hm, bekende discussie inderdaad. Normal betekend toch "normaal". Nou wees eerlijk, wat is nu normaal?
Dat is niet met touwtjes slingeren, rennen met je paard door de bak, of je paard opdracht geven de trailer in te lopen en zelf buiten te wachten.
Wat in mijn ogen normaal is, is wat je overal in Nederland het meeste ziet: dressuurruiters, springruiters. Ruiters die van mening zijn dat paarden moeten werken. In mijn ogen helemaal geen negatieve naam hoor. Dressuur is gewoon normaal. en dus Normal.
En alles wat mensen maar raar vinden, zoals het slingeren met touwtjes, het rijden zonder hoofdstel, etc moet dus iets anders zijn. nou van mijn pard noemen jullie me weirdo. ik kan er niet wakker van liggen.
is dat misschien een betere term "weirdo". daarbij vergeleken is "normal" al weer heel wat positiever, toch. Geven de Nhers zichzelf een lekkere negatieve naam. Als het ons nou niks kan schelen hoe we heten, doen we daar de normals wellicht een pleziertje mee.
Kun je zeggen: vind je "normal" een vervelende term? wacht maar, als je met touwtjes gaat gooien, dan wordt je weirdo! Is dat probleem ook opgelost.
Bladwijzers