Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: L1 het begint goed!

L1 het begint goed!

Zoals de meesten wel weten heb ik veel moeite gehd met mijn haflingerjaarlinghengst Waldear en shetje Rocky.

ze kwamen niet naar me toe en renden zelfs voor me weg:

Wat deed ik eraan.....uuuuuren in de wei hangen en zitten en hangen en lopen enz.
    ik weet niet hoe ik het deed maar van de een op andere dag kon ik ze beide!! zo pakken
    het gaat al een paar weken zo goed kan ze elk moment pakken, heb ze beide laten enten en ze doen het erg goed nu.

ik de meivakantie begin ik dus volop met mijn level 1!
    ik mag rocky overal aanraken behalve de oortjes dus daar ga ik op oefenen en waldemar vind de staart beetpakken doodeng, nu is alleen mijn vraag:

Hoe leer ik hem af met me mee achteruit te lopen als ik richting schoft en rug ga?
    Het is Blond,Sexy en heeft lange benen: Een Maflinger

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Re: L1 het begint goed!

die vraag vind 'k wel interessant, want Cassandra doet dat ook... Ik heb het tot nu toe genegeerd, Maar het helpt niet echt.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2006

Wie gaat er achteruit? Is dat Waldemar die het eng vindt als je zijn staart vastneemt? Als hij het is, doet hij het mischien omdat hij het 'eng' vindt. Dan kan je approach-retreat doen: dus je gaat net zo ver naar achter dat hij het nog vertrouwt en dan ga je weer naar een 'veilig' plekje, dan weer naar achter maar dan net iets verder proberen, dan weer terug naar voor,... Ik denk dat het belangrijk is dat je voor jezelf niets probeert te bereiken. Gewoon leuk aaien, maar toch steeds een centimetertje verder.
    Zou het kunnen dat je voor de driving line staat of dat je lichaamstaal wat drijvend achteruit is? Ik kan me voorstellen dat je, als hij het heel eng vindt, dat je het dan wat stiekemer gaat doen om hem toch maar niet achteruit te doen gaan, hetgeen door je paard soms als drijvend wordt ervaren.
    Wat ik bij mijn paard ondertussen gemerkt heb (na kijken van nieuwe level2), is dat hij het borstelen in het begin helemaal niet leuk vindt. Hij wil eigenlijk nog niet aangeraakt worden dan. Pas nadat ik wat gespeeld heb, komt hij zelf knuffelen. Ondertussen ben ik er ook achter dat hij plekjes heeft die minder intiem zijn voor hem (bij hem zijn benen) en dat ik van daaruit naar de rest van zijn lichaam kan gaan als ik nog niet gespeeld heb. Misschien is het achteraan voor jou paardje ook wat intiemer, en hebben die plekjes wat tijd nodig.
    Nog veel plezier en succes met je level1.

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Veel friendly! Ik zou gewoon in die zone meestappen en wanneer hij rustig is terug uit die zone gaan, terug in de zone... Je paard niet dwingen stil te staan!

XxxJolijn

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Wat goed gedaan!! Toppie! Sluit me aan bij de tips van etoucha. Als het uit de wei pakken je is gelukt, dan gaat dit ook zeker goedkomen hoor.

@etucha het is idd waldemar die dit doet, het is lleen als ik hem vastheb, als mijn moeder hem bij zijn haster beetheeft doet hij dit niet. ik dwing he zo min mgejk en het gaat goed
    Het is Blond,Sexy en heeft lange benen: Een Maflinger

Bladwijzers

Forum Rechten