Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 34

Topic: Wanneer ben je nou een "Horseman"?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: Wanneer ben je nou een "Horseman"?

Oei, en da's nou net de reden waarom Pat niet echt een horseman lijkt (op video-avond vreselijke foute filmpjes gezien, Pat als Macho-Man... erg jammer)
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

hij heeft het woord toch echt zelf verzonnen......

hij zegt ergens: zo lang mannen geen macho-ectomie hebben ondergaan zullen ze altijd issues met paarden houden.....

Dus, platweg, ik zal de ware horseman nog eens ontdekken als ie de etiketten op de groenteblikken in de supermarkt staat te lezen?
    (Jah, sorry, beetje cynisch, weet ik.)
    the horse will show the way

wie weet, als je goed oplet.......

Dan herken ik hem waarschijnlijk aan zijn afgetrapte cowboylaarzen, hoed die hij diep over zijn bestoppelde gezicht getrokken heeft, peukie achter zijn oor en aan de open, opmerkzame blik waarmee hij zijn omgeving aftast?
    De glimlach waarmee hij het vertrouwen van vrouwen en kleine kinderen weet te wekken, en de brede schouders en zijn lengte van 205cm die voorkomen dat iemand hem per ongeluk omloopt of op zijn tenen gaat staan?

Kweet niet, ik heb een betere: een echte horseman herken je aan zijn paard
    ( Niet zelf verzonnen maar in een andere variant ooit eens gelezen in een boek over klassieke dressuur)

Een echte horseman herken je niet alleen aan zijn paard. Zijn paard is slechst de spiegel.
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

de horsemen herken je niet aan hun kleding en andere uiterlijkheden maar aan hun manier van handelen en denkwijze.

Ze kunnen evengoed in een driedeling kostuum lopen, dat heeft er helemaal niets mee te maken

@Morrie. Snap ik.

Maar om een goed horseman te zijn, is ook kennis nodig. Van het paard. Gewoon praktische kennis, over de verzorging, voeding, medisch. En de wil om die kennis altijd uit te breiden.
    En ervaring en vaardigheid speelt ook een grote rol. Dat kun je niet aan iemand zien. Niet zonder paard in de buurt tenminste.

Ik denk dat je meer bedoeld dat er mensen zijn die van nature over eigenschappen beschikken die hen bij de omgang met een paard van pas zouden komen. Maar of je die zomaar herkent...

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Nou, in de supermarkt zou ik zo iemand niet herkennen hoor! Daarvoor moet ik hem/haar toch echt in de buurt van paarden zien. Ik kom wel eens mensen tegen die een enorme innerlijke rust uit lijken te stralen, maar die hoeven dat niet noodzakelijkerwijs ook bij paarden te hebben (sommigen zijn er zelfs bang voor )
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

hm... zet een horseman niet gewoon het belang van het paard boven zijn eigen gewin (eer, roem, medailles etc)?
    The key to a womans love is to understand what really hearts her, or at least try to.

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Stalen Ros
    hm... zet een horseman niet gewoon het belang van het paard boven zijn eigen gewin (eer, roem, medailles etc)?
    Dat zijn er zoveel, wat getuigd van een goede attitude. Maar alleen daarmee kom je niet ver, toch?
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Dat zijn er zoveel, wat getuigd van een goede attitude. Maar alleen daarmee kom je niet ver, toch?
    Ach, wat heet 'ver komen', als je ermee bedoeld dat je paard je volledig vertrouwd enzo zet je dan jezelf niet alsnog op de eerste plaats?
    The key to a womans love is to understand what really hearts her, or at least try to.

Een horseman vind ik iemand die:
    de paardentaal kan verstaan en spreken, en bij wie dit aangeboren is en niet geleerd uit een boekje
    zich op natuurlijke wijze tussen paarden begeeft, zich niet opgelaten of ongemakkelijk voelt, maar helemaal thuis, die leiderschap uitstraalt
    iemand die op kalme wijze, zonder te schreeuwen of drukke gebaren te maken, een paard kan laten luisteren, waarbij je duidelijk kan zien dat het paard dit doet uit vrije wil, en niet omdat het gezegd wordt.
    die de moeilijkste paarden kan kalmeren.
    die met alle paarden op bovenstaande wijze kan omgaan, en niet alleen met z´n eigen..

dan houden we Tom Dorrance over

May the horse be with you!

Bladwijzers

Forum Rechten