Ik snap er ook niet helemaal veel van, is er iemand die misschien het engelse stukje globaal kan vertalen.
Vertaalmachine maakt er wel iets heel raars van![]()
Ik snap er ook niet helemaal veel van, is er iemand die misschien het engelse stukje globaal kan vertalen.
Vertaalmachine maakt er wel iets heel raars van![]()
No one can teach riding as well as a horse.
Info uit Engeland:
14 December 2005
Equine Ethology Ltd. announces that effective immediately Equine Ethology will no longer be affiliated as a licensee of Parelli Natural Horsemanship USA.
Earlier this year Linda Parelli fully endorsed the need for the change of emphasis to introduce Equine Ethology as a more academic approach with its UK national government accreditation and French Federation approval (see Savvy News Issue 26 p16).
Today Parelli Natural Horsemanship USA decided to terminate our 10 year license agreement.
Equine Ethology recognises that the UK & Australasia have a great equestrian tradition of good riders and with a better understanding of horse behaviour, will continue to improve riding skills.
The need to fit with European and Australasian equestrian culture and upcoming changes in coaching regulations required us to develop new standards in horsemanship.
Together with our partners La Cense in France we have devised a programme that carries both French Federation approval and UK national accreditation moving away from the many self-accredited natural horsemanship programmes.
Our method has been developed by a team of experts and institutions with the credentials to last the test of time and not based on the views of a single person.
Equine Ethology as leader in natural horsemanship in the United Kingdom & Australasia has developed the first nationally accredited Equine Ethology programme that is delivered in the form of 15 certificates carrying national education framework credits. Our new programme was launched under the name 'La Cense method' to great acclaim at Salon De Cheval in Paris last week. The program will be available in the UK in January.
Equine Ethology will offer you more services and better instructors with higher standards.
David Stuart, Master Horseman, and the full team at Equine Ethology are available to answer any questions.
We wish you a very happy holiday
The Savvy Club Team
Mjah en hun info is rechtstreeks overgenomen van parelli.En zelfs nu nog laten ze parelli niet los als naam zelfde geld voor de termen als bijv savvy
www.niekelings.nl horsemanship op maat
Ik denk dat horsemanship niet in namen en termen zit. Ik zelf heb dit jaar in Engeland de savvy days bezocht. Ook Pat en Linda waren aanwezig.
In Engeland hebben ze begrepen dat Parelli voor een stevige basis kan zorgen, maar soms te weinig aandacht besteed aan sommige dingen waarvoor velen van hier naar wim gaan lessen.
Het ruitermilieu hier in Europa is dag en nacht verschil met sommige plaatsen in de USA (geloof mij de stallen en wedstrijden die ik daar bezocht hebben, er zijn geen woorden voor het is niet voor niets dat de amerikanen naar Europa komen trainen)dat vraagt misschien een andere benadering.
Engeland wil een breder publiek aanspreken, dwz zeggen mensen die in de sport meedraaien of professioneel met paarden bezig zijn, zo zei Dave Stuart.(aan democratische prijzen)
Ik kan alleen zeggen hoe meer mensen aangesproken worden door natural horsemanship hoe beter voor de paarden nee, want wat kan een paard de term savvy schelen , als je het maar hebt.
Heeft trouwens iemand al gezien dat in Duitsland de prijzen voor een level2 kamp terug omhoog gegaan zijn naar 155euro per dag
Enzo de term is voor de paard niet belangerijk. Maar er spelen veel meer belangen hier die helemaal los staan van het paard en die hier ook verder niet genoemd hoeven te worden. Maar niets is wat het lijkt
niek, dat hoef je met niet te vertellen. Ik weet al genoeg.
maar helaas zoals altijd als er (veel) geld bij betrokken is gaan andere zaken primeren.
Helaas vind ik dat Parelli een beetje de voeling met de gewone mens verliest (lees de prijzen) waardoor mensen naar een andere oplossing gaan zoeken en vaak bedrogen uitkomen.
Comercie is waar het in deze wereld omgaat.Als je niet comercieel bent ingesteld (zakemans geest hebt) word je overlopen en vertrappelt.Dat is precies wat er gebeurt nu
Nou, als er IEMAND commercieel ingesteld is, dan is het Parelli zelf toch wel, niet dan?
Zonder commerce zouden wij ook niet aan het Parelliƫn zijn, toch?... jouw eigen winkel zou niet draaien enz...Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
groetjes,
Kristien
Jep, op een klein half uurtje ben je in Diest.Oorspronkelijk Geplaatst door Quinzy
Als ik eenmaal weer kan organiseren in Vlaanderen, komen er in ieder geval weer snel cursussen hier in Diest met Eddy Modde.
Ik hou je wel op de hoogte!
groetjes,
Kristien
hier ben ik het mee eens. Ik hoor heel veel over de grote commerciele instelling van parelli. Maar de commerciele instelling van EE is vele malen groter. Anders was dit nooit zo uit de hand gelopenOorspronkelijk Geplaatst door k10
Ja, dat bedoel ik toch ook? Als Parelli niet zo commercieel was, zou het nooit zo'n groot succes geworden zijn. Nix mis met de commercie hoor
Of het uitsluitend commerciele belangen zijn van UK en FR, daar weet ik te weinig van om iets over te zeggen.
Maar Niek, wie wordt er nu omvergelopen en vertrappeld?
In de landen die onder Frankrijk en Engeland vallen ?. Parelli.
Ja, maar dat is toch niet door een gebrek aan zakelijk inzicht van Parelli zelf, lijkt mij zo.
Die zetten toch in no-time weer wat nieuws op hier.
Parelli die onder de voet gelopen wordt.. Ach ik denk dat het wel meevalt. Zijn doel was dat zoveel mogelijk mensen door dit systeem beter worden met paarden en dan vraag ik me af of het veel uitmaakt onder welke naam dat gebeurt (naja het maakt wel uit voor Pat zijn portomonnee natuurlijk). Je kon er al op zitten wachten dat mensen zich afsplitsen van de Parelli organisatie als je kijkt naar het aantal afvalligen instructeurs in Duitslanden omstreken en het onafhankelijek karakter van de engelsen. Ik denk niet dat Parelli onder dit verlies erg zal lijden.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)
Bladwijzers