Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Merken jullie ook verschil door het weer?

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Merken jullie ook verschil door het weer?

Kate en Wick eten normaal gesproken onbeperkt hooi, dat is in mijn geval een volle kruiwagen (grote groene) met hooi, met bescheiden kop erop. Qua hoeveelheid vergelijkbaar met een kleine halve baal hooi, dus een baal per dag. Nu het zo koud is, moest ik gisteren al om 15 uur constateren dat het op was. Dus hebben ze gisteren in totaal anderhalve baal gehad. dus de helft meer als normaal!

Vandaag was het blijkbaar helemaal nodig om flink te stoken (dames staan vol in de wind), dus heb ik vanochtend een hele baal ervoor gegooid en vanavond weer een hele! Nu waait er ook wel wat weg, maar gezien ik het nu tegen het schapengaas aan leg, kan dat nooit meer als een halve baal zijn. Merken jullie ook dat ze meer voedsel nodig hebben met dit koudere weer, of zijn de mijne gewoon veelvraten?

Oja, onze zelfgeperste balen hooi wegen ruim 25 kg per stuk. Mijn man gelooft niet in lichte baaltjes, die ziet mij graag zweten als we ze opladen uit het land vandaan !
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Re: Merken jullie ook verschil door het weer?

Jahoor, 7 paarden eten ongeveer 3 Ã* 4 plakken kuil per dag, maar wanneer het vriest gerust 6 of 7!

Ja, ook ik merk vandaag verschil. Normaal hebben ze voldoende aan 3 volle ruiven per dag. De laatste vulling gebeurt dan ´s avonds om 23.00 ongeveer, zodat ze zeker de hele nacht voldoende hebben. Nu echter zijn de ruiven al leeg. Vier uur eerder dan normaal. Dat wordt een extra vul-ronde vandaag..

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Ja hoor! Normaal ligt er om 16 uur nog hooi, en nu is het gewoon om 12 uur bijna op. Er scharrelen dan nog een paar paarden. Er wordt ook meer hooi gevoerd dan normaal.

Ik hou er met mijn biks ook rekening mee. Normaal krijgen de mannen wel een kwart kilootje per 2 paarden , bijna niks dus! En nu een halve kilo , die ze delen.

Ze zien er goed uit en zijn fris, dus het gaat goed zo.

Morrie staat helemaal in z'n uppie buiten omdat de andere paarden ijzers hebben en al de hele week niet buiten kunnen.
    Hij krijgt een badkuip kuil van de boer 's morgens en als ik dan kom en het is op, dan vul ik de badkuip opnieuw met hooi, als er tegen donker nog ligt, neem ik het restje mee naar stal, op stal krijgt ie weer kuil van de boer.

Normaal mag Morrie in de groep niet eten, sinds ie Parelli doet, staat ie weer onderaan in rang, er is voor ieder paard een badkuip, maar Morrie komt niet aan de bak, ze kijken boos naar hem en hij gaat alweer weg.

Nu, na een week alleen staan, is hij niet meer ingevallen in de flanken en lijkt hij weer op een Noriker! Hij zal nog wel een aantal dagen alleen staan, want ze wachten tot de vorst uit de grond is met buiten zetten en dat duurt even veel dagen als dat ze binnen gestaan hebben (logica van de boer)......

Actief Forumlid Linnie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Ik merk ook verschil. Maar omdat Odes normaal al een baal hooi opeet per dag (dus zeg maar 15 kilo hooi), heb ik maar iets meer muesli en fruit gedaan.

Bladwijzers

Forum Rechten