 straten rechtsaf moet, en hij verstaat me niet, heb ik twee keuzes: Ik kan gaan schreeuwen en mezelf voor de gek houden dat hij dan wel zou begrjipen wat ik wil (fase 4... intensiveren van de hulpen), ik kan ook met handen en voeten gaan uitleggen wat ik nou eigenlijk bedoel. (iemand erbij halen om ff de link te leggen bij het paard)
    Ik zou het als japanner én als paard prettiger vinden als iemand me het even op een andere manier uit zou leggen zodat ik ook zou begrijpen waar het nou eigenlijk om gaat
    Groetjes en succes,
    Lacuna

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •