Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 63

Topic: wat is een normal

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: wat is een normal

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door superroos
    Réban&Kabriche, dankjewel voor je reactie, zo kan het ook idd ook dankjewel voor je uitleg over normal
    Helaas is die uitleg een persoonlijke interpretatie en niet de PNH interpretatie.
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pat Parelli over Natural versus Normal
    <snap>. But what's normal changes every 60 miles and every 6 months. I've been all over the world, and I've found there's a line every 60 miles where normality changes. What everybody does in one location is different than what everybody does North, South, East, or West of them. So normal is not worldwide or universal. It changes, not only from month to month and season to season, but from location to location".
    Dus wanneer PNH "de norm" zou worden, kunnen PNH-ers zich dus eindelijk "normal" noemen . En w.b.t Dola, ze is al sinds 2004 lid. Grz Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Réban&Kabriche
    Uhhh Brenda ik had geen rode kruisjes, of bedoel je deze?
    Hahaha nee die bedoelde ik niet. Als je per ongeluk dubbel post, dan staat in de laatste post rechts bovenaan naast quote en wijzig ook een X. Daarmee kun je je eigen post verwijderen.
    Maar nu heeft moddie het al opgelost, heb het er maar druk mee
    www.crystal-carving.com

@ els in een ander topic is er nog een defenitie gegeven over "normal" .dit gaat over wat normaal is.

Daar stond iets in de trant : A "normal" is somebody that understands and rides a horse threw fear mechanics en nog 1 :+
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Het is mij soms ook niet helemaal duidelijk wat het woord 'normal' nou precies inhoudt, maar volgens mijn beleving houdt het in:

Klopt Els, maar daarom schreef ik ook: mijn beleving!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Voor mij is het nu duidelijk wat het inhoudt en wat de verschillende meningen er over zijn.

En de volgende keer zal ik eerst verder kijken dan mijn neus lang is

Bedankt voor de uitleg.

-If a horse say no to a question you asked the wrong question, ore you asked the question wrong.

Maar please kan dit topic niet gewoon dicht?. Dit is nu al de zoveelste discussie over dit onderwerp en is neit echt goed voor de sfeer op het forum denk ik. Er is al 3x niks uitgekomen en de 4e x (deze dus) is qua inhoud vrijwel een herhaling van de voorgaande 3. Compleet zinloos dus

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004

Niek, in dit geval kon je toch al aan de titel zien wat de vraag was. Dan open je het topic toch niet? Dan had je je ook niet hoeven ergeren...
    Ik weet niet hoe het woord Normal ooit gebruikt was, maar hier lees ik het vaak als "Iedereen die niet strikt Parelli opvolgd". Op het moment dat je dressuurmatig rijdt met een boomzadel en een bit, al past het allemaal nog zo goed, rij je nog ze netjes en nog zo natural in de omgang enz., dan ben je nog een normal, zo komt het hier vaak over. Ik zou bij het woord normal eerder iemand voorstellen die niet verder kijkt dan zijn neus lang is, altijd het paard de schuld geeft, etc. En ook die kunnen een boomlooszadel erop gooien... Kortzichtig zou eerder het goede woord zijn, normal betekent nou eenmaal normaal, en een normale manier van omgaan met je paard betekent respect hebben, zijn welzijn zo goed mogelijk maken, verdiepen in de manier van denken, fouten bij jezelf zoenen etc. Normal voor het tegenovergestelde hiervan is dus eigenlijk heel krom. Bovendien zijn er zat niet Parelliers, zelfs niet-NH-ers, die wel op een goede manier met hun paard omgaan. Parelli is niet zaligmakend namelijk.

Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door niek
    @ els in een ander topic is er nog een defenitie gegeven over "normal" .dit gaat over wat normaal is.
    Ik volg die normal-topics eigenlijk nooit. Probleem lijkt me te liggen bij hoe je jezelf aangesproken voelt. En dat kan je zélf veranderen. Niek, kan je dat topic nog snel terugvinden bij je eigen berichten? Ben nu benieuwd waar dat dan over gaat. Grz Els

Zoals ik al eerder heb gezegt . Normal is niet perse een dresuur ruiter.

Enig sinds meer text in een begin post is redelijk. alleen een vraagteken is allesbehalve een zinvol topic openen en al helemaal met een vraag als dit waar zoals eerder aangegeven al 3 vorogaande discussies over zijn gewest. Allemaal met de zelfde uitkomst (geen dus). Het is een discussie die nergens op uitkomt laat staan dat ie zinvol is.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden
    Ik volg die normal-topics eigenlijk nooit. Probleem lijkt me te liggen bij hoe je jezelf aangesproken voelt. En dat kan je zélf veranderen. Niek, kan je dat topic nog snel terugvinden bij je eigen berichten? Ben nu benieuwd waar dat dan over gaat. Grz Els
    In mijn eigen posts ondertussen niet meer .Maar ik zal ff zoeken. En idd het is maar waarom je je aangesproken voelt maar dat hebn ik ondertussen al 100x geroepen

Zoals ik al eerder heb gezegt . Normal is niet perse een dresuur ruiter.

Enig sinds meer text in een begin post is redelijk. alleen een vraagteken is allesbehalve een zinvol topic openen en al helemaal met een vraag als dit waar zoals eerder aangegeven al 3 vorogaande discussies over zijn gewest. Allemaal met de zelfde uitkomst (geen dus). Het is een discussie die nergens op uitkomt laat staan dat ie zinvol is.
    Ik dacht dat dit al meerdere malen duidelijk is gemaakt.
    -If a horse say no to a question you asked the wrong question, ore you asked the question wrong.

Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Niek
    In mijn eigen posts ondertussen niet meer .Maar ik zal ff zoeken. En idd het is maar waarom je je aangesproken voelt maar dat hebn ik ondertussen al 100x geroepen
    Zullen we er tegeltjes van laten maken ? Kan een badkamer van betegeld worden...

@ els http://137.224.239.40/nh/forum/viewtopi ... ght=normal das 1

nr 2 http://137.224.239.40/nh/forum/viewtopi ... ght=normal

@ dola mjah de ervaring leert dat mensen der makkelijk overheen lezen. De reacties getuigen er ook niet van dat het gelezen is .De discussie laait weer in alle hevig heid op.Terwijl dat compleet onnodig is

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Ik wil er nog geen slotje aan hangen, vindt dat zelf vaak ook frustrerend als je nog iets wilt toevoegen of zeggen en dat dan niet meer kan.
    Zolang er met respect voor elkaars meningen gediscuseerd wordt, en mensen niet afgebrand worden, dan lijkt mij dat dit topic niet negatief hoeft te eindigen.
    www.crystal-carving.com

Aangemeld
    Apr 2005

Hartstikke bedankt . Stop maar met zoeken. Eerst eens zien of ik er doorheen kom...

Bladwijzers

Forum Rechten