Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 54

Topic: Mooi voorbeeld van NH

Mooi voorbeeld van NH

Ik weet niet of ik dit in het juiste topic zet, maar ik kwam deze link tegen via bokt.nl en was erg onder de indruk moet ik zeggen!!! Oke, op het laatst wellicht iets teveel show-element, maar toch...dit wil ik wel bereiken met mijn paardje!
    Ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden:
    http://www.heste-nettet.dk/kaaring20...ideos%5B%5D=14
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Re: Mooi voorbeeld van NH

Uiteraard is dit prÃ*chtig om te zien. Ik weet nog dat ik enkele maanden geleden, zowat van mijn stoel viel toen ik dat grondwerkfilmpje zag van Wim Vonck. Later zag ik Birger en was ik al iets minder enthousiast. En nu, bij deze moet ik zeggen: de show is mooi. Leuk ook dat muziekje erbij, maar tegelijkertijd vraag ik mij dan af hoeveel uren van (geestdodend herhalend) grondwerk komt erbij kijken, vóór je een paard zover hebt?
    En dÃ*t beeld op mijn netvlies, maakt mij ietsje minder enthousiast. Helaas...

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Altijd weer prachtig hoor, die Honza Blaha met Gaston .
    Meer filmpjes van hem staan op zijn site: http://www.honzablaha.cz/EN.htm
    De horsewhisperer (persiflage) is ook erg grappig btw. Grz Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

uiteraard kan ik het op mijn werk weer niet afspelen, ik krijg alleen een beeldje van een paar vierkante cm te zien, met als ik mazzel heb af en toe een plukje manen of een hoed in beeld . Is dit Honza met Gaston? Die heb ik wel eens in het echt gezien, en dat was echt een plezier om naar te kijken. Maar nu zag ik wel heel veel staartgezwieper....

Nou ja, vanavond thuis maar eens bekijken.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Ah, Els heeft hierboven al geantwoord, het is dus Honza. Die zou ik graag nog een keertje IRL willen zien. Heb zijn optreden in Duitsland toen gefilmd, was een genot om naar te kijken
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Hehe, je kunt wel zien dat jullie al langer met NH bezig zijn dan ik: jullie kennen de beste man allemaal, terwijl dit echt de eerste keer is dat ik iets van hem zie!
    Zal eens op zijn website kijken!!!
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Ik kan hem wel op mijn werk kijken.....YESSSS. Mooi filmpje, maar ook ik vraag me af hoeveel geestdodend grondwerk hieraan vooraf gegaan is. Toch lijkt dit paardje er meer plezier in te hebben dan het paardje van Birger op de NH dag.

[size=99px]Voor Honza zou ik mijn vriendje verlaten denk ik.
    Hij is een stuk leuker om te zien dan de meeste anderen en wat een mooi stuk land heeft die man. [/size]

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Funnygirl

Hij is een stuk leuker om te zien dan de meeste anderen en wat een mooi stuk land heeft die man. [/size]
    Foei toch...

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Funnygirl

Foei toch...
    Hehehehe....wat heb jij goeie ogen zeg

of je copy paste het .Maar idd honza is super goed.en het is ook echt mooi om te zien wat hij kan
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Weet je wat me nou niet loslaat? Al vanaf eind level 1 hoor ik Pat roepen: "Add purpose to the games..." Ik zie hier de 'purpose' niet van in.... ...

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Waarom niet Nienke? Omdat het een show is geworden? Maar is dat niet in alle takken van paardensport als het voor publiek gegeven wordt?
    Als het toch een show moet zijn kijk ik toch heeeel graag naar Honza hoor , mag ik komen logeren Funnygirl als je daar zit?
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ja... Omdat het een show is geworden... zonder reden...'gewoon voor de show' .. als ik nou het idee had dat het paard het echt superleuk vond... maar ik kan net als een paar voorgaande posters het beeld niet wegkrijgen van het eeuwige herhalen van de grondoefening om tot perfectie te komen.... En dat is zo NIET de reden waarom ik grondwerk ben gaan doen.... Grondwerk voor het opbouwen van verhoudingen... als basis om practische zaken zoals bv trailerladen prettig te laten verlopen...zelfs als basis voor goede gymnastiserende dressuur...allemaal o.k. ... maar om het zo tot in het perfecte uit te werken... da's niet wat ik een prettig idee vind... en zoals gezegd... volgens mij (*mijn mening dus* ) is het daar ook niet voor bedoeld... nogmaals... ik denk dat Pat niet voor niets op al die dvd's roept: "Add purpose to the games!"....

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Maar is het niet zo (gewoon beetje brainstormen hoor) dat door alle levels te doorlopen je alle oefeningen zo vaak herhaalt hebt dat het ook gesneden koek lijkt? Immers een aantal dingen toen ik net begon nog moeizaam verliepen gaan nu ook op 1 blik, denk aan wijken achterhand, heb niet het idee dat Amon daar moeite mee heeft. Het is voor hem ook een gewone handeling geworden.
    Pat geeft ook demo's dat zijn dan ook shows, net als Birger of Wim. En zelfs ik uhm hihi als er kijkers zijn, mijn houtje touwtje Parelli level 1 show
    www.crystal-carving.com

Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Honza is toch wel één van mijn favorieten! Alleen denk ik ook aan de uren grondwerk (zonder purpose) die er aan vooraf is gegaan..

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten