Ik heb een paar vraagjes:
* Mijn ponys komen altijd in mijn persoonlijke ruimte. Ik zet ze dan achteruit door op hun borst te drukken, direct in fase 3. Maar na een second staan ze weer tegen mij aan. Hoe kan ik dit best oplossen?
* Ik heb een 2-dehands pakketje gekocht, maar dit zijn enkel de pocketguides. Heb ik hier genoeg mee???
groetjes,
Elineke

Antwoord met Citaat
 !!!! Maar ik heb wel hulp van iemand die ermee bezig is. Ik zal eens heel goed sparen, maar nu ik eerst lr, touwhalsters, stick en string heb gekocht, zal het toch een aantal maanden duren. Ik denk wel dat ik voorlopig vooruitkom, maar ik spaar er zeker voor. Misschien binnen 2 maanden, of gewoon eens heel mooi lachen naar mijn ouders 

!!! Maar jullie hebben overschot van gelijk!!!! Omdat ik nu al jaren aan het sukkelen ben (en zo overdreven oud ben ik al niet), zie ik alles pessimistisch in. Aan de andere kant vind ik wel dat ik innerlijk toch sterk geloof in een goede oplossing, want anders had ik ze al lang verkocht. Overlaatst stond ik nog op het punt om dat te doen, maar ik wist in mn achterhoofd dat ik dat toch niet over mn hart ging krijgen en met een beetje peptalk toch maar niet gedaan 
 . Maar met Parelli en jullie tips gaat dat zeker wel lukken....
Bladwijzers