Hallo allemaal,
Ik ben hier pas sinds een paar dagen op het forum, maar ik lees me ogen uit, en ben al leuke dingen tegen gekomen.
Nou was ik vandaag aan het rijden met me merrie, en ze had niet zo veel zin om te trainen, (dan gaat ze altijd bij het stuk zeil staan wat ik in de bak heb liggen en waar we mee spelen) dus afgestapt en beetje gespeeld met haar.
Dat vond ze natuurlijk helemaal geweldig!
Maar toen ik haar aan het afzadelen, hoofdstel uit zadel af, nou normaal blijft ze ALTIJD staan, en nu liep ze gewoon weg van me, zo uit het niets, dus ik haar roepen, maar nee hoor madame blijft gewoon staan.
Mijn vader had haar geleerd om te blijven staan op het commando "blijf" dat heeft hij haar aangeleerd toen ik 3 maand in buitenland heb gewerkt, maar ook dat werkte niet.
Toen ik dus naar haar toe liep (want ze kon niet verder) en het halster om deed, gooi het touw dan altijd over haar hals heen, liep ze wel weer met me mee en luisterde ze weer. (HUH)
Nou was mijn vraag eigenlijk of dat iets van haar is of iets van mij is, heb ik dan toch nog niet genoeg "overwicht" op haar als ze helemaal los staat, of was het gewoon even een testje van haar????
Ik stond er eigenlijk een beetje verbaasd van, want dit doet ze eigenlijk nooit.
Misschien dat jullie er een verklaring voor hebben.
Groetjes Mieke
Bladwijzers