Hoi!!
Ik ben een paard aan het beleren, dat gaat prima, ook de eerste keer zadelen, hangen, erop zitten, allemaal geen probleem. Sinds dat we naast zitten ook willen gaan stappen, is er echter 'iets' dat het paard schijnt te irriteren. Als ik hem voorwaarts vraag, wat hij inmiddels ook wel begrijpt, gooit hij steeds zijn hoofd opzij naar links, begint tegen mijn been te duwen en probeert zich te krabben, soms bijt hij ook naar mijn been. Ook rilt hij ook steeds aan die kant, alsof iets jeukt.
Eerst dachten we dat het misschien aan het zadel lag, misschien toch te nauw (hij is nogal dik). Vandaag dus een ander zadel, zelfde probleem. Daarna zonder zadel geprobeerd, zelfde probleem. Heb ook geprobeerd het te negeren en hem gewoon voorwaarts te blijven vragen. Doet hij dan wel, maar blijft steeds rondjes draaien, rillen, omkijken en krabben.
Heb geen idee wat dit is. We hebben de zadels en het shabrak bekeken, ook zijn huid daar, er is niets te zien. Ook als er niemand op zit is er niks aan de hand. Zelfs met het zadel alleen op.
De eigenaar vindt dat ik nu gewoon moet proberen om zodra hij zijn hoofd buigt, hem aan te tikken met de stick, en voorwaarts moet blijven vragen. (Hij denkt dat het aanstellerij is en dat dat been daar hem gewoon niet bevalt) Dat is te proberen, maar wel als uitgesloten is dat er echt niets aan de hand is.
Heeft iemand een idee??
Bladwijzers